Badminton: 2 ćwiczenia na wzmocnienie - Wszystko dla sportu
21 października 2017

Siła eksplozywna, elastyczność i moc to parametry, nad którymi trzeba popracować z wyprzedzeniem, aby przystosować ciało do wymagań badmintona. Ponieważ kondycja odgrywa tu istotną rolę, proponuję Ci dwa ćwiczenia, dzięki którym przygotujesz się fizycznie do gry. Najlepiej trenować ze swoim partnerem deblowym, aby umacniać więź i wspierać się wzajemnie (przeczytaj artykuł Dwie osoby to już zespół! Gramy w debla). Życzę Ci owocnych przygotowań!

Ćwiczenie 1: Lotka niska, lotka wysoka…

Cel: ćwiczenia na serce i uda w krótkich sekwencjach ze zmiennym torem lotu

Stań pośrodku boiska na stepie. Zeskocz ze stepu, podczas gdy partner posyła Ci niską lotkę na Twoją stronę forhendową. Wykonaj długi lob defensywny, a następnie odegraj dropem po skosie nad siatką skierowaną do Ciebie wysoką lotkę.

Powtórz tę sekwencję 4 razy z rzędu. Następnie możesz odpocząć przez 1,5-2 minuty. Najlepiej wykonać 8 serii.

Ćwiczenie 2: Precyzja i moc

Cel: ćwiczenia kardio w sytuacji zbliżonej do meczu

Ustaw się pośrodku boiska. Partner posyła Ci niską lotkę na prawą stronę, a Ty wykonujesz wykrok do przodu, aby zagrać długi lob defensywny. Wracasz do pozycji wyjściowej, po czym otrzymujesz niską lotkę na lewą stronę. Wykonaj ćwiczenie dwa razy z rzędu, a następnie 4 smecze z mocą i siłą eksplozywną: raz na lewą, raz na prawą stronę, 2 razy z rzędu.

Sekwencję tę należy powtórzyć 3 razy z rzędu (w sumie 24 odbicia), bez przerwy. 2-3 minuty odpoczynku po zakończeniu serii. Możesz wykonać 8 takich serii.

Jesteś teraz gotów, by skakać, smeczować, biegać, a przede wszystkim czerpać przyjemność z gry w badmintona! Jeżeli potrzebujesz więcej porad, śledź naszego bloga albo napisz bezpośrednio do mnie wiadomość e-mail 🙂

Maciej

Oceń artykuł: