Dlaczego warto trenować crossfit? TOP 7 korzyści! - Wszystko dla sportu
top
25 lipca 2018

Podobno dla kobiet to kolejny sposób na schudnięcie i zrobienie ładnej sylwetki, a mężczyźni bardziej doceniają jego „siłową” i wytrzymałościową stronę. W rzeczywistości sport ten kształtuje 10 najważniejszych zdolności siłowych: odporność krążeniową i oddechową, siłę, wytrzymałość mięśni, rozciągliwość, szybkość, sprawność, psychomotorykę, równowagę i precyzję.  Zyskuje coraz większe uznanie zarówno byłych sportowców innych dyscyplin, jak i osób prowadzących siedzący tryb życia.

 

Poniżej mam dla Ciebie listę korzyści jakie płyną z uprawiania crossfitu.

 

#1  Połącz wszystko w jednym

 

     Jeden sport,  a  zawiera w sobie bieganie, wiosłowanie, trening siłowy, kalistenikę, gimnastykę, dzięki czemu wszechstronnie nas rozwija. Szczególną uwagę przywiązuje się do techniki wykonywania ćwiczeń – powinny być wykonywane w prawidłowych wzorcach ruchowych. Po rozgrzewce z reguły następuje przygotowanie do części właściwej treningu. Trener pokazuje ćwiczenia, my powtarzamy, zwracając uwagę na prawidłową technikę. Wtedy można wyłapać u początkującego każdy błąd ruchowy i postawy.

 

#2 Dostosuj trening do swoich możliwości

 

     Skalowanie, czyli dostosowanie treningu do każdego: młodszego, starszego, bardziej i mniej doświadczonego i wysportowanego. Jest to zaleta, która dla mnie jest najważniejsza. Gdy wybrałam się na pierwszy trening i padło pytanie, kto jest w stanie zrobić bez problemu pięć pompek, wydało mi się to banalne. Pomyślałam: Przecież umiem. Każdy wykonał pompki. Tylko dwóm osobom instruktor zaliczył wszystkie próby i powiedział, że mogą działać dalej. Reszta dostała skrzynię na pomoc (jako podwyższenie, na którym można oprzeć ręce). Po chwili zorientowałam się dlaczego…

 

Fot 1. Materiał własny | Twój trening na siłowni powinien być bardzo urozmaicony!

 

Byłam w stanie wykonać w miarę poprawnie technicznie 5 pompek, no może 4 i pół, ale podczas gdy później przez 7 minut miałam wykonać je jak najszybciej, nie byłabym w stanie. Sztangę z kolei zastąpiliśmy lekką rurką – PCV-ką. Czy trening był lekki? Zdecydowanie nie, zakwasy były porządne!

 

#3 Podejmij wyzwanie

 

     Każdy trening może być związany z przekraczaniem własnych barier – zarówno fizycznych jak i psychicznych. Natomiast grupa treningowa będzie wsparciem i motywacją. „Jeszcze jedno powtórzenie, jeszcze jedna seria” – słyszysz od trenera. W jednym z boxów, trenujący nazywali siebie stadem – pomiędzy nimi tworzy się rywalizacja, ale taka, która pomaga podnieść więcej „żelastwa”, pobiec szybciej, pomogą się też podnieść, udzielą rady i przybiją piątkę.

 

„Jeszcze jedno powtórzenie, jeszcze jedna seria”

 

#4 Urozmaicaj swój trening

 

     Nie każdemu odpowiada wybieganie kilometrów po asfalcie czy parku, a las, który może być ciekawszy, jest mniej dostępny. Dzięki zestawieniu wielu dyscyplin sportowych oraz kształtowaniu różnych zdolności,  ćwiczenia są bardzo zdywersyfikowane. Nie ma miejsca na nudę!

 

#5 Odbuduj wytrzymałość

 

     Crossfit łączy w sobie trening interwałowy z siłowym, dlatego przez cały czas pracujemy nad swoją kondycją. Wysokie tętno towarzyszy nam przez całe zadanie, które mamy do wykonania. Jak to działa? Określoną serię mamy do wykonania jak największą liczbą powtórzeń w określonym czasie lub konkretną liczbę serii wykonujemy jak najszybciej. Wytrzymałość można wypracować w stosunkowo krótkim czasie, a przekłada się ona na wiele innych sfer życia codziennego.

 

Fot 2. Materiał własny | Crosstrening jest niezwykle wymagający fizycznie!

 

#6 Rozwiń siłę

 

     Ćwiczyć będziesz zarówno z ciężarem własnego ciała, jak i z zewnętrznym obciążeniem. Ćwiczenia z własnym ciężarem to wszystko, co składa się na kalistenikę i cross trening, czyli różnego rodzaju warianty pompek, dipy, podciąganie, ćwiczenia na kółkach gimnastycznych, w staniu na rękach etc. Trenując, szybko zauważysz progres. Martwy ciąg czy rwanie sztangi zaczniesz od plastikowej rurki, potem będziesz podnosić gryf olimpijski o wadze 15/20kg, a niedługo dorzucisz do tego jeszcze bumpery – talerze z obciążeniem.

 

#7 Wyrzeźb sylwetkę

 

      Zgrabna, umięśniona sylwetka to skutek uboczny regularnych ćwiczeń i zdrowego trybu życia. Nieodzownym elementem crossfitu jest utrata tkanki tłuszczowej, a także budowa mięśni. Płaski brzuch albo sześciopak? Umięśnione nogi? Zgrabna pupa? Już teraz możesz wyobrazić sobie siebie podczas kolejnych wakacji na słonecznej plaży! 🙂

Czasem można się spotkać ze stwierdzeniem, że crossfit nie jest do końca zdrowy… Jak z każdym sportem i we wszystkich intensywnych ćwiczeniach, należy w crossficie zachować rozsądek. Przecenienie własnych możliwości może doprowadzić do wyczerpania organizmu. Warto zacząć trenować pod okiem instruktora, w licencjonowanym boxie crossfitowym.

A Ty, spróbowałeś już tego sportu?

Oceń artykuł:
5 (100%) 3 votes