WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jak oddychać podczas treningu siłowego?

06 styczeń 2020
#PORADY

W trakcie treningu siłowego zdarza się nam zapomnieć o oddychaniu. To bardzo istotny element, który odpowiednio dopracowany pomoże nam zwiększyć efektywność treningów.


Zobacz wideo, w którym Robert – na co dzień pracownik sklepu Decathlon w Krakowie, wyjaśnia jak oddychać podczas treningu siłowego:

W treningu siłowym, ale również w większości sportów i życiowych sytuacji warto zastosować oddychanie torem przeponowym. W ten sposób zwiększamy ciśnienie śródbrzuszne i zabezpieczamy nasz kręgosłup przed siłami które na niego działają.

Bez wchodzenia w szczegóły pokażę Wam, jak nauczyć się oddychać w ten sposób. Słowo „nauka” jest tutaj ważne, bo trzeba po prostu te ćwiczenia powtarzać, aż wejdzie nam to w nawyk.

Kładziemy się na brzuchu, dłonie układamy pod głową i bierzemy 15 wdechów nosem w taki sposób, aby nasz brzuch napierał na podłogę. Mamy poczuć opór na wysokości brzucha, nie klatki piersiowej. W drugim ćwiczeniu kładziemy się z nogami pod ścianą, zgiętymi pod kątem 90 stopni w stawie biodrowym i kolanowym. Łapiemy się mocno pod żebrami, ściskamy brzuch i staramy się wziąć wdech w taki sposób, aby równocześnie dociskać lędźwia do podłogi i napierać na nasze dłonie. W ten sposób zwiększamy ciśnienie śródbrzuszne i wykorzystujemy oddychanie torem przeponowym. Wykonujemy 15 wdechów nosem i długich wydechów.

Wróć do formy razem z nami – sprawdź ofertę akcesoriów i odzieży do treningu!

>>SPRAWDŹ OFERTĘ SPRZĘTU TRENINGOWEGO

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CROSS TRENING, FITNESS

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?
CROSS TRENING, FITNESS

TOP 3 ćwiczenia z uchwytami treningowymi

TOP 3 ćwiczenia z uchwytami treningowymi
CROSS TRENING

Program ćwiczeń siłowych dla kobiet

Program ćwiczeń siłowych dla kobiet

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu