WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jak mogę schudnąć, uprawiając sport?

19 marzec 2019
#PORADY

Według danych WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) co trzeci człowiek na świecie ma nadwagę. Wiąże się ona z wieloma zagrożeniami dla zdrowia: artretyzmem, chorobami układu krążenia, cukrzycą… W połączeniu ze zdrowym stylem życia aktywność fizyczna i sport są zdecydowanie zalecane, by przywrócić metabolizm na właściwe tory.

Pływanie: sport w łagodnym wydaniu

Jasne, ale od czego zacząć? „Ogólnie zalecam, by w miarę możliwości łączyć sporty uprawiane wewnątrz z ruchem na świeżym powietrzu” – mówi instruktorka sportu i zdrowia. „Myślę, że na początek pływanie jest doskonałą aktywnością dla osób z nadwagą – w wodzie człowiek waży tylko 20% faktycznej masy ciała. Podczas pływania używa się wszystkich mięśni i spala mnóstwo energii. Ponadto angażuje ono wszystkie grupy mięśniowe, odciążając stawy”.

decathlon pływanie

Fot 1. Materiał własny | Podczas pływania używa się wszystkich mięśni i spala mnóstwo energii

Nordic walking: między fitness walking a bieganiem

Jako aktywność outdoorową  zalecamy nordic walking, który jest bardziej wymagający dla górnych partii ciała niż tradycyjne chodzenie. Instruktorka tej dyscypliny, podkreśla ów fakt. „Nordic walking spala o 40% więcej energii niż tradycyjne chodzenie. Naturalne ruchy balansowania ciałem są zaakcentowane, zwłaszcza w jego górnych partiach. Ćwiczy się więc ramiona, mięśnie klatki piersiowej i brzucha. Efekty stają się widoczne bardzo szybko. Dla osób początkujących lub powracających do sportu nordic walking może też być krokiem w kierunku biegania”.

decathlon new feel

Fot 2. Materiał własny | Nordic walking działa na wiele partii mięsni, angażuje ramiona, mięsnie brzucha i klatki piersiowej

Jazda na rowerze: świetna na brzuch!

Kolarstwo to kolejna polecana aktywność na świeżym powietrzu. „Nie zawsze to czujesz, ale podczas jazdy na rowerze naturalnie pracują Ci nie tylko dolne partie ciała, pośladki i uda, lecz również mięśnie brzucha, by utrzymać równowagę na rowerze” – wyjaśnia instruktorka. Gdy zdecydujesz się zgubić dwa, pięć lub dziesięć kilogramów, najważniejsza jest dbałość o zdrowie, byś czuł się dobrze w swoim ciele i umyśle.

decathlon b'twin

Fot 3. Materiał własny | Jazda na rowerze, to aktywnośc, która wzmocni Twoje mięśnie i pozwoli Ci zrzucić zbędne kilogramy

A jak to jest u Ciebie: jakie sporty uprawiasz, by schudnąć? Podziel się z nami swoim doświadczeniem! 🙂

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CROSS TRENING, FITNESS

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?
FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
FITNESS

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu