26.07.2017
JAK ZWIĘKSZYĆ EFEKTYWNOŚĆ I SZYBKOŚĆ PRZEMIESZCZANIA SIĘ PODCZAS GRY W BADMINTONA?

Uważasz, że zbyt wolno poruszasz się po boisku, nie nadążasz za grą dyktowaną przez przeciwnika albo po prostu czujesz, że jesteś w stanie przemieszczać się szybciej? Przeczytaj ten artykuł, w którym znajdziesz omówienie kilku sposobów na zrobienie postępów w grze dzięki skuteczniejszemu, szybszemu i bardziej dynamicznemu przemieszczaniu się.

Mam dla Ciebie propozycję trzech ćwiczeń, w tym jedno, które możesz wykonać samemu. Warto spróbować!

Ćwiczenie 1 / ŁATWE – kiedy jesteś sam

Ćwiczenie do wykonania samemu? Ależ tak! Wcale nie musisz mieć towarzystwa, aby trenować i robić postępy. Możesz skorzystać z wolnego boiska, by samodzielnie poćwiczyć przemieszczanie się. Niewielu graczy lubi to ćwiczenie, ale warto się z nim zaprzyjaźnić, żeby robić postępy 🙂

Przygotowanie: Jesteś sam na boisku i nie potrzebujesz rakiety. Połóż jedną lotkę w tylnej strefie, a drugą z przodu, po stronie dropu. Stań w miejscu, gdzie linie układają się w literę T.

Praktyka: Podbiegnij do tyłu po lotkę i przenieś ją w inne miejsce. Połóż ją na ziemi, a następnie pobiegnij po drugą lotkę i połóż ją w innym miejscu.

Czas: 4 serie po 30 sekund, z trwającym 1,5 minuty odpoczynkiem pomiędzy seriami. Możesz modyfikować liczbę serii w zależności od swojego poziomu, wytrzymałości i możliwości fizycznych.

Ćwiczenie 2 / ŁATWE – zwiększamy stopień trudności

Jeśli trenujecie w dwie osoby, możecie przetestować poniższe ćwiczenia. Pracujecie tutaj nad zmianą kierunków, próbując jednocześnie zwiększyć dynamikę nóg. Musicie oczywiście stanąć w pozycji wyczekującej, z rozstawionymi nogami, opierając się na obu stopach (uwaga! nie na piętach!).

Przygotowanie: Jeden z graczy ustawia się przed siatką i bierze do rąk rakietę. Drugi gracz (ten, który ćwiczy) również może wziąć rakietę, ale w tym ćwiczeniu nie jest to konieczne.

Praktyka: Gracz stojący przed siatką wskazuje kierunki graczowi stojącemu na boisku w pozycji wyczekującej. Celem jest tutaj wskazywanie „logicznych” kierunków, jak podczas meczu. Gracz, który ćwiczy, powinien być zawsze w stanie gotowości, ponieważ gdy tylko wraca na środek, drugi z graczy wskazuje mu nowy kierunek. Nie da się tu niczego zaplanować, ważna jest koncentracja.

Czas: Możecie wykonywać serie po 30 sekund, z 1-minutowym odpoczynkiemMaksymalnie 4-5 serii: spędzanie całego treningu na ćwiczeniach poświęconych przemieszczaniu się niczemu nie służy. Lepiej od czasu do czasu wykonać kilka serii na początku sesji treningowej.

Ćwiczenie 3 / TRUDNE: użyj piłek!

Jest to ćwiczenie trudne pod względem fizycznym i psychicznym, ale jeżeli zależy Ci na zrobieniu postępów, pomoże Ci ono przemieszczać się w przedniej i środkowej części boiska. Zanim je przetestujesz, powinieneś swobodnie wykonywać dwa poprzednie ćwiczenia.

Przygotowanie: Będziesz potrzebować piłki do tenisa. W ćwiczeniu tym biorą udział dwie osoby, a rakiety są niepotrzebne. Jeden z graczy ustawia się na środku boiska tyłem do siatki. Gracz, który ćwiczy, staje naprzeciw niego, nieco za miejscem skrzyżowania linii w literę T.

Praktyka: Gracz stojący tyłem do siatki trzyma piłkę do tenisa. Rzuca ją na prawo, na lewo, dalej lub bliżej, aby zmusić drugiego gracza do przemieszczania się tak jak podczas meczu. Nie wytyczaj zbyt miękkich trajektorii, aby ćwiczenie nie było za łatwe. Gracz, który ćwiczy, musi być w pełnej gotowości! Piłka powinna odbić się tylko raz, zanim zostanie przez niego złapana. Ćwiczący gracz rzuca następnie piłkę do gracza stojącego tyłem do siatki itd.

Czas4 serie po 20 sekund (maksimum!), z trwającym 1,5 minuty odpoczynkiem pomiędzy poszczególnymi seriami. Uwaga! W ćwiczeniu tym zostaniesz naprawdę przyparty do muru. Pracujesz bowiem nie tylko nad przemieszczaniem się i parametrami fizycznymi. Na ciężką próbę wystawiona jest również Twoja psychika!

Masz teraz w ręku wszelkie atuty, aby przemieszczać się efektywniej i szybciej. Podziel się swoimi uwagami na temat tych ćwiczeń! Powodzenia na treningu 🙂

Maciek

JAK ZWIĘKSZYĆ EFEKTYWNOŚĆ I SZYBKOŚĆ PRZEMIESZCZANIA SIĘ PODCZAS GRY W BADMINTONA?
Oceń artykuł

Autor: Maciej Ociepa | E-mail: maciej.ociepa@decathlon.com
pasek
Zapisz się do newslettera

Wpisy na blogu ukazują się nieregularnie więc jeśli nie chcesz przegapić żadnego, zostaw Twój adres e-mail, artykuły będą lądować w Twojej skrzynce.

znaczek
pasek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *