WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

6 łatwych potraw na wędrówkę - przygotuj je z dziećmi!

09 maj 2019
#TEMATY OKOŁOSPORTOWE

Najlepszym sposobem na to, by zachęcić dzieci do wędrówki, jest zaangażowanie ich w przygotowanie prostych, a jednocześnie apetycznych przekąsek lub posiłków. Dziecko z przyjemnością wypucuje palcem miskę, a dla wszystkich będzie to okazja do spędzenia czasu w rodzinnym gronie przed i w trakcie wędrówki. Sprawdź 6 łatwych potraw na wędówkę i przygotuj je z dziećmi!

A ponieważ odżywianie odgrywa kluczową rolę zarówno podczas kilkugodzinnej, jak i kilkudniowej wyprawy, przedstawiamy poniżej 6 przepisów, które pozwolą skończyć z monotonią batonów energetycznych i kanapek z szynką.

Fot 1. Materiał własny | Wspólne gotowanie z dzieckiem na kempingu może sprawić wiele frajdy!

KULKI ENERGETYCZNE BEZ GOTOWANIA

Czas przygotowania + gotowania: 10 minut + 0 minut

Składniki na 15 kulek:

– 1 filiżanka płatków owsianych
– ½  filiżanki drobnych kawałków czekolady (najlepiej gorzkiej)
– ⅓ filiżanki miodu
– ½ filiżanki mieszanki zmielonych ziaren
– ½ filiżanki masła orzechowego
– 1 łyżeczka cukru waniliowego

Opcjonalnie: Możesz również dodać suszone owoce, a nawet ulubione płatki zbożowe dzieci, aby przepis stał się jeszcze bardziej atrakcyjny.

1/ Wymieszaj wszystkie składniki w misce. Możesz to tego użyć drewnianej łyżki albo po prostu dłoni. Drobna rada: jeśli nie chcesz, by składniki przyklejały się do palców, zmocz wcześniej dłonie.

2/ Wstaw miskę z masą na 20 minut do lodówki, aby łatwiej było formować kuleczki.

3/ Uformuj kuleczki i włóż je w pojemniku do lodówki.

Przechowywanie/transport:
– Kulki należy pozostawić w zamkniętym pojemniku.
– Spożyć w ciągu tygodnia od przygotowania?

BARANEK I ŚWINKA MARSHMALLOW

Czas przygotowania + gotowania: 10 minut, nie wymaga gotowania

Składniki do wykonania 1 baranka:

– 1 duża biała pianka marshmallow
– 1 średnia biała pianka marshmallow
– 1 mała biała pianka marshmallow
– 2 migdały obrane ze skórki
– 4 krótkie paluszki
– 1 garstka wiórków kokosowych
– 1 tubka mleka skondensowanego

(Potrzebne będą nożyczki do rozcięcia pianek marshmallow oraz szpikulec do szaszłyków).

1/ Odetnij połowę średniej pianki marshmallow na głowę.

2/ Przyklej ją przy pomocy mleka skondensowanego do dużej pianki marshmallow. Pamiętaj, aby nałożyć mleko skondensowane po obu stronach pianek. Odczekaj parę minut, aby całość dobrze się skleiła.

3/ Wbij paluszki, aby zrobić nogi.

4/ Przyklej małą piankę marshmallow z tyłu: to będzie ogon.

5/ Posmaruj plecy mlekiem skondensowanym i posyp je wiórkami kokosowymi.

6/ Przyklej dwa obrane ze skórki migdały jako uszy.

Masz wyłącznie różowe pianki marshmallow? To nie problem! Możesz zrobić świnkę marshmallow, nie używając wiórków kokosowych. Aby wykonać ogonek w kształcie korkociągu, podgrzej i rozciągnij kawałeczek tylnej części korpusu, używając do tego metalowego szpikulca do szaszłyków.

Przechowywanie/transport:
Spożyć bezpośrednio po przygotowaniu. Na ogół trudno się oprzeć dłużej niż 5 minut!

BANANY Z CZEKOLADĄ ZAPIEKANE NA ŻARZE

Czas przygotowania + pieczenia: 30 minut (przygotowanie żaru), 1 minuta + 7-10 minut

Składniki dla 2 osób:

– 2 banany
– 1 tabliczka czekolady (mlecznej lub gorzkiej)
– Opcjonalnie: małe pianki marshmallow.

1/ Rozetnij banany wzdłuż skórki.

2/ Wsuń do środka kostki czekolady i pianki marshmallow. Pamiętaj, że czekoladę należy wsunąć w pierwszej kolejności i wystarczająco głęboko, aby nie wypłynęła podczas zapiekania. W przeciwnym razie możesz poparzyć sobie palce, a poza tym byłoby to marnotrastwo.

3/ Każdego banana owiń osobno folią aluminiową, a następnie włóż do żaru. Drobna rada: połóż banana po przekątnej na kwadratowym kawałku folii aluminiowej i zapakuj go, tworząc trójkąt. Górną częścią trójkąta posłużysz się później, aby łatwiej wyjąć banany z żaru.

4/ Do jedzenia użyj łyżki. Uważaj, aby się nie sparzyć!

Przechowywanie/transport:
Spożyć zaraz po zapieczeniu.

PARÓWKOWE OŚMIORNICZKI

Czas przygotowania + gotowania: 1 minuta + 5 minut

Składniki dla 2 osób:

– 2 parówki
– 2 szpikulce do szaszłyków

1/ Natnij parówkę wzdłuż, zaczynając od środka, aby powstały macki ośmiornicy.

2/ Wbij szpikulec od dołu. Szpikulec powinien być metalowy, aby umożliwić dłuższe gotowanie.

3/ Ugotuj ośmiorniczkę. Macki zwiną się same.

Przechowywanie/transport:
Spożyć zaraz po ugotowaniu!

SZASZŁYK Z CIASTA DO PIZZY I PARÓWKI

Czas przygotowania + pieczenia: 15 minut + 5 minut

Składniki na 5 szaszłyków:

– 1 ciasto do pizzy
– 5 parówek

1/ Potnij ciasto na paseczki.

2/ Nabij parówkę na szpikulec.

3/ Natnij spiralnie parówkę. Nacinanie zacznij pod skosem od dołu i przesuwaj nóż w górę wokół nabitej na szpikulec parówki.

4/ Rozciągnij parówkę jak sprężynę, nabij pasek ciasta do pizzy na czubek szpikulca, a następnie wkręć go w utworzoną wcześniej parówkową spiralę.

5/ Upiecz szaszłyk na ogniu.

Przechowywanie/transport:
Spożyć zaraz po upieczeniu. Podczas wędrówki, przed przygotowaniem i upieczeniem szaszłyków, przechowuj ciasto na pizzę oraz parówki w niskiej temperaturze (w lodówce turystycznej).

OMLET W WORECZKU

Czas przygotowania + gotowania: 10 minut + 13 minut

Składniki na 1 omlet:

– 2 jajka
– 1 plaster szynki lub szynka pokrojona w kosteczki
– 50 g tartego sera (zgodnie z upodobaniami)
– Sól, pieprz.

1/ (opcjonalnie) Możesz dodać warzywa i ulubione przyprawy!

2/ Do hermetycznego woreczka (np. do woreczka do zamrażania) wbij 2 jajka.

3/ Zamknij woreczek, usuwając z niego jak najwięcej powietrza. Potrząśnij, aby ubić jajka.

4/ Otwórz woreczek i dodaj do niego wszystkie pozostałe składniki.

5/ Usuń z woreczka jak najwięcej powietrza i zamknij go ponownie.

6/ Wrzuć woreczek z zawartością do garnka z wrzącą wodą i gotuj przez 13 minut. Uważaj, aby woreczek nie stykał się z gorącym brzegiem garnka, ponieważ może stopić się lub przebić.

7/ Po ugotowaniu omlet powinien łatwo „wyjść” z woreczka.

Przechowywanie/transport:
Spożyć zaraz po ugotowaniu!
Zadbaj o odpowiednie zabezpieczenie jajek podczas wędrówki, aby całe gotowanie nie skończyło się omletem w plecaku!
Możesz również przygotować w domu małe woreczki z porcjami wszystkich składników. Wystarczy je później wymieszać i ugotować.

W zależności od wieku i zainteresowań dzieci możesz włączyć je w różne etapy przygotowania przekąsek poprzedzające wędrówkę (zakupy, przygotowanie woreczków…), rozwijając w ten sposób ich samodzielność. Zatem do dzieła! A jakie są Twoje ulubione przepisy? 🙂 

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

DIETETYKA

Dieta dla seniora -w zdrowym ciele, zdrowy duch!

Dieta dla seniora -w zdrowym ciele, zdrowy duch!
DIETETYKA

Jeść, by schudnąć

Jeść, by schudnąć
DIETETYKA

Czy to na pewno głód? Poznaj rodzaje głodu!

Czy to na pewno głód? Poznaj rodzaje głodu!

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu