WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Gimnastyka: Jakie akcesoria wybrać?

15 listopad 2019

O akcesoriach do spokojnych ćwiczeń, takich jak łagodna gimnastyka czy pilates, można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że są bezużyteczne. Zdecydowanie przydają się każdemu, bez względu na stopień zaawansowania. Ułatwiają wykonywanie ćwiczeń, poprawiają postawę lub zwiększają poziom trudności treningu, sprzyjając robieniu postępów.


Piłki gimnastyczne

Piłki gimnastyczne służą różnym celom: pomagają wzmocnić lub rozluźnić mięśnie, zwłaszcza jeśli chodzi o plecy. Przyrząd ten stanowi element zachwiania równowagi podczas ćwiczeń siłowych i pozwala zwiększyć ich poziom trudności, co może sprzyjać szybszym postępom w treningach. Okrągły kształt piłki destabilizuje ciało, powodując większe zaangażowanie mięśni głębokich, zwłaszcza w obrębie brzucha. Używanie piłki gimnastycznej pomaga również urozmaicić ćwiczenia, dzięki czemu ich wykonywanie staje się przyjemniejsze. Jest to ponadto dobry sposób na rozluźnienie mięśni, zwłaszcza poprzez leżenie na piłce na brzuchu, z luźno zwisającymi rękami. Musisz jednak dobrać odpowiedni rozmiar piłki. Usiądź w jej najwyższym punkcie ze stopami płasko na podłodze i piętami ustawionymi równo pod linią zgięcia kolan. Jeśli nogi tworzą kąt prosty, a uda są ułożone równolegle do podłoża, to rozmiar piłki jest dla Ciebie właściwy. Pamiętaj też, by piłka była zawsze odpowiednio napompowana, aby zapewnić jej optymalne użytkowanie.

Fot 1. Materiał własny | Pamiętaj, by dobrać odpowiedni rozmiar piłki

Wałki piankowe

Piankowe wałki mogą być bardzo przydatne podczas ćwiczeń pilates. Podobnie jak piłki gimnastyczne zaburzają one nieco równowagę, utrudniając wykonywanie podstawowych pozycji i ruchów. Dzięki wałkowi piankowemu będziesz szybciej wzmacniał swoje mięśnie głębokie, zwane inaczej posturalnymi, zwłaszcza pleców i brzucha. Przyrząd ten pomaga też bardziej się skoncentrować na przyjmowaniu i utrzymywaniu konkretnych pozycji, ponieważ jego stosowanie wymaga zwiększonej kontroli oraz świadomości ciała. Dodatkową zaletą piankowego wałka podczas pilatesu jest to, że możesz go także użyć do masowania mięśni! Dociśnij go do ciała i wałkuj je, by rozbić wszelkie zgrubienia (tzw. punkty spustowe) i rozluźnić mięśnie.

Taśmy elastyczne

Stosowane powszechnie w ćwiczeniach rozciągających, jodze i pilatesie taśmy to przydatne akcesoria, które pomagają prawidłowo i bezboleśnie wykonywać pozycje. Ułatwiają one dłuższe wytrzymanie w danej pozycji bez forsowania się i sprawiają, że ćwiczenia stają się prostsze dzięki właściwemu ułożeniu kręgosłupa.

Fot 2. Materiał własny | Taśma elastyczna przydaje się również w gimnastyce

Taśmy elastyczne działają jak przedłużenie Twoich kończyn, gdy Twemu ciału brak elastyczności lub kiedy wyszedłeś z wprawy. Przy pomocy taśmy możesz na przykład dotknąć dłońmi palców stóp, nawet jeśli bez przyrządu nie byłbyś w stanie tego zrobić. I wreszcie taśmy usprawniają rozciąganie, dzięki czemu Twój stretching jest bardziej efektywny.

Używanie akcesoriów podczas pilatesu lub łagodnej gimnastyki pomaga zróżnicować i uatrakcyjnić ćwiczenia, sprawiając, że stają się prostsze i – co najważniejsze – bardziej skuteczne.

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

GIMNASTYKA I PILATES, TANIEC NOWOCZESNY

Taneczne i gimnastyczne pomysły na prezent

Taneczne i gimnastyczne pomysły na prezent
FITNESS, GIMNASTYKA I PILATES

Power bands i mini bands - słów kilka o gumach treningowych

Power bands i mini bands - słów kilka o gumach treningowych
GIMNASTYKA I PILATES, JOGA

Joga-pilates: jak wybrać odpowiednią matę?

Joga-pilates: jak wybrać odpowiednią matę?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu