WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jak wrócić do formy? Z aktywnym marszem będzie łatwiej!

10 lipiec 2020
#PORADY

Jak wznowić treningi po długiej przerwie? Zacznij ćwiczyć aktywny marsz na świeżym powietrzu. Dzięki temu szybko wrócisz do formy!


Jeżeli z powodu braku czasu lub w wyniku jakiejś kontuzji przestałeś uprawiać sport i teraz chcesz wrócić do aktywności fizycznej, możesz zacząć trenować aktywny marsz. To znakomity sposób na to, aby zyskać formę w bezpieczny sposób bez obciążania stawów i mięśni. Zacznij ćwiczyć!

Szybki marsz – idealny sposób na powrót do sportu!

Chcesz wrócić do uprawiania sportu na świeżym powietrzu? Pamiętaj, że  aktywny i szybki marsz ma naprawdę wiele zalet! Jest dostępny praktycznie dla każdego i nie wymaga zbyt wiele wyposażenia: na początek wystarczą odpowiednie buty do chodzenia. To naprawdę proste, chodzisz, kiedy chcesz i jednocześnie dawkując wysiłek w zależności od sił i założonych celów.

Aktywny i szybki marsz to bezpieczna aktywność fizyczna, która w zasadzie nie wiąże się z ryzykiem doznania kontuzji mięśniowej, ponadto nie obciąża mocno stawów, ponieważ jedna stopa zawsze zachowuje kontakt z podłożem. Dla większej wygody warto zainwestować w strój sportowy, który znajdziemy w większości dużych sklepów.

Fot 1. Materiał własny

Jak przyzwyczaić ciało do wysiłku fizycznego?

Powrót do formy po długiej przerwie może być niestety trudnym doświadczeniem jednak warto podjąć pierwsze kroki i zacząć uprawiać aktywny marsz. Co zrobić, aby na nowo przyzwyczaić ciało do wysiłku? Trzeba przestrzegać pewnych zasad, poniżej wskazaliśmy kilka z nich, zapoznaj się!

  • Skonsultuj się z lekarzem, i by sprawdzić, czy na pewno jesteś gotowy do ponownego uprawiania sportu.
  • Za każdym razem wykonuj rozgrzewkę, maszerując przez kilka minut spokojnym krokiem.
  • Nie rób nic na siłę, stopniowo zwiększaj prędkość, aż osiągniesz rytm aktywnego marszu.
  • W końcowej części treningu wróć na kilka minut do swojego naturalnego tempa, oddychaj głęboko i nawadniaj organizm, aby uniknąć bólu mięśni.

Szybkie chodzenie przyniesie spektakularne efekty!

Łagodny powrót do sportu przyniesie efekty dla Twojego ciała i zdrowia! Chodzenie w tempie 5-6 km/h wymaga sporego wysiłku jednak podobnie, jak bieganie niesie za sobą mnóstwo korzyści tj. poprawa samopoczucia, pobudzenie organizmu do pracy oraz wzmocnienie mięśni kończyn dolnych, mięśni brzucha, ramion i kręgosłupa.

Niezależnie od dobrego oddziaływania na kondycję fizyczną aktywny i szybki marsz wpływa również pozytywnie na nastrój i  pewność siebie, a nawet serce – chodzenie w szybkim tempie przez odpowiednio długi czas przyczynia się do poprawy wydolności układu krążenia, to bardzo ważne!

Fot 2. Materiał własny

Aktywny marsz – dobre preludium do wznowienia innych sportów!

Aktywny i szybki marsz jest dobrym preludium do wznowienia pływania, kolarstwa czy biegów długodystansowych. Ponadto taki rodzaj aktywności fizycznej połączony z odpowiednią dietą pozwoli Ci pozbyć się niewielkiej nadwagi i uniknąć nadmiernego obciążenia stawów.

O czym jeszcze musisz pamiętać zanim wyruszysz na ścieżki spacerowe? Jeżeli podczas marszu pojawi się jakiś ból, zmęczenie lub skurcz koniecznie się zatrzymaj, odpocznij i napij się wody lub napoju izotonicznego z bidonu. Dzięki nawodnimy organizm i nabierzemy sił potrzebnych do dalszego wysiłku.

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CHODZENIE / NORDIC WALKING

Aktywny marsz: ile czasu trzeba na utratę wagi?

Aktywny marsz: ile czasu trzeba na utratę wagi?
CHODZENIE / NORDIC WALKING

Chód sportowy - jak zacząć? Co daje chodzenie?

Chód sportowy - jak zacząć? Co daje chodzenie?
CHODZENIE / NORDIC WALKING

Nordic walking - marsz po zdrowie

Nordic walking - marsz po zdrowie

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu