3 świetne powody, by uprawiać pilates - Wszystko dla sportu
top
8 listopada 2018

Wśród Twoich noworocznych postanowień z pewnością znajduje się więcej ruchu, schudnięcie i pozbycie się tego uporczywego bólu pleców, który wciąż o sobie przypomina. A co, gdybyś mogła rozwiązać wszystkie trzy problemy dzięki tylko jednej aktywności?

 

 

 

Niezwykle łatwo jest wymyślić noworoczne postanowienia i przekonać siebie samą, że tego roku to już na pewno je zrealizujesz! Często jednak motywacji starcza tylko na kilka dni, a potem dobre intencje znikają. A gdybyś tak znalazła sposób na dotrzymanie swoich zobowiązań w 2019 roku? I gdyby tak zrobić to dzięki tylko jednej aktywności? Zapewne byłabyś zachwycona? Spójrzmy więc, co pilates może dla Ciebie zrobić w tym roku!

 

Dokładnie to, czego potrzebujesz

 

     Pilates to łagodna forma ćwiczeń dostępna dla każdego, kto chce zadbać o swoje zdrowie. Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych ani kondycyjnych, by móc uprawiać pilates. Jeśli minęło trochę czasu, odkąd ostatnio uprawiałaś jakikolwiek sport, nie martw się. Już 1 stycznia pierwszą rzeczą o poranku – jeśli jesteś prawdziwą entuzjastką – niech będzie wypróbowanie pilatesu. I to w zaciszu własnego domu, jeżeli tylko chcesz! Jedyne, czego potrzebujesz, to wygodne ubrania i akcesoria takie jak piłka gimnastyczna, taśma elastyczna oraz mata – i jesteś gotowa. Czas w końcu na dobre zadbać o siebie!

 

 

fitness
Fot 1. Materiał własny | Odnajdź wewnętrzny balans

 

Wzmocnij sylwetkę

 

     Łagodny nie znaczy nieskuteczny! Pilates angażuje wszystkie grupy mięśni (brzucha, pleców, pośladków), wzmacniając je z każdym treningiem. Niebawem zobaczysz różnicę! Metoda ta polega na płynnym, powolnym i w pełni kontrolowanym wykonywaniu ruchów przy jednoczesnej pracy z oddechem. Pomoże Ci to rozwinąć mięśnie głębokie i zgubić kilka centymetrów w talii.

 

Przynieś ulgę swoim plecom

 

     Jeśli cierpisz czasem na bóle kręgosłupa, pilates może być cennym sprzymierzeńcem. Pozycje, których nauczysz się podczas treningów pilates, stanowią świetny punkt wyjścia, by ulżyć Twoim plecom. Pilates wiąże się z wykonywaniem ruchów o szerokim zakresie, z idealnie wyprostowanym kręgosłupem. To sposób na ćwiczenie swojego ciała poprzez pracę nad mięśniami stabilizującymi oraz walkę z Twoim wrogiem numer jeden: bólem pleców. Nauczysz się, jak naturalnie prostować kręgosłup i trzymać się bardziej prosto.

 

 

fitness
Fot 2. Materiał własny | Zadbaj o siebie, pomyśl o prawidłowej postawie ciała

 

Istnieje oczywiście mnóstwo innych powodów, by zacząć uprawiać pilates – to dlatego staje się on tak popularny! Pilates jest praktyczny i dostępny, czyni Twoje ciało bardziej elastycznym i zapewnia Ci dobre samopoczucie, tak niezbędne w naszym rozgorączkowanym, często stresującym świecie. Kwadrans rano, o dowolnej porze w ciągu dnia lub tuż przed snem stworzy Twoją małą strefę zen. Wkrótce złapiesz bakcyla, a Twoje noworoczne postanowienie raz na zawsze stanie się nawykiem, którego po prostu nie możesz odpuścić!

Oceń artykuł: