[Tekst klienta] Jak zaczęła się moja przygoda z treningiem siłowym? - Wszystko dla sportu
top
14 marca 2018

Chęć poprawienia swojej własnej sylwetki? A może radość płynąca z dzielenia sportowych zainteresowań z drugą osobą? Powodów, dla których zaczynamy trening siłowy jest wiele! Poznajcie historię Agnieszki!

 

 

 

     Cześć wszystkim! Mam na imię Aga i uwielbiam sport! Od ponad 3 lat trenuję w domu z wolnym ciężarem. Ostatnio spełniłam swoje marzenie i kupiłam atlas, na którym ćwiczę już przeszło tydzień. Jak widzicie, nic nie stoi na przeszkodzie, by w domu zrobić swoją prywatną siłownię 🙂

Fitness
Fot 1. Agnieszka Radtke | Domowa siłownia

 

Jak zaczęła się moja przygoda z treningami?

 

      Cała moja historia zaczęła się dość niewinnie. O zmienieniu nawyków żywieniowych przekonała mnie… waga, na którą stanęłam u sąsiadów na imprezie… (oczywiście jadłam tam chipsy i piłam alkohol). Waga pokazała 78kg – była to najwyższa waga, jaką kiedykolwiek miałam.

Stwierdziłam, że tak dalej być nie może i postanowiłam wziąć sprawy w swoje ręce.  Pomyślałam, że wrócę do swoich sportowych pasji! Ze sportem jestem związana od dziecka. Odkąd tylko pamiętam, uwielbiałam sporty zespołowe. Grałam w piłkę nożną, koszykówkę. W siatkówkę natomiast gram do dziś (w Amatorskiej Lidze Siatkarskiej Gdynia Dąbrowa)! Jakby tego było mało, jeżdżę również MTB po Trójmiejskim lesie wraz… ze swoim narzeczonym.

Wracając do pasji siłowych: Na początku szukałam źródeł, dzięki którym poszerzę swoją wiedzę z tego zakresu. Zaczęłam od treningu z własnym ciężarem ciała. Informacji i inspiracji szukałam w filmikach na Youtube. Następnie, zajrzałam do artykułów na temat zdrowego odżywiania. Przełomem dla mnie było spotkanie z Natalią Gacka – Dressler, Mistrzynią Świata w Fitness Sylwetkowym – zmotywowało mnie jeszcze bardziej do działania.

Ciągle staram się urozmaicać swoje treningi. Dodałam do nich sztangę, hantle i ciężarki na nogi. Efekt? Zniewalający! Tym sposobem schudłam 11 kg.

Fitness
Fot 2. Agnieszka Radtke | Fitness jest moją pasją

 

Jak się zmotywować?

 

     Motywacji można szukać wszędzie… W Internecie, na siłowni, w telewizji, wśród swoich przyjaciół. Pamiętaj jednak: Motywacja i chęci zmiany siebie powinny wyjść z Twojego wnętrza! NIKT tak dobrze (oprócz Ciebie!) nie zmotywuje Cię do działania.

Przeszkadza Ci Twoje odbicie w lustrze? Jeśli tak, to już masz jedną motywację: Do zrzucenia zbędnych kilogramów. Bardzo ważny element: Rób to tylko i wyłącznie dla siebie, a nie po to, aby coś komuś udowodnić. Przychodzą takie momenty, kiedy człowiek powinien pomyśleć o sobie. Zwróć uwagę na to, by postawić sobie cel – np. odstawienie słodyczy na 2-3 tygodnie. Niby banalne i proste, jednak bardzo wymagające!  I pamiętaj – trzymaj się tego postanowienia!

Fitness
Fot 3. Agnieszka Radtke | Motywacja ma wiele źródeł

 

Pijesz napoje gazowane? Odpuść, albo stopniowo zmniejszaj ilości. Najlepszą pomocą może okazać się woda niegazowana. Jeśli Ci nie smakuje, dodaj cytrynę i miętę. Nauczyłam się pić wodę dzięki aplikacji na telefon “Przypomnienie wypij wodę”. Bardzo mi pomogła! Już po tygodniu miałam wyrobiony nawyk. Piję 1,5 – 2 litry płynów dziennie. Każdy dietetyk zwróci uwagę na to, że woda odgrywa ważną rolę w procesie odchudzania. Wypełnia żołądek, dając uczucie sytości, w związku z tym tracisz apetyt na podjadanie niezdrowych przekąsek. Sprawdzona informacja – polecam! 🙂

Oczywiście, jesteśmy tylko ludźmi, nie możemy o tym zapomnieć. Więc i ja pozwalam sobie od czasu do czasu na coś “niezdrowego”, choć z dwoja złego mimo wszystko i tak staram się wybierać opcję najzdrowszą… Uwielbiam pizzę na mące pełnoziarnistej 🙂

Treningi siłowe dały mi sporo refleksji. Nauczyłam się, że najważniejsza jest systematyczność i cierpliwość. Musimy również pamiętać o bezpieczeństwie! Bardzo ważna jest technika wykonywanych ćwiczeń – w treningu siłowym bardzo łatwo o kontuzje.

Na początku zakwasy z pewnością będą Cię demotywować ale nie poddawaj się! W końcu odpuszczą 🙂

 

AGNIESZKA RADTKE

Oceń artykuł:
2.4 (47.27%) 11 votes