WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Kurs kitesurfingu IKO poziomy 1,2,3 - czym się różnią i na czym polegają?

27 lipiec 2021

Kitesurfing to zyskujący popularność sport wodny cechujący się bardzo dużą dynamiką i widowiskowością. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej osób – także w Polsce – zaczyna poważnie go uprawiać i staje się jego hobbystami. Jego trenowanie wiąże się jednak z pewnym poziomem skomplikowania i wymaga przejścia chociażby podstawowego kursu, takiego jak trzystopniowy kurs IKO.

IKO – co to takiego?

Kurs kitesurfingu IKO to kursy o standardzie wyznaczonym przez Międzynarodową Organizację Kitesurfingu (International Kiteboarding Organization). Jest to ogólnoświatowy standard przewidujący umiejętności, jakie powinna posiadać każda osoba decydująca się na rozpoczęcie przygody z niniejszym sportem.

Szkolenia IKO podzielone zostały na kilka poziomów, przy czym trzy pierwsze przewidziane zostały jako poziomy podstawowe. Po ich ukończeniu kursant będzie miał podstawową wiedzę na temat organizacji sprzętu do kitesurfingu, jak i będzie potrafił wykonywać podstawowe manewry w akwenie wodny. Jeśli szukasz miejsc, w których mógłbyś takowe kursy odbyć, wystarczy wpisać w wyszukiwarce np. hasło „iko kite”.

IKO 1 – na początek, głównie teoria

Pu ukończeniu kursu IKO 1 wprawdzie nie będziesz jeszcze w stanie wypożyczyć sprzętu i samodzielnie wypłynąć na akwen, ale nabędziesz część teoretycznych oraz praktycznych umiejętności. Przede wszystkim zapoznasz się ze sprzętem przeznaczonym do sportu, jakim jest kitesurfing i nauczysz się go odpowiednio dobierać.

Pod okiem instruktora dowiesz się też, w jaki sposób operować latawcem, jak nim sterować, czy również jak pływać bez deski z jego wykorzystaniem. Kurs obejmuje także teoretyczne i praktyczne kwestie związane z bezpieczeństwem, w tym akcję samoratunkową. Ukończenie tego podstawowego szkolenia to kwestia ok. 4 – 6 godzin.

IKO 2 – wypływasz na akwen!

Niestety, ukończenie szkolenia IKO 1 jeszcze nie pozwoli Ci na wypożyczenie deski do kitesurfingu i samodzielne uprawianie sportu. W tym celu musisz ukończyć kurs kitesurfingu IKO 2, po którym wprawdzie jeszcze nie poznasz wszystkich tajników dyscypliny, ale będziesz już mógł odbywać samodzielne, satysfakcjonujące ślizgi.

Nauczysz się więc startów z deską, utrzymywania odpowiedniej pozycji, czy też wykonywanie prostych skrętów. Wykonasz szereg ćwiczeń poprawiających Twoją koordynację, nauczysz się również samodzielnie przygotowywać sprzęt do uprawiania sportu – w tym poznasz niezbędne akcesoria do kitesurfingu. Kurs trwa ok. 5h, z powodzeniem możesz więc zakończyć go nawet w ciągu jednego lub dwóch dni.

IKO 3 – o kitesurfingu wiesz już całkiem dużo!

Po zakończeniu kursu IKO 3 nabędziesz już na tyle duży wachlarz umiejętności, że z powodzeniem będziesz mógł mówić o sobie jako o samodzielnym kitesurferze. Nauczysz się zatem wykonywania zwrotów typu twin tip, pływania na przedniej krawędzi deski, ale też będziesz wiedział, jak regulować prędkość ślizgu.

W końcu nabędziesz wiedzę w zakresie pływania na wiatr, co pozwoli Ci na powrót do punktu, w którym wystartowałeś. Po zakończeniu kursu IKO 3 będziesz już w stanie w pełni samodzielnie pływać po nawet większych akwenach wodnych, by w pełni delektować się satysfakcją, jaką oferuje kitesurfing. Szkolenie na poziomie trzecim ukończysz w ok. 4-6 h.

kitesurfing kursy

Trzy poziomy – skończ je wszystkie!

Aby w pełni swobodnie cieszyć się możliwościami, jakie daje kitesurfing, powinieneś zdecydować się na ukończenie trzech pierwszych poziomów szkoleń typu IKO. Wpisując w wyszukiwarce np. hasło „iko kite” znajdziesz oferty szkoleń w pakiecie, gdzie ze zniżką zaliczysz wszystkie niezbędne poziomy. Warto to zrobić – nie kosztuje to wiele czasu, a otwiera Ci drogę do wielkiej przygody!

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

BIEGANIE

Slow jogging - jak biegać japońskim truchtem?

Slow jogging - jak biegać japońskim truchtem?
BIEGANIE

Jak poradzić sobie z kolką przy bieganiu?

Jak poradzić sobie z kolką przy bieganiu?
BIEGANIE

Dieta przed maratonem. Co jeść dzień, tydzień i 3 tygodnie przed startem?

Dieta przed maratonem. Co jeść dzień, tydzień i 3 tygodnie przed startem?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu