Trening fitness: jak ćwiczyć codziennie, nawet tego nie zauważając - Wszystko dla sportu
top
27 września 2018

Wciśnięcie treningu fitness w codzienny plan dnia? Nierealne, często to słyszę. A jednak da się! Czas na kilka wskazówek… i nie musisz nawet wychodzić z domu!

 

Trening podczas sprzątania

 

 

     Uprawianie sportu w domu zacząć można od wykonywania niektórych prac domowych tak, by pracować nad sylwetką czy mięśniami. „Kiedy idziesz na zakupy, wnieś torby lub zgrzewki wody po schodach: samo to wymaga już sporego wysiłku” – radzą trenerzy. Bardzo ważne, by przy tym zachować odpowiednią postawę. Pilnuj, by mięśnie brzucha i pośladków były napięte, a klatka piersiowa wyprostowana. Musisz odkurzyć? Zastosuj te same zasady. Stań prosto i naprawdę się zaangażuj. Dobra muzyka pomoże Ci znaleźć motywację, której potrzebujesz, by utrzymać tempo.

 

 

 

Fot 1. Materiał własny |  Pilnuj, by mięśnie brzucha i pośladków były napięte, a klatka piersiowa wyprostowana

 

 

Poranny nawyk 10 minut

 

 

     Trening w domu może się też opierać na małym zestawie ćwiczeń, którego wykonanie nie zajmie więcej niż 10 minut każdego ranka, tuż przed śniadaniem. „Naprawdę nie potrzebujesz wyszukanego sprzętu”. „Z półlitrową butelką wody w każdej dłoni rozłóż ręce na boki i zataczaj nimi małe kręgi, by wzmocnić biceps”. Chodzi o to, by uczynić z ćwiczeń taki 10-minutowy nawyk, jak poranny prysznic czy kawa, aby dobrze zacząć dzień. Trening ten wzmocni raczej mięśnie niż serce (bo na cardio nie ma czasu), pobudzi też każdą z grup mięśniowych.

 

 

 

Fot 2. Materiał własny |  Uczyń z ćwiczeń taki 10-minutowy nawyk, jak poranny prysznic czy kawa

 

 

Ćwiczenia do wyboru

 

 

     Anaïs Sauvage, trenerka fitness praktykująca well-being, opowiedziała nam o kilku ćwiczeniach, które zaleca na wzmocnienie mięśni i które można wykonywać codziennie w domu. „Planki, inaczej deski – minuta przodem i minuta bokiem – wzmocnią całe ciało. I gdy wykonujesz ćwiczenie, naprawdę to czujesz…”. Anaïs zaleca również przysiady z wyskokiem lub rowerek (leżysz w podporze na łokciach, wykonując nogami ruchy okrężne, tak jakbyś pedałował). „Jeśli odrobinę ciągnie, to znaczy, że działa” – śmieje się trenerka. „Oczywiście można wybrać ćwiczenia w zależności od części ciała, nad którą chce się popracować”. Zakończenie treningu serią ćwiczeń rozciągających przygotowuje organizm na nadchodzący dzień.

 

 

Fot 3. Materiał własny |  Zakończenie treningu serią ćwiczeń rozciągających przygotowuje organizm na nadchodzący dzień

 

 

Ustaw budzik na wcześniejszą godzinę!

 

 

      Chodzi o to, by wyznaczyć w ciągu dnia ten konkretny czas, który jest tylko dla Ciebie. Codzienne ćwiczenia fitness (no, prawie codzienne – nie oszukujmy się, nie odkurzam każdego dnia) zajmą Ci tylko kilka minut, ale jeśli będziesz je powtarzać na co dzień, zapewnią Twoim mięśniom regularny trening. „Ten moment musi po prostu wejść w nawyk, jak picie kawy”. „Możesz także chodzić schodami, zamiast jeździć windą. Zmobilizuj się raz, drugi, trzeci… Wkrótce stanie się to normą”. Spróbuj, ustaw budzik na jutro nieco wcześniej i poddaj się fitnessowej dyscyplinie!

 

A jak to jest u Ciebie? Jak wplatasz ćwiczenia w swą codzienną rutynę?

Oceń artykuł:
3 (60%) 2 votes