WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Ćwiczenia z workiem treningowym

12 grudzień 2019
#PORADY

Zastanawiasz się może po co ćwiczyć z workiem treningowym? Jakie mięśnie pracują przy takich ćwiczeniach? Jaki worek treningowy wybrać? Poznaj nasze odpowiedzi na te pytania.


Korzyści z ćwiczeń z workiem treningowym

Wykorzystywanie worka podczas treningu ma szereg zalet dla każdego sportowca. Warto podkreślić, że przed rozpoczęciem treningu trzeba poznać techniki zadawania ciosów, aby wykonywać je umiejętnie i nie odnosić urazów. Ciosy wykonywane próbnie bez worka powinny być szerokie i elastyczne.

Głównym atutem treningu z workiem dla boksera jest skuteczność zadawanych ciosów i świadomość, jaki efekt mają zadawane uderzenia. To dobry sposób, aby poczuć siłę i realne skutki stosowanej techniki. Trening zaawansowanych bokserów składa się często z ćwiczeń siłowych i treningu cardio, podczas którego ćwiczy się ciosyskakanie na skakance i pompki.

Ćwiczenia z workiem treningowym przynoszą szereg korzyści zarówno dla osób, które uprawiają sporty walki, jak również dla tych, którzy po prostu opanowali podstawowe zasady treningu z workiem. Taki trening pozwala:

  • Wzmocnić mięśnie, w szczególności mięśnie ramion, triceps, mięśnie grzbietu i klatki piersiowej
  • Zwiększenie siły uderzenia
  • Zwiększenie wytrzymałości i odporności
  • Skuteczny trening cardio, ponieważ trening z workiem jest wymagający fizycznie
  • Wyładowanie się, które pozwala się pozbyć stresu i niepokojów życia codziennego.

Fot 1. Materiał własny | Głównym atutem treningu z workiem dla boksera jest skuteczność zadawanych ciosów i świadomość, jaki efekt mają zadawane uderzenia.

Wybór worka treningowego i ćwiczenia

Aby trening z workiem był efektywny, trzeba wybrać odpowiedni sprzęt, dostosowany do naszych wymagań. Worki treningowe są wykonywane z 3 rodzajów materiału:

  • z tkaniny: taki rodzaj worka treningowego przeznaczony jest do ćwiczeń rekreacyjnych
  • z poliuretanu: do regularnego użytku
  • ze skóry: do regularnych i intensywnych ćwiczeń. Taki worek jest najtrwalszy.

Worek treningowy waży najczęściej od 20 do 30 kg i ma wysokość od 80 do 120 cm. Do ciosów pięścią i kopnięć lepiej wybrać worek o wysokości 120 cm. Worek należy również umieścić na odpowiedniej wysokości, tj. ok 10 cm powyżej wzrostu użytkownika. Wysokość zawieszenia można dostosować, jeżeli worek służy również do kopnięć. Warto wreszcie wiedzieć, że worek treningowy czyści się gąbką i wodą z mydłem, ale bez dodatku środków chemicznych.

Fot 2. Materiał własny | Do ciosów pięścią i kopnięć lepiej wybrać worek o wysokości 120 cm.

Rady naszych ekspertów

Wybór worka treningowego zależy od jego przeznaczenia:

  •  model PB 850: przeznaczony jest do sporadycznych treningów o charakterze rekreacyjnym, idealny dla początkujących bokserów
  •  model PB 1000: przeznaczony jest do regularnego użytkowania
  •  model PB 1200: do regularnych treningów, także intensywnych
  • model PB 1500: do intensywnych treningów, dla zaawansowanych bokserów
  •  zestaw cardio boxing : kompletny zestaw do treningu bokserskiego, w którego skład wchodzą rękawiczki, worek bokserski i skakanka.
  •  a dla dzieci: zestaw bokserski (gruszka + rękawice 4 OZ) to świetna zabawa i amortyzacja!

Do ćwiczeń z workiem treningowym konieczne jest założenie albo rękawic, albo rękawic bez palców z amortyzacją z pianki lub żelu, albo specjalnych rękawic. Można stosować klasyczne rękawice bokserskie, ale przy takich ćwiczeniach jest w nich za gorąco. Dodatkowo dla skutecznej ochrony i odpowiedniej higieny, tj. ze względu na wchłanianie wilgoci, warto się zaopatrzyć w mitenki lub bandaże bokserskie (dla zaawansowanych bokserów), które zakłada się pod rękawice bokserskie.

Fot 3. Materiał własny

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

BOKS

Boks - jak dobrać rękawice bokserskie

Boks - jak dobrać rękawice bokserskie
BOKS

Boks - nie tylko dla mężczyzn

Boks - nie tylko dla mężczyzn

NASI BLOGERZY POLECAJĄ

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu