WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

5 wskazówek: uprawiaj sport bez ryzyka dla serca

12 grudzień 2019
#PORADY

Konieczne jest wzmocnienie mięśnia sercowego. Trzeba wiedzieć w jaki sposób trenować, aby utrzymywać serce w dobrym stanie. Jak to zrobić? Uprawiaj sport regularnie! Aby chronić swoje serce podczas wysiłku fizycznego, należy również przestrzegać pewnych zasad. Odkryj nasze wskazówki, jak uprawiać sport w pełni bezpiecznie i bez ryzyka dla serca.


Rozgrzewka

Poświęć 10 minut przed treningiem na rozgrzewkę. Taka rozgrzewka pozwala stopniowo podnieść tętno, aby przygotować organizm na wysiłek. Wskazane jest wykonanie ćwiczeń rozciągających, dzięki którym ciało i mięśnie są gotowe na ćwiczenia.

Fot 1. Materiał własny | Poświęć 10 minut przed każdym treningiem na rozgrzewkę.

Ocena tętna

Do oceny tętna wystarczy proste obliczenie. Wystarczy odjąć od 220 swój wiek (na przykład: 220 – 34 lata = 186). Podczas uprawiania sportu nie należy przekraczać granicy tętna 186 uderzeń na minutę.

Dużo pij

Pamiętaj, aby podczas wysiłku systematycznie pić. Wypijaj kilka łyków mniej więcej co 30 minut. Dobre nawodnienie organizmu poprawia dopływ krwi do mózgu, dostarcza składników odżywczych niezbędnych do sprawnego działania mięśni i wspomaga regenerację.

Czas na regenerację

Po każdym treningu wytrzymałościowym należy stopniowo obniżać tętno. Nie należy nagle kończyć ćwiczeń, ale stopniowo zwalniać tempo, aby się zregenerować. Po treningu nie spiesz się zbytnio pod prysznic! Zaczekaj na obniżenie temperatury ciała, co trwa co najmniej 15 minut.

Fot 2. Materiał własny | Pamiętaj o nawodnieniu organizmu i regeneracji.

Ćwicz odpowiednio do pogody

Przez kaprysy pogodowe musisz nieustannie zmieniać swój program ćwiczeń! Dostosuj swoją aktywność fizyczną do temperatury na dworze. Wysokich lub niskie temperatury mocniej obciążają serce i organizm, w obydwu przypadkach należy więc zwolnić tempo, aby nie przeciążać serca.

Fot 3. Materiał własny | Dostosuj swoją aktywność fizyczną do temperatury na dworze.

Warto wiedzieć

Jeżeli odczuwasz najmniejszy ból w klatce piersiowej lub nadmierne przyspieszenie akcji serca przed wysiłkiem, w trakcie lub po jego zakończeniu, natychmiast przerwij aktywność fizyczną i skonsultuj się z lekarzem.

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CROSS TRENING, FITNESS

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?
FITNESS

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?
FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

NASI BLOGERZY POLECAJĄ

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu