WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jak wybrać drążek gimnastyczny?

17 grudzień 2019
#PORADY

Chcesz rozwinąć mięśnie ramion i pleców przy pomocy prostego i skutecznego przyrządu? Odkryj zalety drążka gimnastycznego! Aby wybrać model dostosowany do Twoich celów, sprawdź nasze porady.


Zanim się zdecydujesz, oto kilka powodów, dla których warto zainwestować w drążek!

Drążek gimnastyczny to najprostszy w użyciu przyrząd do ćwiczeń siłowych. Mocowany lub rozporowy drążek gimnastyczny Domyos możesz przymocować w swoim domu w dowolnym miejscu.

Drążek gimnastyczny rzeźbi muskulaturę dzięki ćwiczeniom wykonywanym w zwisie. Celem przypomnienia: umieść drążek na odpowiedniej wysokości, chwyć drążek i podciągnij się stojąc z wyciągniętymi ramionami.

Takie ćwiczenia siłowe rozwijają bicepsmięśnie pleców, ramion oraz mięśnie klatki piersiowej. Jednak to, które mięśnie pracują zależy również od tego jaki drążek wybierzemy.

Fot 1. Materiał własny | Drążek gimnastyczny rzeźbi muskulaturę dzięki ćwiczeniom wykonywanym w zwisie.

Jakie parametry dla jakich korzyści?

Aby wybrać odpowiedni drążek gimnastyczny, należy uwzględnić trzy elementy: 

  • Maksymalne dopuszczalne obciążenie oznacza maksymalną wagę użytkownika. Aby nie dopuścić do wypadku, należy wybrać drążek, który uniesie nasz ciężar podczas wykonywanych ćwiczeń.
  • Bezpieczeństwo zależy od rodzaju ściany, do której przytwierdzony będzie drążek.

Na przykład drążki mocowane na stałe, takie jak drążek Domyos
Pull Up Bar 900
, lepiej przytwierdzić do ściany betonowej.

  • Sposób przechowywania. Jeżeli masz zamiar zdejmować drążek gimnastyczny, a zatem regularnie montować go i demontować, lepiej zdecydować się na drążek regulowany, taki jak drążek Domyos Pull Up Bar 500.

Fot 2. Materiał własny | Do wyboru mamy drążki mocowane na stałe i takie, które można montować i demontować w razie potrzeby.

Jaki drążek w jakim celu?

Ćwiczenie mięśni pleców na drążku gimnastycznym Domyos Pull Up Bar 70/100

Ten regulowany drążek, czy też „drążek rozporowy” mocuje się między dwoma ścianami lub w futrynie drzwi. Występuje w dwóch długościach: od 70 do 95 cm i większy z regulacją od 95 do 120 cm.

Ćwicz mięśnie pleców, mięsień czworoboczny, biceps i triceps na drążku mocowanym do ściany

Ten drążek gimnastyczny mocuje się do ściany w czterech punktach. Przeznaczony jest do intensywnych ćwiczeń, do podciągania w domu.

Uwaga: należy go przymocować do solidnej ściany, na przykład z betonu. 

Fot 3. Materiał własny | Ten drążek przeznaczony jest do intensywnych ćwiczeń, do podciągania w domu.

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CROSS TRENING, FITNESS

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?
CROSS TRENING, FITNESS

Jak oddychać podczas treningu siłowego?

Jak oddychać podczas treningu siłowego?
CROSS TRENING, FITNESS

4 ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

4 ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu