Jak utrzymać motywację do ćwiczeń?

06 maj 2019

Jesteś zmotywowany na maksa, wreszcie gotów, by wrócić do sportu (który porzuciłeś z różnych powodów, jeden lepszy od drugiego, wierzę Ci). Jednak aby Twój comeback tym razem nie był chwilowy, co Ty na to, byśmy wymienili się kilkoma wskazówkami?

Cele: znaleźć właściwy rytm, trzymać się go przez długi czas… krótko mówiąc, zmotywować się do ćwiczeń! Wciśnięcie treningu w plan dnia, pomiędzy rozmaite wymagania codziennego życia, jest niemal niemożliwe dla wielu z nas (korzystając z okazji, gratulujemy tym, którym się to udaje!). Jeśli powrót do sportu jest kwestią motywacji, utrzymanie jej na dłuższą metę opiera się często na dobrej organizacji, w czym może pomóc kilka wskazówek, których udzieliła nam instruktorka sportu i zdrowia Joëlle Jolly.

Dwa treningi tygodniowo: idealny rytm!

Idealny rytm to wygospodarowanie czasu w terminarzu na dwa treningi sportowe tygodniowo, niezależnie od wybranych ćwiczeń: czy to jogging, siłownia, pływanie, piłka ręczna, czy zumba. Połączenie dwóch różnych aktywności też jest świetnym rozwiązaniem, a przy tym wyjątkowo zdrowym – będziesz ćwiczył różne grupy mięśni, spotykał różnych ludzi i zbyt szybko się nie znudzisz.

„Ogólnie rzecz biorąc, zalecam uprawianie jednej aktywności w budynku i jednej na świeżym powietrzu” – radzi Joëlle Jolly.

Fot 1. Materiał własny | Dwa treningi w tygodniu są optymalnym rozwiązaniem

Nadrobienie opuszczonego treningu? Żaden kłopot

„Te dwa treningi tygodniowo, które można łatwo zaplanować w konkretnych momentach dnia, zazwyczaj dobrze się wpasowują w codzienne obowiązki”. Przede wszystkim, jeśli z powodu urlopu lub bólu gardła przez tydzień nie odwiedzisz siłowni albo kortu tenisowego, to nie koniec świata. W końcu ominiesz tylko jeden trening, więc nie będzie Ci tak trudno powrócić do ćwiczeń.

Fot 2. Materiał własny | Nie martw się czasem straconym - z pewnością go nadrobisz

„Jeśli od początku ćwiczysz często i opuścisz kilka treningów, łatwiej się zniechęcisz, myśląc, że skoro ominąłeś tyle godzin, to trudno ci będzie wrócić na właściwe tory”.

Dobrze się przyjrzyj swojemu terminarzowi

Zalecam, byś otworzył terminarz i zaplanował kilka przedziałów czasowych, które możesz przeznaczyć na ćwiczenia, a następnie – gdy przyjdzie na nie pora – traktował je priorytetowo, tak jak każde inne zobowiązanie. Aby oszczędzić czas lub znaleźć nowe okienka czasowe, wykaż się pomysłowością: rób zakupy w sklepach typu drive-through, poproś partnera, by zajął się dziećmi przez jeden wieczór w tygodniu, lub zamień przerwę obiadową na trening pływacki i szybką przekąskę…

Fot 3. Materiał własny | Dobra organizacja to podstawa!

Przyjaciele – klucz do sportowej motywacji

Chodzi więc o to, by się dobrze zorganizować. Oznacza to również planowanie czasu na spotkania: na siłowni, na starcie trasy marszu, na boisku do badmintona… Gdziekolwiek potrzebujesz być, aby uprawiać swój ulubiony sport.

„Przynależność do grupy wzmacnia motywację. Wiesz, że twoi przyjaciele na ciebie czekają, więc masz większą ochotę pójść!”.

Fot 4. Materiał własny | Spraw, by sportowe spotkanie ze znajomymi stało się dla Ciebie motywacją!

A jak to jest u Ciebie? Masz jakieś wskazówki? Śmiało podziel się z nami. Chętnie się z nimi zapoznamy! :)

Polub artykuł
Komentarze
Udostępnij

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu