WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Cel: Schudnąć dzięki ćwiczeniom na stepie!

21 listopad 2019
#PORADY

Przyłapujesz się na tym, że jak co roku myślisz o najbliższych wakacjach i wyobrażasz sobie swoją szczupłą i zgrabną sylwetkę na słonecznej plaży… Chcesz schudnąć? Nie musisz dalej szukać! Step pomoże Ci osiągnąć piękną sylwetkę – jest to aktywność fizyczna, dzięki której szybko osiągniesz swoje cele, dobrze się przy tym bawiąc i przy minimalnych nakładach czasowych.


Na czym polega step?

Step powstał w Stanach Zjednoczonych w 1986 r. i od tego czasu cieszy się nieustannym powodzeniem! Od samego początku zajmuje istotne miejsce w klubach fitness, a dla niektórych stanowi kryterium wyboru klubu! Step jest jednym z najpopularniejszych rodzajów zajęć cardio, szczególnie dla kobiet, które chcą schudnąć przy muzyce.

Do tych zajęć, które królują w klubach fitness, konieczny jest tylko stopień (czyli „step” po angielsku), którego wysokość można zmieniać, co ma wpływ na intensywność ćwiczeń. Proponowany program treningowy jest niezwykle przyjemny i oparty na choreografii, która łączy zróżnicowane kroki w układ na stepie przy skocznej muzyce! Step to bardzo dynamiczna aktywność, która wymaga niezwykłej energii. Dzięki porywającym rytmom i przyjemnej atmosferze zbiorowego wysiłku, każdy daje się łatwo wciągnąć w ćwiczenia na stepie i wykonując swobodne ruchy podejmuje jednocześnie duży wysiłek.

Fot 1. Materiał własny | Kompatybilny z taśmami step pozwala urozmaicić treningi.

Step by step – spalam kalorie!

Masz obsesję na punkcie swojej wagi i tym razem chcesz schudnąć w przyjemny sposób? Zapomnij o diecie! Odchudzanie ze stepem nie ma żadnych tajemnic. Step wymaga ogromnej energii – podczas tych ćwiczeń wykonywanych w intensywnym tempie pracują wszystkie mięśnie, a także poprawia się wydolność serca i układu krążenia. Rezultat: spalasz tłuszcz w rekordowym tempie (ok. 500 kalorii na godzinę).

Nie tylko odchudzanie…

Step to nie tylko doskonały sposób na odchudzanie, ale także wszechstronny trening całego ciała. Step daje wiele korzyści, o czym szybko się przekonasz! Dowiedz się jakich…

Fot 2. Materiał własny | Podczas tych ćwiczeń wykonywanych w intensywnym tempie pracują wszystkie mięśnie.

Step rozwija umięśnienie całego ciała

Skorzystaj z treningu, który pozwoli Ci rozwinąć umięśnienie całego ciała! Wchodzenie na stopień i schodzenie z niego skutecznie poprawia umięśnienie nóg. Podczas zajęć najbardziej pracują mięśnie ud i łydek, dzięki takim ćwiczeniom, jak wypady, przysiady i ruchy pulsacyjne. Im wyższy poziom, tym więcej skoków i ciało staje się bardziej umięśnione. Jeżeli chcesz wyszczuplić dolne partie ciała, lepiej nie podwyższać stepu. I przeciwnie – jeżeli zależy Ci na powiększeniu mięśni – umieść step na wyższym poziomie. Dolne partie ciała poruszają się w sposób skoordynowany z resztą ciała i są zaangażowane przy każdym ruchu. Dzięki temu są wzmacniane i nigdy nie pozostają nieruchome.

Fot 3. Materiał własny | Podczas zajęć najbardziej pracują mięśnie ud i łydek, dzięki takim ćwiczeniom, jak wypady, przysiady i ruchy pulsacyjne.

Step poprawia sylwetkę.

Step poprawia koordynację i postawę ciała, dzięki czemu zyskujesz piękną sylwetkę! Układ choreograficzny wykonywany z wykorzystaniem stepu wymaga synchronizacji górnych i dolnych partii ciała, aby poprawnie wykonać wszystkie ruchy. Wymagana jest maksymalna koncentracja, aby poruszać się do rytmu i skoordynować ruchy całego ciała.

Step uczy panowania nad oddechem.

Step, podobnie jak inne rodzaje treningu cardio, uprawiany regularnie doskonale zwiększa wytrzymałość. Serce i układ krążenia są zmuszane do pracy w szybkim tempie: oddech trwale się wyrównuje i zachowujesz dobrą kondycję fizyczną.

Fot 4. Materiał własny | Step poprawia koordynację i postawę ciała, dzięki czemu zyskujesz piękną sylwetkę!

Dla kogo?

Step należy do zajęć fitness odpowiednich dla większości osób. Pozwala zachować formę, ujędrnić ciało i wyszczuplić sylwetkę.

Jak przebiega trening?

Zajęcia ze stepu trwają średnio od 30 do 45 minut, w zależności od poziomu uczestników. Zaczynają się od rozgrzewki, aby ciało weszło w rytm oraz aby zapobiec urazom kostek i kolan. Następnie w radosnej atmosferze i żywym rytmie wykonujemy ruchy, które razem tworzą układ choreograficzny. Ćwiczenia przedzielają chwile odpoczynku na odzyskanie sił. Na koniec – kilka minut rozciągania, niezbędnego, aby zapobiec skurczom i urazom.

Fot 5. Materiał własny | Zajęcia ze stepu trwają średnio od 30 do 45 minut, w zależności od poziomu uczestników.

Kilka pomocnych wskazówek

Przede wszystkim musisz mieć odpowiednie buty, które dobrze trzymają kostkę. Podczas zajęć upewnij się, że step znajduje się na odpowiedniej wysokości, dostosowanej do Twojego poziomu i w prawidłowym położeniu tzn. przed Tobą. Podczas odpoczynku, między ćwiczeniami pij dużo wody. Dostosuj ćwiczenia do swojego poziomu i nie wykonuj ich na siłę: zachowaj umiar przy zmuszaniu swojego ciała i serca do pracy, zastosuj się do wskazówek treneraI ostatnia rada: zwróć uwagę na sygnały wysyłane przez Twoje ciało i podnoś stopy dość wysoko, aby nie potknąć się o step i nie przewrócić.

Czy jesteś gotowa, aby przyłączyć się do ćwiczeń wraz z przyjaciółmi i zadbać o dobrą kondycję fizyczną? Pozostań w formie i zrzuć szybko kilka kilogramów na stepie.

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CROSS TRENING, FITNESS

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?
FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
FITNESS

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu