O nartach pomyśl już dziś! Czyli jak przygotować się do sezonu zimowego - Wszystko dla sportu
top
22 października 2018
8

Choć pogoda za oknem jeszcze nie przypomina o białym szaleństwie, to warto już dziś pomyśleć o nadchodzącym sezonie narciarskim. Nie ma znaczenia czy będzie to Twój kolejny sezon, czy może właśnie ten pierwszy. Podczas jazdy na nartach angażujemy całe nasze ciało. Najlepiej zadbać o jak największą sprawność oraz kondycję właśnie teraz u progu zimy.

 

Zadbaj o swoją kondycję już teraz!

 

     Siedzący tryb życia powoduje, że często nasza kondycja wymaga poprawy. Jeśli pogoda pozwala na aktywność na świeżym powietrzu, to taką właśnie wybierajmy. Możemy pobiegać w okolicznym parku lub lesie. Wykorzystajmy rosnące w nich drzewa i pobiegajmy między nimi slalomem. W końcu jazda na nartach polega na skręcaniu! Zwracajmy uwagę na podłoże po jakim biegamy. Lepiej wybrać utwardzoną, leśną ścieżkę, niż chodnik czy asfalt. Nasze kolana będą wdzięczne. Jeśli mieszkasz blisko gór, to świetnym pomysłem będą wycieczki górskie, te piesze i rowerowe. Na rower możesz także wsiąść, jadąc do pracy. Pada deszcz? Nie odpuszczaj! W deszczową pogodę można wybrać się na basen lub pograć w tenisa na krytym korcie. Możliwości jest dużo.

 

 

bieganie
Fot 1. Materiał własny | O kondycję najprościej zadbać regularnie biegając

 

Popracuj nad równowagą

 

     Wiele urazów, których możemy doświadczyć podczas jazdy na nartach, jest związanych z naszą równowagą. Dlatego też warto zwrócić uwagę na jej poprawę. Pomocny będzie trening funkcjonalny, który wiąże się z poprawą stabilizacji naszego ciała. W takim treningu stosujemy dużo ćwiczeń równoważnych. Charakteryzują się one tym, że ćwiczymy na niestabilnym podłożu lub też ograniczamy ilość punktów podparcia w ćwiczeniu. Można wykorzystać do takiego treningu przyrządy marki Domyos czy Simond:

Balans Station,

dysk równoważny,

Strap Training 100,

slackline.

Jeżeli nie wiemy jak zabrać się za takie ćwiczenia najlepiej zapytać w siłowni o trenera, który specjalizuje się w treningu przygotowującym do narciarstwa. Tego typu ćwiczenia możemy wplatać w rozgrzewkę lub podczas właściwego treningu.

 

 

decahlon
Fot 2. Materiał własny | Popracuj nad swoją równowagą

 

 

Nie zapomnij o sile mięśni i rozciąganiu

 

     Siła mięśni to także bardzo ważny aspekt w przygotowaniu do sezonu. Istotne są oczywiście mięśnie nóg, a także grzbietu i brzucha. W tym przypadku również możemy skorzystać z porad trenera na siłowni.

Na końcu każdego treningu nie zapominajmy o rozciąganiu. Po bieganiu, czy po wizycie na siłowni. Rozciąganie ułatwi nam, m.in. regenerację po wysiłku oraz zwiększy gibkość, czyli ruchomość w stawach. Stretching ma także działanie uspokajające i odprężające.

 

 

decathlon
Fot 3. Materiał własny | Popracuj nad mięsniami brzucha, nóg i grzbietu

 

 

Okres przygotowawczy możemy zaplanować w sposób bardzo przyjemny i oczywiście pożyteczny. Niewątpliwie kluczem do sukcesu jest systematyczność. Pamiętajmy o tym, aby nasz trening był jak najbardziej różnorodny i często powtarzany. Nie dopuśćmy do sytuacji, że wybieramy się na narty prosto zza biurka.

 

decathlon
Fot 4. Materiał własny | W okresie przygotowawczym zadbaj o rozciąganie

 

 

Przygotowujecie się już do sezonu zimowego? Jakie są Wasze sprawdzone metody na utrzymanie kondycji i wzmocnienie mięśni? 🙂

Urszula Horeczy
Na co dzień możesz mnie spotkać w sklepie Decathlon Bielsko-Biała – chętnie podpowiem Ci nie tylko na temat sprzętu narciarskiego, ale również doradzę w kwestii odpowiedniego treningu . Będę starała się zaszczepić w Was zainteresowanie do innych form narciarstwa, takich jak skitour lub freeride. Możesz skontaktować się ze mną mailowo: urszula.horeczy@decathlon.com Do zobaczenia na stoku!
Zadaj pytanie

Udostępnij:
Oceń artykuł: