Pilates i płaski brzuch: ćwicz mięsień poprzeczny! - Wszystko dla sportu
top
9 listopada 2018

Metoda Pilatesa to łagodny sposób na efektywne wzmocnienie mięśni, zrzucenie oponki i poprawę postawy. Wyjaśnię, jak to się dzieje!

 

 

Kto by pomyślał, że metoda Pilatesa, stworzona, by wzmacniać i uelastyczniać, jest świetnym sposobem napinania mięśni! Choć angażuje ona wiele różnych grup mięśniowych, szczególnie mocno działa na mięsień poprzeczny brzucha. Znajduje się on głęboko i odgrywa ważną rolę w utrzymywaniu wyprostowanej postawy ciała. Ale czy łatwo go ćwiczyć? Nie martw się, pilates to doskonałe rozwiązanie, by trochę się poruszać i zmotywować do ćwiczeń!

 

 

Używany, choć niedostrzegany!

 

     Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale używasz swojego mięśnia poprzecznego brzucha częściej, niż by się wydawało. Pokrywa on całe Twoje podbrzusze i pozwala Ci między innymi kasłać, dmuchać i wypróżniać się. A to, że go nie widać i że skrywa się pod wszystkimi innymi mięśniami brzucha, nie oznacza, że nie trzeba go ćwiczyć. Wręcz przeciwnie: wzmacnianie mięśnia poprzecznego brzucha to podstawowe ćwiczenie, które poprawi Twoją postawę, zredukuje ból pleców i zapewni bardziej płaski brzuch. Ponieważ zaś dwoma głównymi założeniami pilatesu są centrowanie i oddychanie, jest to świetna aktywność umożliwiająca ćwiczenie tego ważnego mięśnia.

 

decathlon
Fot 1. Materiał własny| Pilates pomożę Ci poprawić Twoją postawę, zredukować ból pleców i zapewnić bardziej płaski brzuch

 

 

Wciągnij brzuch, wdech i wydech

 

     Jako że pilates dużą wagę przykłada do oddechu, wzmacnia on mięsień poprzeczny od wewnątrz. To trochę jak ćwiczenia hipopresyjne wykonywane przez kobiety ciężarne, by wytrenować mięśnie rozciągnięte podczas ciąży. „Wdechy i wydechy bezpośrednio angażują mięsień poprzeczny brzucha” – wyjaśnia trenerka Ania. „Oddech połączony z ruchem bezpośrednio wpływa na ten mięsień w sposób, w jaki nie zrobią tego ćwiczenia, podczas których nie koncentrujemy się na oddechu”. Pilates mobilizuje również do wciągania brzucha przy wykonywaniu ćwiczeń. Robiąc to, również trenujesz mięsień poprzeczny.

 

 

Fitness
Fot 2. Materiał własny | Pilates umożliwi Ci zgubienie kilku centrymetrów w talii 

 

 

Ćwiczenie mięśnia poprzecznego brzucha to wzmacnianie mięśnia, który podtrzymuje ciało, dzięki czemu stopniowo poprawiasz swoją postawę. To doskonały sposób na zmniejszenie bólu pleców, który tak Ci dokucza! A dodatkowo możesz zgubić nawet kilka centymetrów w talii i zauważyć, że Twój brzuch jest bardziej płaski. Taki mały bonus, a jaki znaczący!

 

A jak to jest u Ciebie? Czy zauważyłaś te korzyści płynące z pilatesu? Podziel się z nami swoim doświadczeniem! 🙂 

Oceń artykuł: