WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Lubisz chodzić? Odkryj nordic walking!

19 czerwiec 2020
#PORADY

Szukasz kompletnego, dynamicznego i przystępnego sportu? Nordic walking to dyscyplina stworzona dla Ciebie! Dzięki zastosowaniu kijków ta forma aktywności pobudza do pracy ciało od stóp do głów. Dobre samopoczucie, forma i zdrowie: oto korzyści, jakie możesz osiągnąć, realizując program « Odkryj nordic walking », opracowany po to, by pozwolić Ci zapoznać się z tym niezwykle kompletnym sportem i opanować ruch wykonywany kijkami!


W trakcie 4 treningów naucz się prawidłowo używać kijków do nordic walking i korzystaj w pełni z dobroczynnego oddziaływania tego plenerowego sportu!

Trening 1. 50 minut na naukę prawidłowego ruchu

Po 10-minutowej rozgrzewce maszeruj w naturalny sposób przez 5 minut, ciągnąc za sobą kijki. Chwyć rękojeści i maszeruj przez 10 minut, wykonując prawidłowy ruch. Powtórz cykl 2 razy, a następnie poświęć 10 minut na ćwiczenia rozciągające.

Fot 1. Materiał własny

Trening 2. 50 minut na pracę nad synchronizacją

Po 10-minutowej rozgrzewce maszeruj przez 30 minut z kijkami, wykonując nimi kompletne ruchy. Wbijaj kijki w podłoże, kierując groty w tył, w rytmie stawianych kroków. Zakończ trening 10-minutową sesją ćwiczeń rozciągających.

Trening 3. 50 minut na wzmacnianie ramion dzięki kijkom do nordic walking

Po 10-minutowej rozgrzewce maszeruj przez 30 minut z kijkami, wykonując kompletne ruchy: po wbiciu kijka w podłoże odpychaj się mocno i otwieraj całkowicie dłoń w momencie przejścia przez linię bioder. Nie zapomnij później o wykonaniu ćwiczeń rozciągających!

Fot 2. Materiał własny

Trening 4. 60 minut na naukę pokonywania wzniesień podczas uprawiania nordic waking

Po 10-minutowej rozgrzewce maszeruj przez 40 minut z kijkami, włączając do trasy 1 – 2 lekkie wzniesienia, aby zaakcentować wysiłek aerobowy. Wchodząc pod górę, ogranicz tempo i mocniej naciskaj na kijki, ale uważaj podczas schodzenia: kije pomagają Ci hamować i uniknąć upadku. Na zakończenie poświęć 10 minut na ćwiczenia rozciągające.

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CHODZENIE / NORDIC WALKING

Chód sportowy - jak zacząć? Co daje chodzenie?

Chód sportowy - jak zacząć? Co daje chodzenie?
CHODZENIE / NORDIC WALKING

Nordic walking - marsz po zdrowie

Nordic walking - marsz po zdrowie
CHODZENIE / NORDIC WALKING

Aktywny marsz: ile czasu trzeba na utratę wagi?

Aktywny marsz: ile czasu trzeba na utratę wagi?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu