WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Sport – dobry sposób na poprawę samopoczucia

21 grudzień 2018

Sport wprawia w dobry nastrój! Choć często wychwalamy korzyści z ćwiczeń dla kondycji fizycznej – i słusznie – czasem zapominamy, że mają one również zbawienny wpływ na nasze samopoczucie.

Czy pewne sporty lepiej niż inne napędzają naszą pewność siebie i dobry humor? Dlaczego po treningu odczuwamy euforię? Jak osiągamy ten stan? Odpowiemy na wszystkie te pytania.

Dlaczego ćwiczenia poprawiają nastrój?

To naukowo udowodnione: ćwiczenia dostarczają skoncentrowaną dawkę przyjemności Twojemu ciału i umysłowi. Co jest przyczyną? Z jednej strony endorfiny – zwane też hormonami szczęścia – uwalniane przez mózg w trakcie i po zakończeniu aktywności fizycznej, z drugiej strony – jednoczesny spadek poziomu hormonów stresu.

Fot 1. Materiał własny | ćwiczenia dostarczają skoncentrowaną dawkę przyjemności Twojemu ciału i umysłowi

30 minut ćwiczeń – tyle zajmuje wydzielenie endorfin, które działają jak niezła doza morfiny. Efektów jest wiele: delikatna euforia, redukcja uczucia bólu i zmęczenia, zmniejszenie niepokoju, przypływ energii

Jaki sport najlepiej wpływa na samopoczucie?

Chciałoby się powiedzieć: wszystkie! Właściwie nie ma znaczenia, jaki sport uprawiasz – każdy poprawi Ci nastrój. Ważne jest, byś do niczego się nie zmuszał i robił to, na co masz ochotę: dowiedziono, że myślenie o ćwiczeniu w pozytywny sposób zwiększa przyjemność z aktywności i przynosi więcej korzyści, niż gdybyś z niechęcią wlókł się na trening.

Fot 2. Materiał własny | Ważne jest, byś do niczego się nie zmuszał

Ustalenie celów, nieważne jakich, również ma świetny wpływ na samopoczucie. Schudnięcie, trening do zawodów, wejście do rankingu… Znajdziesz sto jeden sposobów, by się zmotywować, robić postępy, a co za tym idzie – po prostu być szczęśliwym.

Fot 3. Materiał własny | Znajdziesz sto jeden sposobów, by się zmotywować - szczęście jest na wyciągnięcie ręki!

Bo jak mówi stare przysłowie:

W szczęściu chodzi o drogę do celu, a nie o sam cel!

Na koniec, aby radość nie ustąpiła uzależnieniu, zalecamy, by nie przekraczać limitu godziny treningu dziennie, 4-5 razy w tygodniu. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) również rekomenduje wykonywanie ćwiczeń odpowiadających 30 minutom chodzenia dziennie – rób przynajmniej tyle!

Nie masz żadnego powodu, aby nie ćwiczyć. Będziesz się lepiej czuć w swojej skórze, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym! To jak? Zauważyłeś różnicę w swoim samopoczuciu pod wpływem uprawiania sportu? :)

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu