WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Siłownia – wskazówki, jak wytrwać w treningach

10 marzec 2020
#PORADY

Kiedy postanawiasz pójść na siłownię, głównym problemem nie jest to, aby tam w ogóle dotrzeć, lecz aby chodzić tam regularnie i trzymać się tego na dłuższą metę.


Spotkaliśmy się z Ludovikiem Doyerem, trenerem sportów siłowych i fitnessu, który udzielił mi kilku wskazówek, jak zacząć przygodę z siłownią, a przede wszystkim – jak w niej wytrwać! Jednym z celów, kiedy (w końcu) zdecydujesz się poćwiczyć na siłowni, jest uniknięcie wyczerpania lub kontuzji podczas pierwszych treningów. Nie wymagaj więc od swojego ciała, by od razu dało z siebie wszystko. „Pierwszy trening możesz rozpocząć od 20-minutowego chodu w średnim tempie na lekko pochylonej bieżni, następnie poćwicz 20 minut na rowerze eliptycznym i zakończ 20 minutami na rowerze poziomym” – radzi trener sportów siłowych Ludovic Doyer. Rób przerwy i nawadniaj się pomiędzy tymi trzema sesjami (to kwestia, której absolutnie nie wolno zaniedbywać).

Fot 1. Materiał własny

Stopniowo zwiększaj intensywność

„Podczas pierwszych treningów chodzi tak naprawdę o to, by ćwiczyć cardio. Nie wymagaj od swojego ciała natychmiastowego wysiłku konkretnej partii mięśniowej”.

W trakcie kolejnych treningów możesz poćwiczyć nieco ciężej. „Po ćwiczeniach cardio na przyrządach możesz wykonać kilka ćwiczeń siłowych” – sugeruje Ludovic Doyer. „W zależności od indywidualnych potrzeb i celów, a także partii, na których chcemy się skupić, zróbmy pięć cykli ćwiczeń po 12-15 powtórzeń, z przerwami pomiędzy cyklami”.

Fot 2. Materiał własny

Muzyka i przyjaciele, aby się nie nudzić

Teraz celujemy w regularne postępy. „Przy trzech treningach tygodniowo adepci siłowni znajdą swój rytm po około miesiącu – wtedy ćwiczenia staną się łatwiejsze”. Krótko mówiąc, delikatne początki w odpowiednim tempie i z przerwami na nawodnienie organizmu stanowią klucz do sukcesu. Aby podsycić swą determinację, spróbuj trenować z przyjaciółmi (ćwiczenia w grupie są zawsze bardziej motywujące), włącz rytmiczną playlistę i już na wstępie ustal ze swoim trenerem mierzalne, osiągalne cele. To powinno Ci pomóc wytrwać w treningach.

Powodzenia!

[baner]

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CROSS TRENING, FITNESS

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?
FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
FITNESS

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu