5 powodów, dla których warto ćwiczyć na rowerze eliptycznym - Wszystko dla sportu
top
29 maja 2019
4

Chcesz zadbać o formę i odzyskać linię? Ten artykuł jest przeznaczony dla ciebie! Na pewno znasz rower eliptyczny: urządzenie do treningu cardio typu “wszystko w jednym”, łączące ruch właściwy pedałowaniu na rowerze stacjonarnym, wchodzeniu po stopniach jak na stepperze, przesuwaniu się od przodu do tyłu jak na wioślarzu oraz efekt biegania. Ale czy wiesz, jakie są prawdziwe atuty tego sprzętu? Nie zwlekając dłużej, odkryj zalety roweru eliptycznego.

 

 

1. Rower eliptyczny pomaga schudnąć

 

Jeśli postanowiłeś stracić na wadze, nie szukaj dłużej: to sprzęt, którego potrzebujesz: pół godziny ćwiczeń na rowerze eliptycznym dziennie, w trybie 70% tętna maksymalnego, pozwoli ci skutecznie spalać zbędną tkankę tłuszczową. Ćwiczenia wydają się łatwiejsze, ponieważ angażowane są wszystkie mięśnie, a dodatkowo kumulujesz wydatkowane kalorie. Nie skupiasz się wyłącznie na jednej partii ciała, lecz rozkładasz wysiłek. To ważna zaleta pozwalająca wytrwać w treningach, osiągając szybkie i motywujące rezultaty.

 

Fot 1. Materiał własny | Pół godziny ćwiczeń na rowerze eliptycznym dziennie, w trybie 70% tętna maksymalnego, pozwoli ci skutecznie spalać zbędną tkankę tłuszczową

2. Rower eliptyczny wzmacnia 80% mięśni

 

Oto sprzęt fitness korzystnie oddziałujący na mięśnie! Podczas ćwiczeń na rowerze eliptycznym nie oszczędzasz żadnej partii ciała. To prawdziwa praca zespołowa: popychanie pedałów angażuje jednocześnie uda, pośladki i łydki, podczas gdy ramiona, barki i mięśnie klatki piersiowej pracują, aby wprawić w ruch uchwyty. I jeszcze jeden plus: ruchy urządzenia wymuszają wyprostowaną sylwetkę (to dobre dla osób cierpiących na bóle pleców) i ułatwiają naturalne napinanie mięśni brzucha.

 

Fot 2. Materiał własny | Popychanie pedałów angażuje jednocześnie uda, pośladki i łydki

3. Rower eliptyczny jest dobry dla serca

 

Trening cardio, zalecany w ramach rehabilitacji fizycznej i motorycznej korzystnie wpływa na kondycję i układ sercowo-naczyniowy. Regularnie wykonywane ćwiczenia fizyczne wzmacniają serce, pobudzają krążenie krwi i obniżają poziom cholesterolu. Trening na rowerze eliptycznymwzmacnia te efekty, poprawiając również wydolność oddechową. Specjaliści zajmujący się zawodowo zagadnieniami zdrowia jednogłośnie potwierdzają jego korzystny wpływ na kondycję mięśnia sercowego.

 

Fot 3. Materiał własny | Regularnie wykonywane ćwiczenia fizyczne wzmacniają serce, pobudzają krążenie krwi i obniżają poziom cholesterolu

4. Rower eliptyczny oszczędza stawy

 

Zero zagrożenia dla stawów i brak ryzyka kontuzji: to jedna z istotnych zalet roweru eliptycznego. Ruch elipsy odtwarza naturalny bieg, równomiernie rozkładając ciężar ciała na obie nogi. Rezultat: oszczędzasz stawom wszelkich wstrząsów i płynnie, bez szarpnięć ćwiczysz mięśnie. Sportowcy regularnie korzystają z roweru eliptycznego w ramach przygotowania fizycznego lub odzyskiwania formy po kontuzji.

 

Fot 4. Materiał własny | Zero zagrożenia dla stawów i brak ryzyka kontuzji: to jedna z istotnych zalet roweru eliptycznego

5. Rower eliptyczny pozwala dać upust energii 

 

Trening cardio to znakomity sposób na odreagowanie. Ćwiczenia na rowerze eliptycznym niosą z sobą korzyści nie tylko (choć przede wszystkim) fizyczne, ale również psychologiczne. Aktywność fizyczna jest dobra dla ciała i dla umysłu: dajesz upust energii, pozbywając się jednocześnie stresu. Wiadomo zresztą, że sport uszczęśliwia. Tak, tak: podczas i po wysiłku mózg uwalnia endorfiny, słynny hormon szczęścia. Kolejny powód do tego, by zacząć się ruszać, w swoim rytmie, niekoniecznie wychodząc z domu. Bonus? Na sesję treningową z rowerem eliptycznym  możesz wybrać dowolną porę dnia: poranek – na dobry początek, południe – w przerwie obiadowej, lub wieczór – aby się odprężyć.

 

Fot 5. Aktywność fizyczna jest dobra dla ciała i dla umysłu: dajesz upust energii, pozbywając się jednocześnie stresu

Rady trenera

Jeśli nie wiesz, jaki trening wybrać, zacznij od tej 30-minutowej sesji z eliptykiem:

  • Wykonaj spokojną, 10-minutową rozgrzewkę w wolnym tempie (marsz).
  • Stopniowo zwiększaj prędkość: ćwicz przez 15 minut, stosownie do swojej wytrzymałości (pamiętaj, że ćwiczysz w prawidłowym tempie, jeśli jesteś w stanie bez zadyszki prowadzić jednocześnie rozmowę lub recytować na głos jakiś tekst).
  • Na około 5 minut zwolnij rytm, aby wyciszyć organizm.

 

Znasz teraz 5 powodów, dla których warto ćwiczyć na rowerze eliptycznymAby uzyskać widoczne efekty, trenuj co najmniej 2 razy tygodniowo po 45 minut, pamiętając o odpowiednich przerwach pomiędzy sesjami treningowymi. Pamiętaj też o nawadnianiu organizmu i o ćwiczeniach rozciągających po wysiłku! W razie wątpliwości lub dolegliwości związanych z układem krążenia, plecami, artrozą czy kolanami, skonsultuj się z lekarzem.


Udostępnij:
Oceń artykuł: