Power bands i mini bands - słów kilka o gumach treningowych

17 kwiecień 2019

Power band i mini band inaczej nazywane gumami oporowymi są jednymi z najbardziej uniwersalnych akcesoriów treningowych, które znajdują zastosowanie w treningu każdej osoby bez względu na poziom zaawansowania. Te dwa rodzaje gum – różnią się od siebie budową i funkcjonalnością.

Gumy mini band są krótkie, ale szerokie przy czym mniej podatne na rozciągnięcie, natomiast power band – są dłuższe i bardziej rozciągliwe.

Fot 1. Alicja Blaszkiewicz | Gumy w codziennym treningu mogą wystąpić jako urozmaicenie naszych zmagań na sali treningowej

Są dobrym rozwiązaniem w powrocie do formy po urazach, w treningu dzieci, zastępując pracę na wolnych ciężarach, tak aby nauczyć podstawowych wzorców ruchowych i opanować technikę, ale również w codziennym treningu jako urozmaicenie naszych zmagań na sali treningowej.

Z czego wykonane są gumy i na co zwracać uwagę przy zakupie?

Gumy powinny być wyprodukowane z wysokiej jakości lateksu, ma to ogromny wpływ na trwałość i zachowanie właściwości treningowych przez długi czas.

Fot 2. Alicja Blaszkiewicz | Są dobrym rozwiązaniem w powrocie do formy po urazach

Nie warto oszczędzać przy zakupie gum, ponieważ może to oznaczać, że jakość użytych materiałów do jej produkcji nie jest najlepsza, co będzie miało bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo podczas treningu.

Powerband odpowiedniej jakości będzie inwestycją na wiele lat.

Fot 3. Alicja Blaszkiewicz | W przypadku gum istotną rolę odgrywa materiał, z którego są wykonane

Jak dobrać odpowiednią gumę ? Kolory i opór

Wielu producentów stosuje oznaczenia kolorystyczne dla stawianego oporu, jednakże nie są one spójne, dlatego też nie należy kierować się kolorem.

Opór gumy jest tym większy, im guma jest szersza i grubsza – często wyrażony jest on w kilogramach.

Przed zakupem należy się zastanowić – do jakiego typu treningu będziemy stosować gumy? Czy mają nas odciążyć podczas podciągania na drążku ? Czy będziemy je używać do rozgrzewki i treningu mobility, a może będą one jedynym sprzętem treningowym w domu?

W Decathlon stosujemy następujące oznaczenia:

Power band:

- niebieska 5 kg,

- zielona 15 kg,

- żółta 25 kg,

- pomarańczowa 35 kg,

- czerwona 45 kg,

- czarna 60 kg.

Mini band:

- zielony – 3,5  kg,

- niebieski – 6 kg,

- pomarańczowy – 9 kg.

Zastosowanie gum treningowych

Grubsze gumy z mocniejszym oporem – świetnie się sprawdzą podczas rozciągania, wspomagania podczas nauki podciągania, czy nauki martwego ciągu. Przy treningu bardziej zaawansowanym jako dodatkowe obciążenie.

Cieńsze gumy z mniejszym oporem – będą dobrym wyborem dla osób rozpoczynających przygodę z treningiem, podczas rehabilitacji, przy rozgrzewce, oraz w treningu dzieci.

Fot 4. Alicja Blaszkiewicz | Grubsze gumy z mocniejszym oporem – świetnie się sprawdzą podczas rozciągania

Zalety gum treningowych

- aktywują mięśnie całego ciała,

- nie zajmują dużo miejsca – trenuj, gdzie chcesz i kiedy chcesz!

- dla każdego – bez względu na poziom zaawansowania,

- możliwość dopasowania oporu do możliwości trenującego,

- pomagają w nauce ćwiczeń wielostawowych – minimalizując ryzyko kontuzji,

- bezpieczne dla dzieci i osób w trakcie rehabilitacji,

-  szereg korzyści za niewielkie pieniądze.

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem gum – mam nadzieję, że artykuł pomoże Ci w decyzji :)

Alicja Blaszkiewicz Decathlon Korona Wrocław
Na co dzień możesz mnie spotkać w sklepie Decathlon Korona Wrocław - z przyjemnością porozmawiam z Tobą o cross-treningu, powrocie do treningów po kontuzji, czy szeroko rozumianym treningu funkcjonalnym, ale nie tylko ! Ponad to jestem trenerką personalną i chętnie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniami. Możesz zapytać mnie o wszystko - co jest związane z aktywnością fizyczną i funkcjonalnością naszego ciała. Skontaktuj się ze mną e-mail'owo: alicja.blaszkiewicz@decathlon.com
ZOBACZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY
Na co dzień możesz mnie spotkać w sklepie Decathlon Korona Wrocław - z przyjemnością porozmawiam z Tobą o cross-treningu, powrocie do treningów po kontuzji, czy szeroko rozumianym treningu funkcjonalnym, ale nie tylko ! Ponad to jestem trenerką personalną i chętnie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniami. Możesz zapytać mnie o wszystko - co jest związane z aktywnością fizyczną i funkcjonalnością naszego ciała. Skontaktuj się ze mną e-mail'owo: alicja.blaszkiewicz@decathlon.com
ZOBACZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY
Polub artykuł
Komentarze
Udostępnij

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu