WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Chcesz poprawić swoją formę sportową? Dowiedz się jak to zrobić!

22 styczeń 2019

Dbałość o zdrowie każdego dnia to kluczowa sprawa! Byś mógł zwiększyć jakość swojego życia, proponujemy cztery sportowe wskazówki, które warto zacząć stosować już teraz.

WSKAZÓWKA NR 1:

RUSZAJ SIĘ TROCHĘ KAŻDEGO DNIA!

     Nasze ciała są stworzone do codziennego ruchu. Jednak przy współczesnym stylu życia, łączącym pracę, rodzinę i przyjaciół, pozostaje niewiele czasu na myślenie o sobie i swojej kondycji. Często wydaje nam się, że tylko długi, intensywny trening przyniesie korzyści wynikające z aktywności fizycznej. Jest to jednak błędne przekonanie. Czy wiesz, że wykonywanie ćwiczeń o umiarkowanej intensywności przez jedynie 22 minuty dziennie wystarcza do utrzymania dobrego stanu zdrowia? Z pewnością warto spróbować, by czuć się dobrze w swoim ciele, czyż nie?

decathlon

Fot 1. Materiał własny |Bądz aktywny fizycznie, a Twoje ciało Ci za to podziękuję

WSKAZÓWKA NR 2:

PROWADŹ ŻYWIENIOWY DZIENNIK

     Oto prosty, lecz skuteczny sposób na utrzymanie zrównoważonej diety, a co za tym idzie – zdrowia: prowadź żywieniowy dziennik, by monitorować, jak często zbaczasz z drogi prawidłowego odżywiania. Dzięki temu będziesz czuł mniejszą pokusę, by zejść z niej ponownie. Sporządź tygodniowy kalendarz z zaznaczonymi różnymi porami dnia i stopniowo uzupełniaj go za każdym razem, gdy coś jesz lub pijesz (bez wyjątków!), łącznie z przekąskami. Może się to wydawać proste, ale naprawdę pomoże Ci uświadomić sobie te drobne ekscesy.

decathlon

Fot 2. Materiał własny | Wzmocnienie mięsni spowalnia proces starzenia się

WSKAZÓWKA NR 3:

WZMOCNIJ MIĘŚNIE

     Wraz z wiekiem masa mięśniowa zmniejsza się. Zawsze jednak możesz podjąć działanie, by spowolnić procesy starzenia i ubytek mięśni – służy temu ich wzmacnianie. Pomoże Ci ono zachować mobilność podczas codziennych aktywności. Proponujemy, abyś zaczął od kilku ćwiczeń wzmacniających i zaopatrzył się w parę akcesoriów, takich jak małe hantle, taśma elastyczna czy obciążniki nadgarstków.

decathlon

Fot 3. Materiał własny | Joga to sposób na odstresowanie, utrzymanie formy i ładną sylwetkę

WSKAZÓWKA NR 4:

ZRELAKSUJ SIĘ

     Czy wiesz, że zestresowani ludzie są bardziej podatni na działanie drobnoustrojów i trudniej im się wyleczyć, gdy już zachorują? A czy wiesz też, że stres prowadzi do przyrostu wagi? Wykazały to badania nad wpływem stresu na zdrowie. Dlaczego więc nie poćwiczyć nieco, gdy Twój poziom zdenerwowania zaczyna powoli rosnąć? Pomoże Ci to uwolnić napięcie i przekształcić negatywne myśli w pozytywną energię.
Umiarkowana aktywność fizyczna wspiera walkę ze stresem, ponieważ zwiększa produkcję serotoniny (hormonu szczęścia). Jeśli chcesz się zrelaksować i utrzymać formę oraz ładną sylwetkę, nie ma nic lepszego niż joga, pilates czy nawet sofrologia.

A co Ciebie motywuje do pracy nad sobą? Utrzymanie formy, ładna sylwetka?

Podziel się z nami swoim doświadczeniem! :) 

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
SPORT W ŻYCIU

5 nawyków, które uczynią Twoje życie lepszym

5 nawyków, które uczynią Twoje życie lepszym
BIEGANIE, SPORT W ŻYCIU

Oddychaj bez przeszkód, pokonaj alergię

Oddychaj bez przeszkód, pokonaj alergię

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu