WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Ćwiczenia na talię – jakie ćwiczenia są najlepsze na smukłą talię?

12 kwiecień 2022
#PORADY

Poznaj najbardziej skuteczne ćwiczenia na talię. Wcale nie musisz chodzić na siłownię, aby je wykonywać. Ćwicz i poprawiaj wygląd swojego ciała w domowych warunkach!

Któż nie marzy o smukłej i wyćwiczonej talii? To wyjątkowa część ciała, która wymaga bardzo systematycznej pracy treningowej, aby pojawiły się wymierne efekty. Gdy te jednak już przyjdą, satysfakcja jest ogromna. Poznaj skuteczne i łatwe do wykonywania ćwiczenia na talię. Angażując się w nie, sprawisz, że twoja sylwetka stanie się zgrabniejsza niż kiedykolwiek.

Dzięki zaprezentowanym tu nieskomplikowanym ćwiczeniom będziesz w stanie sprawić, że zbędny tłuszcz w dużej mierze zostanie zlikwidowany. Twoja figura będzie o wiele lepiej wyprofilowana. Ty zaś będziesz się cieszyć nie tylko dobrą formą, ale po prostu lepszym samopoczuciem. Zapoznaj się z najprostszymi i najbardziej skutecznymi ćwiczeniami na smukłą talię.

jak cwiczyc na talie

Ćwiczenia na talię, czyli skłony i podskoki, które wiele dadzą!

Ćwiczenia na smukłą talię mogą być wykonywane bez problemu w zaciszu domowym. Nie wymagają one bowiem z zasady korzystania z żadnego profesjonalnego ekwipunku. Pierwsze z nich, które ci polecamy, to ćwiczenie polegające na wykonywaniu skłonów do boku. Na początku tego zadania treningowego musisz stanąć w rozkroku ze skrzyżowanymi nogami. Lewą rękę należy unieść nad głowę, zaś prawą oprzeć na biodrach. Wykonujesz po dwadzieścia pięć skłonów na lewą i prawą stronę. Ćwiczenie należy wykonywać w kilku seriach. Pamiętaj, by wyprostować plecy.

Drugie z proponowanych przez nas ćwiczeń to tak zwane przenoszenie nóg. Na czym ono polega? Należy położyć się na plecach na macie treningowej i złożyć ręce za szyją. Unieś nogi (powinny być zgięte). Następnie przesuń nogi na jedną stronę, tak aby kolana znalazły się jak najbliżej podłoża. Pamiętaj, aby nie unosić stóp. Następnie należy zmienić stronę na drugą i skręcać kolana w odwrotnym kierunku. Taki podwójny ruch stanowi jedno powtórzenie. Należy wykonać po dziesięć powtórzeń w kilku seriach.

Ćwiczenia na talię – zaskakujące twisty!

Kolejna propozycja to zwykłe proste podskoki, choć zawierające w sobie znaczące urozmaicenie. Bywają określane także mianem „twistów”. Stajesz na delikatnie zgiętych nogach. Zginasz również łokcie. Przy wykonywaniu podskoku należy wykonać skręt tułowia i bioder. Skręty te powinny zostać jednak wykonane w dwie przeciwne strony. W ten sposób właściwie stymulujesz swoją talię i przyczyniasz się do nadawania jej smukłego kształtu. Warto wykonać od kilkunastu do około dwudziestu powtórzeń tego ćwiczenia w kilku seriach.

Kolejne ćwiczenie, które mieć na uwadze przy trenowaniu talii to tak zwane „rosyjskie twisty” (russian twist). Aby wykonać ten rodzaj ćwiczenia, należy usiąść na podłodze i mocno napiąć mięśnie brzucha. Robiąc to, jednocześnie spraw, by twój tułów odchylił się w tył. Nogi unieś i spraw, by zostały ugięte w kolanach pod kątem prostym. Następnie należy wykonać skręt tułowia i dotknąć rękami podłogi. Jak zazwyczaj w wymienionych przypadkach powtórzenia należy wykonywać naprzemiennie na jedną i drugą stronę. To ćwiczenie dość wymagające, ale dające znakomite efekty.

Ćwiczenia na talię osy – jakie akcesoria ci się przydadzą?

Wykonując omawiane tu ćwiczenia na talię, nie będziesz potrzebować wielu skomplikowanych przyrządów ani pomocy. To jednak nie oznacza, że nie warto zaopatrzyć się w potrzebne akcesoria! Mata treningowa to nie wszystko. To o czym warto pamiętać, to wygodne ubrania, które zapewnią ci swobodę ruchów. To sprawi, że trening będzie zwyczajnie przyjemniejszy i bardziej efektywny. Nie warto ćwiczyć w starych, wysłużonych i wyciągniętych legginsach do ćwiczeń i koszulkach do ćwiczeń. Warto zaopatrzyć się w nowe, wygodne i wykonane z dobrych materiałów rzeczy. Jakie? M.in. takie jak:

Pomocne okażą się także odpowiednie buty do ćwiczeń. Dzięki nim będziesz mieć pewność, że każdy krok, który stawiasz, jest pewny, ruch pełny, a technika niczym niezmącona.

cwiczenia na szczupla talie

Ćwiczenia na talię – podsumowanie

Jak widzisz, ćwiczenia na talię to rodzaj treningu, który wcale nie musi być bardzo wymagający ani tym bardziej kosztowny. Może za to przynieść jednoznaczne profity w postaci płaskiego brzucha. Spostrzeżesz je nie tylko, patrząc w lustro, ale także zauważysz, że czujesz się bardziej zdrowo i masz więcej energii. To naturalne efekty każdego dobrze przeprowadzanego treningu. Nie czekaj, tylko sięgnij po zaproponowane przez nas rozwiązania i ruszaj do działania! Prócz prezentowanych tu ćwiczeń pomogą ci też brzuszki skośne, czy innego rodzaju ćwiczenia na brzuch.

Naturalnie trenując, nie zapominaj także o dodatkowym niezwykle istotnym elemencie ćwiczeń – diecie, która akurat w przypadku talii jak przy żadnej innej partii ciała jest bardzo istotna. Ograniczając tłuszcze, spożywając dużo warzyw i owoców oraz dbając o bilans kaloryczny, bez dwóch zdań spotęgujesz pozytywne efekty treningu. Ćwiczenia na talię na niewiele się zdadzą, jeśli nie będą połączone z racjonalnym żywieniem. Nie zapominaj o tym, a twój trening szybciej przyniesie zamierzone rezultaty.

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

FITNESS

Jak wybrać rower stacjonarny?

Jak wybrać rower stacjonarny?
FITNESS

Rozgrzewka przed treningiem — najlepsze ćwiczenia

Rozgrzewka przed treningiem — najlepsze ćwiczenia
FITNESS

Czy pompki można robić codziennie?

Czy pompki można robić codziennie?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu