WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jak oddychać podczas treningu siłowego?

06 styczeń 2020
#PORADY

W trakcie treningu siłowego zdarza się nam zapomnieć o oddychaniu. To bardzo istotny element, który odpowiednio dopracowany pomoże nam zwiększyć efektywność treningów.


Zobacz wideo, w którym Robert - na co dzień pracownik sklepu Decathlon w Krakowie, wyjaśnia jak oddychać podczas treningu siłowego:

W treningu siłowym, ale również w większości sportów i życiowych sytuacji warto zastosować oddychanie torem przeponowym. W ten sposób zwiększamy ciśnienie śródbrzuszne i zabezpieczamy nasz kręgosłup przed siłami które na niego działają.

Bez wchodzenia w szczegóły pokażę Wam, jak nauczyć się oddychać w ten sposób. Słowo "nauka" jest tutaj ważne, bo trzeba po prostu te ćwiczenia powtarzać, aż wejdzie nam to w nawyk.

Kładziemy się na brzuchu, dłonie układamy pod głową i bierzemy 15 wdechów nosem w taki sposób, aby nasz brzuch napierał na podłogę. Mamy poczuć opór na wysokości brzucha, nie klatki piersiowej. W drugim ćwiczeniu kładziemy się z nogami pod ścianą, zgiętymi pod kątem 90 stopni w stawie biodrowym i kolanowym. Łapiemy się mocno pod żebrami, ściskamy brzuch i staramy się wziąć wdech w taki sposób, aby równocześnie dociskać lędźwia do podłogi i napierać na nasze dłonie. W ten sposób zwiększamy ciśnienie śródbrzuszne i wykorzystujemy oddychanie torem przeponowym. Wykonujemy 15 wdechów nosem i długich wydechów.

Wróć do formy razem z nami - sprawdź ofertę akcesoriów i odzieży do treningu!

>>SPRAWDŹ OFERTĘ SPRZĘTU TRENINGOWEGO

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CROSS TRENING, FITNESS

4 ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

4 ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej
CROSS TRENING, FITNESS

6 ćwiczeń na ławeczce

6 ćwiczeń na ławeczce
CROSS TRENING, FITNESS

3 porady, jak nabrać masy mięśniowej i przyspieszyć przyrost mięśni

3 porady, jak nabrać masy mięśniowej i przyspieszyć przyrost mięśni

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu