WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Pływanie a koronawirus. Jak trenować pływanie na sucho?

18 marzec 2020
#PORADY

Wiadomo, że pływanie nie lubi przerw. Brak regularnego kontaktu z wodą doprowadza do tego, że tracimy jej „czucie”. Ale pływacy trenują nie tylko w tym „mokrym” środowisku. Wręcz nieodłącznym elementem treningu pływackiego są ćwiczenia wykonywane na lądzie.


Jak trenować pływanie na sucho – szczegóły

W wodzie poruszamy się w pozycji poziomej. Za prawidłowe ułożenie ciała odpowiadają mięśnie głębokie (core). Idealnym ćwiczeniem są wszelkiego typu planki – przodem i bokiem.

Pływanie a koordynacja

Pływacy wykonują ćwiczenia wymagające koordynacji. Styl dowolny i grzbietowy odbywa się poprzez ruchy naprzemianstronne. Jednoczesne wznosy prawej ręki i lewej nogi są tego idealnym odzwierciedleniem.

Gumy oporowe w treningu pływackim

Bardzo często do uzupełniającego treningu używamy gum oporowych, aby imitować ruch danego stylu pływackiego.

Wzmacniamy również siłę mięśni ramion:

  • naramienny
  • triceps

I siłę nóg:

  • przysiady
  • wyskoki w górę
  • przysiad przy ścianie

Niektóre z nich nie różnią się niczym od tych wykonywanych na siłowniach czy na zajęciach fitness. Najważniejsze jest jednak ich prawidłowe wykonywanie, by uniknąć złych nawyków i kontuzji.

Pamiętaj również by po każdym treningu wykonać ćwiczenia rozciągające – najlepiej tych partii ciała, które były ćwiczone.

Autor: Karolina Mazurek-Świstak

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

PŁYWANIE

Jak dobrać okularki pływackie na basen?

Jak dobrać okularki pływackie na basen?
PŁYWANIE

5 akcesoriów, które udoskonalą twój trening pływacki

5 akcesoriów, które udoskonalą twój trening pływacki
PŁYWANIE

Co spakować do torby basenowej?

Co spakować do torby basenowej?

NASI BLOGERZY POLECAJĄ

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu