WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Obręcz oporowa do pilatesu - dlaczego jest skuteczna?

19 grudzień 2019
#PORADY

Skoro wiele gwiazd wybrało metodę Pilates, to na pewno coś w niej jest! Dyscyplinę tę stworzył w 1920 r. Joseph Pilates. Polega ona na delikatnych, bezurazowych ruchach wzmacniających mięśnie oraz na głębokim i powolnym oddychaniu. Skupiając się na mięśniach posturalnych, daje znakomite rezultaty, przede wszystkim poprawiając postawę, wyszczuplając, ujędrniając i uelastyczniając ciało. Pilates zdecydowanie nie przypomina tradycyjnych ćwiczeń siłowych. Do treningu można wykorzystać na przykład Pilates Ring, inaczej zwany obręczą do pilatesu. Prosta w obsłudze obręcz posiada wiele zalet, które odkryjesz, czytając ten artykuł.


Czym jest pilates ring?

Pilates Ring jest obręczą z dwoma uchwytami po przeciwległych bokach. Można ją trzymać w obu rękach, ćwicząc górne partie ciała, lub umieścić między udami, aby wzmocnić odwodziciele.

Fot 1. Materiał własny | Pilates zdecydowanie nie przypomina tradycyjnych ćwiczeń siłowych.

Dlaczego warto ćwiczyć z obręczą?

Obręcz do pilatesu jest kompletnym przyrządem, które pomoże Ci szybciej osiągnąć oczekiwane rezultaty. Jaki jest sekret skuteczności obręczy? Oto 3 dobre powody, dla których warto przetestować pilates ring:

1. Wzmacnianie mięśni głębokich

Pilates Ring jest obręczą oporową, z którą można wykonać wiele ćwiczeń górnych partii ciała, talii oraz nóg. Przyrząd ten jest bardzo wszechstronny dzięki sprężynowemu systemowi oporu. Powtarzanie ruchów i nacisk na poszczególne mięśnie pomagają dogłębnie wyszczuplić ciało zgodnie z dokładnie określonym celem.

Fot 2. Materiał własny | Pilates Ring jest obręczą oporową, z którą można wykonać wiele ćwiczeń górnych partii ciała, talii oraz nóg.

2. Ujędrnianie i wyszczuplanie w łagodny sposób

Nie trzeba cierpieć, aby mieć szczupłe i jędrne ciało! Pilates Ring daje możliwość wyrzeźbienia mięśni bez większego trudu. Przyrząd ten oferuje cały wachlarz ćwiczeń, które nie powodują urazów ciała. Może to być też wspaniały sposób na powrót do uprawiania sportu.

3. Proste i różnorodne ćwiczenia

Duża liczba ćwiczeń, które można wykonywać z obręczą, zapobiega monotonii. Możesz modyfikować trening zależnie od nastroju oraz tego, które mięśnie chcesz wypracować: ramiona, biust, talię, uda, pośladki…

Fot 3. Materiał własny | Przyrząd ten oferuje cały wachlarz ćwiczeń, które nie powodują urazów ciała.

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

GIMNASTYKA I PILATES

4 porady, dzięki którym łatwiej będzie Ci uprawiać sport w domu

4 porady, dzięki którym łatwiej będzie Ci uprawiać sport w domu
FITNESS, GIMNASTYKA I PILATES

Power bands i mini bands - słów kilka o gumach treningowych

Power bands i mini bands - słów kilka o gumach treningowych
GIMNASTYKA I PILATES, TANIEC NOWOCZESNY

Taneczne i gimnastyczne pomysły na prezent

Taneczne i gimnastyczne pomysły na prezent

NASI BLOGERZY POLECAJĄ

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu