Korzyści ze sportu dla ciała - Wszystko dla sportu
top
20 lutego 2019
121

Robisz to dla przyjemności, czasem aby utrzymać formę, ale czy wiesz, jakie jeszcze korzyści dla Twojego ciała niesie ze sobą uprawianie sportu? Osteopatka Caroline Bonnière wyjaśniła nam, w jaki sposób sport zapobiega niektórym problemom. Ciężar mięśni sprawia bowiem, że nasze kości stają się gęstsze. Jak? O tym poniżej…

 

Stymuluj mięśnie, aby je wzmocnić

 

Terapeutka ujmuje rzecz prosto: „Aby zadbać o swoje ciało, musisz się ruszać”. Jak dotąd całkowicie się zgadzam… „Stymulując mięśnie, wymagając od nich wysiłku podczas ćwiczeń, powodujemy mikrouszkodzenia, które pomagają wzmacniać je dzień po dniu”. Jako przykład podaje cross training, podczas którego pracują wszystkie grupy mięśniowe w naszym ciele.

W każdym sporcie utrzymuj właściwą postawę!

 

Jeden konieczny warunek: kluczowe jest prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. Musisz uważać i pilnować właściwej postawy ciała – w każdym sporcie.

Dlatego właśnie tak ważny jest odpowiedni instruktaż. Na przykład podczas jazdy konnej musisz siedzieć prosto i poruszać się płynnie wraz z koniem. Tylko w takiej pozycji mięśnie pleców będą pracować prawidłowo, a jeździec będzie mógł się rozwijać. „Obciążanie i napinanie mięśni z treningu na trening ma także wpływ na nasze kości – wyjaśnia Caroline Bonnière .

 

Fot 1. Materiał własny | Sport wpływanie tylko na nasze zdrowie, ale również na nasze kości!

 

– Wielokrotne zginanie i prostowanie masy mięśniowej to ćwiczenie dla naszych stawów. Przy regularnym wysiłku nasze kości staną się gęstsze i mocniejsze. Ogólnie rzecz biorąc, sport wzmacnia strukturę kości, zapobiegając w ten sposób takim problemom jak osteoporoza, zapalenie wielostawowe czy lumbago. Zwiotczałe mięśnie nie chronią szkieletu”.

Sport wpływa nie tylko na naszą masę mięśniową, ale także na nasze kości.

Sport: eliksir młodości

 

Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych, jeśli chodzi o uprawianie sportu i dbałość o zdrowie – ćwiczenie w każdym wieku jest wręcz zalecane! Po trzydziestce człowiek co roku traci 0,5% swojej masy mięśniowej.

„Sport dostosowany do poszczególnych etapów naszego życia opóźnia procesy starzenia i wspomaga regenerację tkanek poprzez ich dobre natlenienie – kontynuuje osteopatka.

 

Fot 2. Materiał własny | Pamiętaj o przyjemności, ale też zwróć uwagę na poprawność wykonywanych ćwiczeń

 

– Pływanie, cross training, aktywny marsz, joga… Ważne, by przyjmować takie pozycje ciała, które umożliwiają prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. I oczywiście dobrą zabawę!”.

 


Udostępnij:
Oceń artykuł:
3.3 (66.67%) 6 votes