WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jak mieć płaski brzuch? To proste. Zacznij trenować chód sportowy!

10 lipiec 2020
#PORADY

Zastanawiasz się, jak w szybki i prosty sposób stracić zbędne kilogramy? To naprawdę proste, wystarczy, że zaczniesz uprawiać chód sportowy! Co trzeba wiedzieć o tej aktywności fizycznej? Wszystkich informacji na ten temat dowiesz się z naszego artykułu, przeczytaj i odzyskaj płaski brzuch!


Chód sportowy – zacznij trenować i pozbądź się zbędnych kilogramów

Chodzenie to znakomita forma aktywności fizycznej, pozwalająca utrzymywać kondycję i stracić na wadze za pomocą nieuciążliwych metod. Niezwykle ważną kwestią jest to, że taki sport nie przyczynia się do częstych kontuzji mięśniowych – im lepsze będziemy mieli buty do chodzenia tym istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że doznamy jakiegoś urazu.

Chód sportowy pozwala pozbyć się brzucha bez drakońskich metod i spalać kalorie bez żadnego stresu. Ponadto ten rodzaj aktywności w porównaniu do biegania nie wiąże się z zadyszką i dużym zmęczeniem. W tym przypadku najważniejsza jest regularność, która po czasie przyniesie efekty w postaci płaskiego brzucha.

Warto też podkreślić, że ten sport wymaga tylko podstawowego stroju do biegania, którego największą zaletą jest niezwykła wygoda oraz właściwie dobranego obuwia sportowego. Zakup tych rzeczy nie wymaga od nas dużych nakładów finansowych, na początek wystarczy wydać zaledwie kilkadziesiąt złotych.

Fot 1. Materiał własny

Szybkie chodzenie – świetny sposób na płaski brzuch

Nie ulega wątpliwości, że uprawiając regularnie chód sportowy będziemy z tygodnia na tydzień tracić coraz więcej zbędnych kilogramów. Oczywiście na początku nawet tak prosta aktywność będzie nas kosztować trochę wysiłku jednak z każdym kolejnym dniem zaczniemy dostrzegać rezultaty. Godzina marszu w średnim tempie 6,5 km/h to prawie 300 spalonych kalorii!

Jak właściwie uprawiać chód sportowy, aby przynosił efekty w postaci odzyskiwania płaskiego brzucha i formy fizycznej? Podczas sesji chodu sportowego napinaj brzuch i głęboko oddychaj. Technika ta pozwala pobudzić do pracy mięśnie brzucha, co wpływa na jego ujędrnianie i pozbywanie się zbędnego tłuszczu.

Szybkie chodzenie przyniesie efekty, jeżeli będziemy się dobrze odżywiać i nawadniać

Prawidłowe nawadnianie organizmu jest niezbędne nie tylko podczas wysiłku, lecz także przez cały dzień. Woda odpowiada za prawidłowe działanie wszelkich procesów w naszym ciele, na przykład wspomaga wchłanianie składników pokarmowych w jelitach i umożliwia działanie enzymów trawiennych. Z tego względu na każdy trening należy zabrać ze sobą bidon z wodą lub napojem izotonicznym.

Oprócz regularnego nawadniania należy też pomyśleć o zrównoważony odzywianiu. Jeżeli nie będziemy wiedzieć, na jaką dietę przejść, wtedy można skorzystać z opinii specjalisty lub znaleźć kilka interesujących planów dietetycznych na sprawdzonych stronach internetowych o zdrowym odżywianiu.

Fot 2. Materiał własny

Dokonuj regularnych pomiarów sesji chodu sportowego i zyskaj motywację

Do utrzymania motywacji i uprawiania chodu sportowego przez cały rok potrzebne będzie dokonywanie cyklicznych pomiarów swoich treningów, które będą wskazywały twoje efekty. Regularność jest bowiem kluczem do sukcesu, dzięki niej będziemy mogli zrzucić kilka kilogramów i odzyskać płaski brzuch.

W pomiarach pomoże nam zegarek sportowy lub krokomierz, za pomocą tych sprzętów można śledzić i analizować swoje sesje chodu sportowego. To znakomity sposób na zachowanie motywacji i planowanie kolejnych treningów!

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CHODZENIE / NORDIC WALKING

Nordic walking - marsz po zdrowie

Nordic walking - marsz po zdrowie
CHODZENIE / NORDIC WALKING

Chód sportowy - jak zacząć? Co daje chodzenie?

Chód sportowy - jak zacząć? Co daje chodzenie?
CHODZENIE / NORDIC WALKING

Aktywny marsz: ile czasu trzeba na utratę wagi?

Aktywny marsz: ile czasu trzeba na utratę wagi?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu