Ćwiczysz w ten sposób? Nie licz na efekty! - Wszystko dla sportu
4 sierpnia 2016

Hektolitry wylanego potu, plakat Chodakowskiej na ścianie, nowe sportowe ciuszki i 100 zalajkowanych stron o odchudzaniu, a Ty nadal nie zgubiłaś ani centymetra w talii? Sprawdź, co robisz nie tak, i skoryguj swoje błędy!

  1. Kręcisz tylko cardio

tumblr_inline_ob2dzuEg3D1qdozhv_500

Trening kardio to każdy rodzaj wysiłku, który pobudza serce do wzmożonej pracy. Regularne treningi wytrzymałościowe wzmacniają serce, dzięki czemu może ono pompować więcej krwi bogatej w tlen, co przekłada się na lepsze dotlenienie organizmu. Korzyści jakie wyniesiesz z takiego treningu to między innymi lepsze samopoczucie, mniejsze ryzyko chorób układu krążenia i zwiększenie efektywności przemian metabolicznych w organizmie.

Przy tym jednak musisz pamiętać, że trening opierający się wyłącznie na korzystaniu z bieżni czy steppera nie przyniesie konkretnych rezultatów.  Jasne, fajnie jest spalać kalorie, ale wszystko musi być uporządkowane.

Jeśli już decydujesz się na siłownię, nie bój się dotknąć innych maszyn.

Trening aerobowy jest sprzymierzeńcem w walce z dodatkowymi kilogramami pod warunkiem, że łączysz go z treningiem siłowym. Wtedy następuje maksymalizacja efektów –szybciej gubisz centymetry.

  1. „Zapominasz” o cardio

tumblr_oaybicnNsd1qfcx4to7_r2_250

Przyznaję się bez bicia – wolę podnosić, unosić, przenosić, niż zrobić 40-minutowy trening aerobowy. Niestety, tak jak napisałam wyżej, jeśli chcemy skutecznie pozbywać się oponki, musimy zagryźć zęby i trzymać się planu, czyli: najpierw siłówka, potem aeroby. Omijanie tej części opóźni Twoje wyniki,  a warto dodać, że po treningu siłowym kalorie spala się lepiej i efektywniej. Przy tym masz naprawdę szeroki wybór zajęć czy sprzętów, które mogą Ci pomóc w ćwiczeniach i dobrej zabawie.

  1. Popadasz w paranoję

tumblr_oarvow8TEC1vafr9co4_250

Budząc się, myślisz o tym, żeby „odbębnić” trening, żeby już było po, żeby zrobić co trzeba, bo MUSISZ być  FIT, bo przecież WSZYSCY są! Zaczynasz naginać zasady: więcej cardio, dłuższy trening, słabsza dieta i zamiast bawić się treningiem, cieszyć się nim, i starać się odnajdywać nowe metody treningowe i uwalniać endorfiny,  czujesz się wypompowana i bez życia. Nie tędy droga. Pozwól sobie na luz, niech efekty będą tylko słodkim dodatkiem.

  1. Nie rozciągasz się

tumblr_o8kpcw5eqf1tf76g1o1_400

Tak, to kolejny ważny punkt podróży. Dzięki rozciąganiu poprawiamy swoją elastyczność i nie doprowadzamy do sytuacji, w której zakres naszych ruchów może być ograniczany wraz z biegiem czasu. Podczas treningu siłowego następuje skrócenie mięśni i to ono negatywnie wpływa na naszą gibkość , a także motoryczność.

  1. Koncentrujesz się na jednej partii ciała

tumblr_obbt1vMtAB1v3quxqo1_400

Kobiety mają do tego szczególną tendencję. „Mam płaski tyłek, będę robić tylko przysiady” albo „Mam wystający brzuch – brzuszki mi pomogą!”. B Z D U R A! Nie da się zmienić tylko jednej części ciała, a wykonywanie tych samych ćwiczeń nie jest odpowiednie. Po pierwsze: ciało się przyzwyczai, jeśli będziesz codziennie robić tyle samo przysiadów z tym samym obiążeniem. Ono po prostu przestanie reagować na to co robisz, ponieważ nie będzie to dla niego nic nowego. Ciało uzna Twój trening za … nic ważnego. Druga sprawa: każdy z nas ma mięśnie brzucha i jeśli chcesz je odsłonić na pewno nie powinnaś ćwiczyć tylko brzuszków. Skłonami możesz wzmocnić mięśnie, ale dopiero spalenie tłuszczu i odpowiedni sposób odżywiania zmaksymalizują Twoje starania.

Oto moja lista top 5 najgorszych błędów, jakie można popełniać, walcząc z nadprogramowymi kilogramami. Znasz jakieś inne? Koniecznie podziel się nimi ze mną!

Gosia

Oceń artykuł:
3.4 (68.5%) 40 votes