Jak długo trzeba czekać na efekty uprawiania sportu? - Wszystko dla sportu
top
25 kwietnia 2019
217

Zapomnij o kuszących obietnicach czasopism głoszących, że możesz zgubić kilka dodatkowych kilogramów w tylko kilka dni treningu lub mieć ciało olimpijczyka dzięki zaledwie 10 pompkom dziennie. By zobaczyć pozytywny wpływ sportu na swoje ciało, potrzebujesz cierpliwości, motywacji i niezachwianej regularności. Oto etapy, które z pewnością przejdziesz.

 

Efekty uprawiania sportu po 2-3 tygodniach treningów

 

Trudne lub wręcz niemożliwe jest zmierzenie efektów ćwiczeń po zaledwie dwóch czy trzech tygodniach. Często właśnie po tak krótkim czasie osoby z kiepską motywacją zazwyczaj się poddają. To duży błąd – trzy tygodnie zajmuje bowiem zmiana nawyków i wypracowanie nowych. Jest to więc kluczowy moment – bądź cierpliwy i nie daj się trudnościom! Nawet jeśli efekty treningów nie będą od razu widoczne na ciele, pozytywne skutki objawią się na wiele innych sposobów: czy zauważyłeś, że ostatnio mniej się złościsz? Że masz mniejszą zadyszkę po wejściu na te piekielne schody? Lub że Twoja pewność siebie rośnie? To również są pozytywne efekty uprawiania sportu.

 

decathlon
Fot 1. Materiał własny | Efekty treningów nie przyjdą od razu – bądź cierpliwy i konsekwentnie realizuj zamierzone cele

 

Efekty uprawiania sportu po 6-8 tygodniach treningów

 

Po około dwóch miesiącach wysiłku Twoje ciało zaczęło się zmieniać i zauważasz pierwsze fizyczne różnice. Zalecamy, byś trzymał się teraz z dala od tych okropnych wag, które sprawiają, że czujesz się źle ze swoim ciałem – Twoimi głównymi wskaźnikami będą Twoje ubrania i dobre samopoczucie, nic więcej! Biorąc pod uwagę, że tłuszcz zajmuje więcej miejsca niż mięśnie, a za to mięśnie są cięższe, logiczne, że nie odnotujesz znacznego spadku wagi. Możesz nawet nie odnotować żadnego! Bądź jednak pewien: Twoje ciało rozpoczęło przemianę. Aby podkręcić pozytywny wpływ sportu na Twoje ciało, konieczny będzie poważny trening – minimum trzy razy w tygodniu to odpowiednia częstotliwość.

 

decathlon
Fot 3. Materiał własny | Efekty treningów?  Poznasz je po swoich ubraniach i dobrym samopoczuciu 🙂

 

Dieta również odegra rolę w tej metamorfozie. Jedzenie właściwych rzeczy o właściwych porach pomoże Ci czerpać maksymalne korzyści z wysiłku na siłowni czy na korcie. Zmiana bierze się także z tego, co masz na talerzu!

Efekty uprawiania sportu po 3-6 miesiącach treningów

 

Cały ten wysiłek, który włożyłeś w pierwszych miesiącach swojego treningowego reżimu, będzie naprawdę widoczny od około trzeciego miesiąca ćwiczeń. Jeśli trenowałeś prawidłowo i dobrze się odżywiałeś, możesz mieć pewność, że ciężka praca się opłaciła! Oczywiście efekty będą różne u różnych osób – nie wszyscy bowiem mamy takie same uwarunkowania genetyczne, ten sam wyjściowy poziom kondycji, ten sam bagaż dietetyczny czy choćby taką samą budowę ciała…

 

decathlon
Fot 3. Materiał własny | Jeśli trenowałeś prawidłowo i dobrze się odżywiałeś, możesz mieć pewność, że ciężka praca się opłaciła!

 

Jak widzisz, niemożliwe jest ustalenie konkretnego kalendarza widocznych na ciele efektów ćwiczeń. Bądź cierpliwy i wytrwały – z pewnością zobaczysz rezultaty!

My w każdym razie nie możemy się doczekać, byś opowiedział nam o swoich doświadczeniach – pochwal się swoimi postępami lub zadaj pytanie w komentarzu! 🙂


Udostępnij:
Oceń artykuł:
4.3 (86.67%) 3 votes