Sport na co dzień – jak sprawić, by się udało? - Wszystko dla sportu
top
10 maja 2019
25

Masz kłopot ze znalezieniem czasu na aktywność fizyczną? Zrezygnowałeś z czwartkowej przerwy lunchowej na rzecz pływania, ale odwołujesz co drugi trening (OK, dwa z trzech)? Między pracą, życiem rodzinnym i różnymi obowiązkami zapewne wielu z Was ma już wystarczająco dużo zajęć, by wypełnić nimi 24 godziny na dobę. Wyszperaliśmy jednak kilka pomysłów, dzięki którym możesz zapewnić swoim mięśniom trochę pracy w ciągu dnia.

 

Zmień obowiązek w okazję!

 

Doktor Feltz, specjalista sportu dla zdrowia, udzielił mi kilku wskazówek, które pomogą Ci (ponownie) wprowadzić nieco ruchu do codziennego życia.

 

„Możliwe jest przekształcenie tych wszystkich rzeczy, które masz do zrobienia, w sprawnościowy system – radzi lekarz. – Chodzi o to, by w tych trzech kilometrach z domu do pracy dostrzec szansę na trening fitness walking. Jeśli masz nadwagę, będzie to orzeźwiający spacer, który może nawet pozbawić Cię tchu, pomagając Ci osiągnąć zalecane przez Światową Organizację Zdrowia pół godziny aktywności fizycznej dziennie”.

 

decathlon
Fot 1. Materiał własny | Zacznij od spaceru, 30 minut marszu na pewno nie zaszkodzi Twojemu organizmowi

Rowery elektryczne – przyjemne z pożytecznym

 

Codzienne podróże, które stają się okazją do spaceru lub przejażdżki na rowerze, można zatem postrzegać jako szansę na aktywność fizyczną, a nie jako powszedni przymus.

 

„Rowery elektryczne to także świetny sposób, aby rozpocząć lub wznowić uprawianie sportu. Wspomagania silnikiem można używać interwałowo, by osoby z nadwagą mogły czerpać przyjemność z umiarkowanych, ale regularnych ćwiczeń” – zaznacza doktor Feltz.

 

decathlon b'twin
Fot 2. Materiał własny |  ROWER SKŁADANY ZE WSPOMAGANIEM ELEKTRYCZNYM TILT 500 E B’TWIN

Wszyscy – wysiadka przystanek wcześniej!

 

„W drodze z pracy do domu, bo czasem łatwiej jest to zrobić pod koniec dnia niż rano w drodze do pracy, rozważ wysiadkę z autobusu przystanek wcześniej i przebycie reszty trasy pieszo” – sugeruje instruktorka zdrowia Joëlle Jolly. Z kolei kiedy dotrzesz do domu, wybierz schody zamiast windy.

 

„Celem jest wypracowanie nawyków lub rytuałów, które pozwolą ci wpleść aktywność fizyczną w twój plan dnia. Kiedy stanie się to nawykiem, nie będziesz potrzebował motywacji, by się ruszyć. Stanie się to częścią organizacji twojego codziennego życia. Nie będziesz już nawet o tym myślał, lecz przyjemność i wydatek energetyczny nadal tam będą!”

 

decathlon newfeel
Fot 3. Materiał własny | Wpleć aktywność fizyczną, w Twój codzienny plan dnia

 

A jak to jest u Ciebie? 🙂 Jakie sposoby pomagają Ci zadbać o codzienną dawkę ruchu tak, że czasem nawet o tym nie myślisz? Śmiało podziel się z nami w komentarzu.


Udostępnij:
Oceń artykuł:
3.8 (76.67%) 6 votes