TOP 5 powodów, dla których warto używać piłki gimnastycznej - Wszystko dla sportu
top
24 stycznia 2019
153

Piłki te, dostępne w różnych rozmiarach dobieranych do wzrostu użytkownika, są bardzo skuteczne. O wiele bardziej, niż myślisz. Zacznij od siedzenia na piłce, a wkrótce odkryjesz, z czego wynika ta skuteczność. Przeczytaj materiał, w którym dowiedz się, dlaczego warto używać piłki gimnastycznej. 

 

Piłki gimnastyczne to te duże, pompowane piłki używane do rozciągania, wzmacniania mięśni i utrzymywania prawidłowej postawy, stosowane typowo w metodzie Pilatesa.

 

1. PIŁKA GIMNASTYCZNA POPRAWIA POSTAWĘ

 

Jeśli nie masz nawyku siadania prosto, piłka gimnastyczna to doskonały sposób na korekcję postawy ciała. Siedzenie na piłce gimnastycznej skoryguje ją i poprawi. Niestabilność piłki wymusza na Tobie częste zmiany pozycji, stajesz się więc świadomy ułożenia swojego ciała. Jednocześnie ulepszasz swoją ogólną postawę, a co ważniejsze, chronisz kręgosłup przed problemami powodowanymi przez przyjmowanie nieprawidłowych pozycji.

 

Fot 1. Materiał własny | Jednocześnie ulepszasz swoją ogólną postawę, a co ważniejsze, chronisz kręgosłup przed problemami powodowanymi przez przyjmowanie nieprawidłowych pozycji

2. PIŁKA GIMNASTYCZNA POPRAWIA RÓWNOWAGĘ

 

Piłki gimnastyczne niezaprzeczalnie pomagają poprawić równowagę ciała i ducha. Niezależnie od ćwiczeń, jakie wykonujesz na piłce, musisz zawsze znaleźć równowagę i utrzymać prawidłową pozycję. Poszukując równowagi i kontrolując ją, rozwijasz również siłę koncentracji.

 

3. PIŁKA GIMNASTYCZNA ZAPEWNIA PŁASKI BRZUCH

 

Może Cię to zaskoczy, ale piłki gimnastyczne są świetne do ćwiczenia mięśni brzucha. Aby usiedzieć na piłce, napinasz bowiem nie tylko mięśnie nóg. Używasz również mięśni brzucha, dzięki którym utrzymujesz równowagę. To właśnie dlatego piłka gimnastyczna może pomóc Ci wzmocnić ten obszar ciała.

 

Fot 2. Materiał własny | Ćwiczenia na piłce gimnastycznej wzmocnią Twój brzuch!

 

4. PIŁKA GIMNASTYCZNA KSZTAŁTUJE NOGI I UJĘDRNIA SYLWETKĘ

 

Siedzenie na piłce gimnastycznej wymaga kontrolowania niestabilności. Będziesz więc automatycznie napinał mięśnie odpowiadające za stabilizację kolan, bioder i stawów skokowych – i bezwiednie wzmocnisz mięśnie głębokie oraz kręgosłup. Wypracowując nawyk regularnego siadania na piłce gimnastycznej (na początek 15 minut dziennie), ujędrnisz mięśnie i całą sylwetkę. Ćwiczenie mięśni głębokich zwalcza bowiem cellulit i niweluje efekt pomarańczowej skórki.

 

Fot 3. Materiał własny | Ćwiczenie mięśni głębokich zwalcza cellulit i niweluje efekt pomarańczowej skórki

5. PIŁKA GIMNASTYCZNA JEST DOBRA DLA TWOJEGO ZDROWIA

 

Ponieważ piłka gimnastyczna wymusza na Tobie przyjęcie prawidłowej postawy, zapobiega ona bólom pleców, zwłaszcza w dolnym odcinku kręgosłupa. Mikroruchy, jakie wykonujesz, by utrzymać odpowiednią pozycję na piłce, wzmacniają mięśnie pleców. Ruchy te, jak również zmiany ułożenia ciała na piłce, poprawiają także krążenie krwi. A ponieważ jesteś w ciągłym ruchu, nawet nie zdając sobie z tego sprawy, utrzymujesz wysoki poziom energii i rozwijasz swój tonus. Piłki gimnastyczne znacznie poprawiają ogólny stan zdrowia. Będziesz się czuł energiczniejszy i sprawniejszy 🙂

Zdecydowanie polecamy regularne ćwiczenia z piłką gimnastyczną, które pomogą Ci utrzymać zdrowie w dobrym stanie. Ten uniwersalny przyrząd wzmacnia, rozluźnia i rozciąga Twoje mięśnie. Na pewno Ci się spodoba! 🙂


Udostępnij:
Oceń artykuł:
3.8 (76.36%) 11 votes