WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

9 wskazówek, jak wrócić do uprawiania sportu

26 wrzesień 2018

ZAWSZE to samo stare postanowienie: więcej ćwiczyć! Aby Ci pomóc, mamy dla Ciebie 9 praktycznych wskazówek. Zapraszamy do lektury!

USTAL SWÓJ CEL

     Zanim powrócisz do sportu po długiej przerwie, kluczowe jest, abyś wyznaczył sobie cel. Po co właściwie chcesz ćwiczyć? Aby schudnąć? Wysmuklić sylwetkę? Ujędrnić ciało? Zbudować mięśnie? Konkretny cel pomoże Ci ustalić program i tempo treningów.

Fot 1. Materiał własny | Ustal swój cel

POSZUKAJ POMOCY

     Jeśli chcesz rozpisać plan treningowy odpowiedni do założonych celów, nie ma jak konsultacja z profesjonalnym trenerem. A jeszcze lepiej zrobić kondycyjne „badanie kontrolne”. Kilka zajęć z trenerem osobistym da Ci solidne podstawy na start. Wsparcie profesjonalistów jest niezwykle cenne. Z konkretnym celem i odpowiednią pomocą będziesz się rwać do działania!

Fot 2. Materiał własny | Poszukaj pomocy do trenera

ZAPLANUJ SWOJĄ AKTYWNOŚĆ

     Zanim wybierzesz się na trening, upewnij się, że masz wygodne ubranie. Nie ma co zbytnio przejmować się tym, jak wyglądasz, wybierz więc odzież fitnessową, w której będziesz mógł się swobodnie poruszać. Zadbaj o rozgrzewkę przed każdym treningiem: 10 minut chodzenia po bieżni lub ćwiczeń na wioślarzu postawi całe Twoje ciało w stan gotowości. Pamiętaj też o rozluźnieniu stawów.

Fot 3. Materiał własny | Weź ze sobą na trening wygodne ubranie

UROZMAICAJ TRENINGI

     Powzięcie nowych postanowień to jedno. Ale trzymanie się ich, to już inna sprawa. Aby nie poddać się zbyt szybko, powinieneś urozmaicać aktywności. Nie przywiązuj się do jednej jedynej trasy biegowej, bo ryzykujesz, że szybko się znudzisz i zrezygnujesz z dalszych treningów. Spytaj w lokalnym klubie, kiedy mają zajęcia z biegania, lub skontaktuj się z trenerem osobistym, by dobrać najodpowiedniejszą dla siebie aktywność.

Fot 4. Materiał własny | Urozmaicaj swoje treningi

ZNAJDŹ WŁAŚCIWE TEMPO

     Jak często powinieneś trenować, jeśli chcesz zobaczyć realne efekty? To pewne: jeżeli chcesz osiągnąć swoje cele, musisz trenować przynajmniej dwa, a idealnie trzy razy w tygodniu po godzinie. Jeśli zaś martwisz się, że nie będziesz mieć wystarczająco dużo czasu, by chodzić na siłownię, możesz trenować w domu.

MYŚL REALISTYCZNIE

      Pamiętaj, by nie oczekiwać natychmiastowych rezultatów. Bądź cierpliwy i nie stawiaj sobie poprzeczki zbyt wysoko. Ustalaj natomiast cele dostosowane do Twojego poziomu kondycji. Postaraj się niczego nie przyspieszać – lepiej robić wszystko po kolei. Jeśli na przykład Twoim celem jest zgubić 10 kg, ustal sobie cel krótkoterminowy maksymalnie 2 kg w pierwszym miesiącu. Bądź dla siebie łagodny i nie narażaj swojego zdrowia. Działaj zgodnie z programem, który pozwoli Ci robić postępy stopniowo i przewiduje czas na regenerację. I nie zapomnij uwzględnić w nim czasu na sen – wyjdzie Ci to tylko na dobre!

WYPRACUJ DOBRE NAWYKI

     Pamiętaj o piciu podczas treningów! Odpowiednio się nawadniając, dostarczasz organizmowi składniki odżywcze, których Twoje mięśnie potrzebują do prawidłowego funkcjonowania i które sprzyjają regeneracji. Przede wszystkim zaś bądź skupiony i zarządzaj treningiem tak, by był dostosowany do Twoich fizycznych możliwości, nie cudzych. Pod koniec każdej sesji pamiętaj o wyciszeniu się. Oddychaj powoli i głęboko, pospaceruj kilka minut i zakończ rozciąganiem.

Fot 5. Materiał własny | Nie zapomnij się rozciągnąć

UTRZYMAJ MOTYWACJĘ

     Gdy decydujesz się na rozpoczęcie fizycznej aktywności, zawsze łatwiej jest się zmotywować, jeśli w treningach towarzyszy Ci partner, przyjaciele, rodzina. Uprawiając sport w grupie, wzajemnie się nakręcacie, a wspólne ćwiczenia są świetną okazją do spotkania. Przestrzeganie planu staje się łatwiejsze – łatwiej także zapomnieć, że w ogóle ćwiczysz! Najlepiej jest trenować z osobą o zbliżonym do Twojego poziomie kondycji.

DBAJ O TO, CO JESZ

     Powrót do sportu to świetna decyzja, ale musisz zadbać o to, by Twój styl życia oraz dieta także były zdrowe! Aby Twój sposób odżywiania był odpowiednio zbilansowany, przestrzegaj kilku zasad. Nie pomijaj posiłków: jedz rano, w ciągu dnia i wieczorem. Przekąski: suszone lub świeże owoce albo baton zbożowy. 100-procentowo zrównoważony posiłek: jedna trzecia węglowodanów (makaron, ryż), jedna trzecia białek (ryba, jajka, mięso), jedna trzecia warzyw. Zero frustracji: mała przyjemność od czasu do czasu nie zaszkodzi, bo równowagę osiąga się w dłuższym okresie (zatem czekoladoholicy, nieduży kawałek czekolady to nie powód do zmartwień).

Fot 6. Materiał własny | Jako przekąskę możesz zjeść zbożowy baton

A jakie są Twoje sposoby na powrót do sportu?

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
SPORT W ŻYCIU

5 nawyków, które uczynią Twoje życie lepszym

5 nawyków, które uczynią Twoje życie lepszym
BIEGANIE, SPORT W ŻYCIU

Oddychaj bez przeszkód, pokonaj alergię

Oddychaj bez przeszkód, pokonaj alergię

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu