WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Sport w ciąży – korzyści

12 listopad 2019

To, że spodziewasz się dziecka, nie oznacza, że musisz zrezygnować z aktywności fizycznej. Wręcz przeciwnie! Pozwól, że opowiem Ci teraz o wszystkich zaletach ćwiczenia podczas ciąży.


umiarkowane, odpowiednio dostosowane ćwiczenia są zalecane ciężarnym kobietom (po konsultacji z lekarzem, który da na to zielone światło), które chcą cieszyć się wszelkimi potencjalnymi korzyściami płynącymi z pilatesu, pływania czy chodzenia, a także z innych sportów!

Fot 1. Materiał własny | W ciąży też możesz być aktywna sportowo i dbać o swoje ciało

Silne mięśnie ułatwiające noszenie dziecka

„Kontynuacja aktywności fizycznej podczas ciąży pozwala nadal stymulować mięśnie i stawy” – wyjaśnia osteopatka Karolina. „Dzięki dyscyplinom takim jak joga czy pilates przyszłe mamy mogą się rozciągać i przyjmować pozycje rozwijające elastyczność i sprzyjające prawidłowej postawie ciała. Ćwiczenia te angażują różne grupy mięśniowe, wymagające delikatnego wzmacniania. Plecy na przykład będą poddane kilkumiesięcznej próbie dźwigania ciężaru dziecka”. Zatroszcz się zatem o swój kręgosłup i mięśnie pleców – dbając o to, by pozostały silne, unikniesz niektórych problemów.

Wdech, wydech

Uprawiając sport lub choćby zachowując aktywność fizyczną podczas ciąży, pracujesz także nad swoim oddechem. „W ciąży wydolność oddechowa jest ograniczona, aby więc ją utrzymać, ważne jest ciągłe stymulowanie ciała” – mówi Antonii, specjalista adaptacyjnej aktywności ruchowej w prywatnym szpitalu Le Bois we Francji. „Koncentracja na oddechu, na przykład podczas zajęć z jogi, przyda się matce także przy porodzie” – wyjaśnia Karolina.. „Może ona wówczas skorzystać z ćwiczeń, które wykonywała w trakcie ciąży!” Po porodzie natomiast szybciej odzyskasz swą pełną wydolność oddechową.

Fot 2. Materiał własny| Aktywność podczas ciąży pomoże Ci szybko wrócić do sprawności po porodzie

Uprawianie sportu w ciąży – w zdrowym ciele zdrowy duch

Przyznajmy szczerze: zachcianki to jeden z małych luksusów, na które możesz sobie pozwolić, będąc w ciąży. Szkoda byłoby sobie odmawiać! Chodzenie, pływanie, łagodna gimnastyka lub jazda na rowerze czy hulajnodze pomogą Ci kontrolować przyrost wagi dzięki spalaniu kalorii. „Ruch dobrze wpływa na krążenie. Zmniejsza ciśnienie krwi i ryzyko cukrzycy” – dodaje Karolina. „Zalet jest wiele, łącznie z psychologicznymi: w tym okresie uczestnictwo w grupowych zajęciach z pilatesu czy spokojnego aquafitnessu zapobiega poczuciu samotności i daje przyszłym mamom okazję do przeżywania wspólnych doświadczeń”. Jak mówi Antonii, „chodzi przede wszystkim o to, by jak najbardziej wsłuchiwać się w swoje ciało”. To dobry punkt wyjścia, gdy wybierasz korzystną dla siebie aktywność i rytm. Niezależnie od tego, na jaki sport się zdecydujesz, zawsze uzyskaj zgodę swojego lekarza i nigdy nie podejmuj żadnego ryzyka!

Fot 3. Materiał własny| Wdech i wydech...

A jak u Ciebie sprawdziło się uprawianie sportu w ciąży? Czy teraz ćwiczysz? Śmiało, daj nam znać!

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

DLA RODZICÓW

Przygotuj swojego piłkarza do powrotu na boisko

Przygotuj swojego piłkarza do powrotu na boisko
DLA RODZICÓW

Najczęstsze błędy młodego sportowca – czy Twoje dziecko też je popełnia?

Najczęstsze błędy młodego sportowca – czy Twoje dziecko też je popełnia?
DLA RODZICÓW, HULAJNOGI

Jaką hulajnogę wybrać dla swojego dziecka?

Jaką hulajnogę wybrać dla swojego dziecka?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu