WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jedzenie w podróży – jak żywić się podczas wyjazdu

19 grudzień 2018

„A na podróż weźmiemy ze sobą bułki i pasztet” – kto nigdy nie miał ze sobą na wycieczce takiego posiłku, niech pierwszy rzuci kamieniem ;) Nieważne, czy wybieramy się w góry, na drugi koniec Europy, czy wyjeżdżamy na zawody parę miejscowości dalej – zawsze warto zadbać o odpowiednio zbilansowaną dietę!

Przygotuj się wcześniej!

     Żywienie podczas podróży jest trudne. Wyjeżdżając, nie zabieramy ze sobą swojego kuchennego dobytku, za garnki służą nam metalowe menażki, talerze to plastikowe lub papierowe foremki, a najostrzejszy nóż możemy znaleźć w wielofunkcyjnym scyzoryku. Jeżeli chcemy by nasz jadłospis nie opierał się na przetworzonych półproduktach, a portfel nie ucierpiał zbytnio podczas odwiedzania okolicznych restauracji i lokali, warto przygotować się o wiele wcześniej.

turytsyka

Fot 1. Materiał własny | Przygotuj się do wyjazdu już w domu

Zwróćmy uwagę na to, gdzie spędzimy naszą podróż – pod namiotem, w motelu z wyposażoną kuchnią, a może w hotelu, gdzie do dyspozycji będzie szwedzki stół. Sprawdzenie oferty miejsca, w którym będzie dane nam się zatrzymać, pomoże w kompletowaniu rzeczy niezbędnych do podróży i produktów, które możemy ze sobą zabrać  oraz wspomoże planowanie naszej wyjazdowej diety. Inaczej będziemy się żywić na tygodniowym wyjeździe nad morze, pod namiot, inaczej podczas przygotowań do maratonu w sąsiednim mieście.

Warto przygotować się też na samą podróż w dane miejsce. Jazda przez parę godzin w pozycji siedzącej nie jest najlepsza dla naszego przewodu pokarmowego.
Nudności, wymioty, zaparcia czy brak apetytu to tylko niektóre nieprzyjemności wiążące się z długą podróżą. Zrezygnujmy z gotowych, wysoko przetworzonych produktów, które tylko obciążą nasz układ pokarmowy. Zadbajmy zaś o to, by mieć przy sobie odpowiednią ilość płynów (najlepiej niegazowanej wody mineralnej) oraz zdrowych przekąsek (jogurt, pokrojone w słupki owoce i warzywa, domowe batony musli itp.).

Zaplanuj posiłki!

     Zarówno w przypadku, gdy jesteśmy sportowcami, którzy kaloryczność oraz zapotrzebowanie swojej diety, skrupulatnie obliczają na co dzień w domu, jak i osobami,

które zwyczajnie chcą dbać o zdrowie i odpowiedni bilans energetyczny, dobrze, żebyśmy zaplanowali już w domu, parę dni wcześniej swoją wyjazdową dietę.

Powinniśmy się zastanowić, jaka ilość posiłków na wyjeździe będzie dla nas optymalna – 5 mniejszych porcji, 3 główne i przekąski, a może tylko obfite śniadanie, obiad i kolacja? Co w naszym codziennym jadłospisie pojawia się najczęściej i które z tych produktów możemy zabrać ze sobą w podróż bez obawy, że szybko się zepsują?
Warto przeczesać internet w poszukiwaniu łatwych i szybkich przepisów na ciepłe dania w podróży, a niektóre posiłki przygotować wcześniej i zabrać ze sobą w zapasteryzowanych słoikach.

Nie zapominajmy o akcesoriach, które w zależności od rodzaju podróży mogą okazać się mniej lub bardziej przydatne: lodówki turystyczne, plastikowe lub szklane pojemniki, menażki, zestaw sztućców turystycznych, bidony, termosy, kuchenki gazowe.

turystyka

Fot 2. Materiał własny | Zastanów się gdzie będziesz przygotowywał posiłki i z czego będziesz mógł skorzystać na miejscu

Uważaj na…

            Na co powinniśmy uważać podczas wyjazdów, żeby jak najdłużej cieszyć się wypracowaną formą oraz dobrym samopoczuciem?

- produkty odwadniające – alkohol, mocna kawa i herbata – chociaż niektórzy nie wyobrażają sobie bez nich porządnego wyjazdu, warto zachować umiar. Wszystko w zbyt dużych ilościach szkodzi, a odwodniony człowiek to… Człowiek w bardzo złym humorze :) 

- produkty wzdymające, powodujące zaparcia i przeczyszczające – trzy różne grupy produktów, których efekt jest podobny, a mianowicie – problemy jelitowe. Podczas wyjazdów wystrzegajmy się więc spożywania w zbyt dużych ilościach potraw zawierających: brokuły, fasolę, kapustę, suszone śliwki, produkty ubogobłonnikowe oraz, jak wyżej, mocnej kawy, herbaty, alkoholu i żywności przetworzonej typu fast food.

turystyka

Fot 3. Materiał własny | Wybieraj zdrowe produky, które będą dobre dla Twojego układu pokarmowego podczas wielu godzin w podróży

A Wy jak przygotowujecie się  od strony żywieniowej do dłuższych wyjazdów? Bez czego nie wyobrażacie sobie biwaku w górach czy wyjazdu na narty? Co zawsze pakujecie do torby przed wycieczką? Podzielcie się swoimi złotymi radami oraz sprawdzonymi pomysłami! :)

Anita Zielonka Decathlon Bielsko-Biała
Na co dzień możesz mnie spotkać w sklepie Decathlon Bielsko-Biała. Chętnie porozmawiam z Tobą na temat diety i zdrowego odżywiania się. Zwiedzam Kraków na rowerze, biegam na siłowni, a zimą uwielbiam jeździć na łyżwach. Jeżeli masz jakieś pytania, możesz skontaktować się ze mną mailowo. Do zobaczenia!
ZOBACZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY
Na co dzień możesz mnie spotkać w sklepie Decathlon Bielsko-Biała. Chętnie porozmawiam z Tobą na temat diety i zdrowego odżywiania się. Zwiedzam Kraków na rowerze, biegam na siłowni, a zimą uwielbiam jeździć na łyżwach. Jeżeli masz jakieś pytania, możesz skontaktować się ze mną mailowo. Do zobaczenia!
ZOBACZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY
Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

DIETETYKA

Trenujesz regularnie? Sprawdź jak się odżywiać!

Trenujesz regularnie? Sprawdź jak się odżywiać!
DIETETYKA

Błonnik pokarmowy - co warto o nim wiedzieć?

Błonnik pokarmowy - co warto o nim wiedzieć?
DIETETYKA

Jeść, by schudnąć

Jeść, by schudnąć

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu