WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Dlaczego warto ćwiczyć na wioślarzu?

03 grudzień 2019
#PORADY

Wioślarz to efektywny sprzęt do ćwiczeń siłowych, który mobilizuje do pracy wiele mięśni ciała. To idealny sposób na wzmocnienie i spalanie kalorii.


Co daje ćwiczenie na wioślarzu?

Co daje ćwiczenie na wioślarzu?

Ćwiczenie na wioślarzu to wszechstronny trening siłowy. Wydatek energetyczny jest taki sam, jak podczas biegania lub jazdy na rowerze.

Aby trening był skuteczny, należy wybrać odpowiedniego dla siebie wioślarza:

  • Sprawdź dopuszczalną wagę: powinna być wyższa od Twojej wagi, aby wioślarz zbyt szybko się nie zużył
  • Ruch siedziska na szynie powinien być bezgłośny i nie może powodować ocierania
  • Ruchy na szynie powinna charakteryzować wysoka płynność.

Fot 1. Materiał własny | Ćwiczenie na wioślarzu to wszechstronny trening siłowy.

Jakie korzyści płyną z ćwiczenia na wioślarzu?

Ćwiczenia na wioślarzu aktywizują wiele mięśni przez duży zakres ruchu. W połączeniu z kilkoma treningami cardio, wioślarz pozwoli osiągnąć dobrą kondycję fizyczną, ponieważ:

  • Zwiększa wytrzymałość
  • Wzmacnia mięśnie
  • Sprzyja elastyczności i sprawności

Fot 2. Materiał własny | Ćwiczenie na wioślarzu wzmacnia mięśnie.

Jaki rodzaj treningu?

Wioślarz to sprzęt do treningu cardio, przy którym liczy się:

  • Tempo (liczba ruchów na minutę)
  • Intensywność (tętno)
  • Długość treningu (czas, liczba wykonanych serii)
  • Obciążenie (im większe obciążenie, tym mniejsze tempo)

Można rozpocząć od treningu aerobowego: 18 pociągnięć na minutę, przy 75% tętna maksymalnego, 3 x 5 minut podczas 30-minutowej sesji treningowej.

Następnie można przejść do intensywnego treningu aerobowego: 24 pociągnięcia na minutę, przy 85% tętna maksymalnego, 3 x 4 minuty podczas 10-minutowej sesji treningowej.

Fot 3. Materiał własny | Dlaczego nie wypróbować wioślarza Domyos 500 do użytku domowego? Jest to sprzęt odpowiedni do codziennych ćwiczeń!

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CROSS TRENING, FITNESS

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?
FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
FITNESS

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu