WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jak wybrać atlas?

17 grudzień 2019
#PORADY

Atlas pozwala wzmocnić mięśnie, rozwinąć swoją siłę i masę mięśniową, a także rzeźbić sylwetkę w domu w podobny sposób, jak na siłowni! Atlas jest odpowiedni dla początkujących, gdyż gwarantuje poprawne wykonanie ćwiczeń i pozwala stopniowo zwiększać obciążenie.


Zanim się zdecydujesz na zakup, oto kilka powodów, dla których warto zainwestować w atlas!

Atlas to bardzo przystępny sprzęt do ćwiczeń ze względu na takie cechy jak:

  • bezpieczne wykonywanie ćwiczeń w sposób kontrolowany z blokadą obciążenia
  • możliwość wykonywania licznych ćwiczeń, które harmonijnie rozwijają całe ciało
  • wykonywane ćwiczenia są zróżnicowane i odpowiednie dla każdego
  • jest prosty w użyciu i nie wymaga głębokiej wiedzy w dziedzinie kulturystyki
  • obciążenie kupuje się wraz z atlasem, co oznacza mniejszy wydatek
  • kilka osób może jednocześnie wykonywać ćwiczenia
  • wszystkie elementy są regulowane, aby każdy mógł na nim ćwiczyć!

Jedyną wadą atlasu jest fakt, że wymaga on dużo miejsca (często trzeba go umieścić w osobnym pokoju) i jego montaż zajmuje sporo czasu.

Fot 1. Materiał własny | Ćwiczenia wykonywane na atlasie są zróżnicowane i odpowiednie dla każdego.

Jaki przyrząd w jakim celu?

Każdemu według potrzeb i wykonywanych ćwiczeń! Wybór atlasu zależy od tego, w jaki sposób będziemy z niego korzystać, czyli jest on uzależniony od naszych celów treningowych. Przed zakupem należy również stwierdzić, w jaki sposób przyrząd będzie faktycznie wykorzystywany.

Do okazjonalnych ćwiczeń

Dla początkujących lub dla tych, którzy zamierzają wykonywać ćwiczenia siłowe od 1 do 3 razy tygodniowo (licząc ok. 30 minut na jeden trening), gdzie maksymalne obciążenie nie stanowi najważniejszego kryterium.

Do regularnych ćwiczeń

Dla osób, które wykonują ćwiczenia siłowe w domu bardziej regularnie, tzn. od 3 do 5 razy tygodniowo po ok. 30 – 45 minut.

Do intensywnych ćwiczeń

Dla zaawansowanych i dla osób, które stawiają na wyniki, do intensywnych i długotrwałych ćwiczeń (od 5 do 7 razy w tygodniu od 30 do 60 minut lub 1 h dziennie) z dużym obciążeniem

Fot 2. Materiał własny | Wybór atlasu zależy od tego, w jaki sposób będziemy z niego korzystać, czyli jest on uzależniony od naszych celów treningowych.

Jakie parametry dla jakich korzyści?

Maksymalne dopuszczalne obciążenie atlasu

Przed zakupem sprawdź jakie jest maksymalne dopuszczalne obciążenie. Obciążenie sprzętu tego typu jest ograniczone i nie wolno przekraczać wskazanej wagi. Sprawdź również jakie ćwiczenia siłowe można wykonywać przy pomocy danego atlasu i jakie są jego możliwości.

Zajmowana przestrzeń

Upewnij się, że masz w domu wystarczająco dużo miejsca: pamiętaj o sprawdzeniu wymiarów sprzętu, ile zajmuje miejsca na podłodze oraz jaką ma wysokość. Nie każdemu dane jest mieć siłownię w domu… Sprawdź również wagę sprzętu: takie urządzenia są często ciężkie, a zatem trudne w transporcie.

Montaż

Sprawdź jaki jest stopień trudności montażu i ile czasu trzeba na niego przeznaczyć. Atlas, jako bardzo wszechstronny sprzęt, ma często spore wymiary, dlatego na montaż urządzenia średniej wielkości trzeba poświęcić ok. 4 h!

Regulacja

Aby jak najdłużej korzystać z atlasu sprawdź jego potencjalne zastosowania i dostępność dodatkowego wyposażenia. Najlepiej wybrać wszechstronny sprzęt, który umożliwia pracę nad większością grup mięśni i wykonywanie licznych ćwiczeń.

Solidność i stabilność

Wybierz atlas dostosowany do swojej siły, wagi i wzrostu. Sprawdź dokładnie jego solidność pod kątem częstotliwości ćwiczeń. Im większe jest nasze doświadczenie i im więcej zamierzamy ćwiczyć, tym bardziej atlas narażony jest na zużycie i tym bogatsze warto mieć wyposażenie.

Komfort i bezpieczeństwo

Wybierz komfortowe siedzenie, stabilne i regulowane, które ułatwi wykonywanie ćwiczeń.

Okres obowiązywania gwarancji

Jest to istotne kryterium, gdyż zapewnia długotrwałe korzystanie z urządzenia i pozwala rozwiązać ewentualne problemy związane z korzystaniem z atlasu.

Fot 3. Materiał własny | Najlepiej wybrać wszechstronny sprzęt, który umożliwia pracę nad większością grup mięśni i wykonywanie licznych ćwiczeń.

Jeśli chodzi o względy bezpieczeństwa, podczas ćwiczeń z atlasem nie można oczywiście przeceniać swoich możliwości ani podnosić zbyt dużych ciężarów, aby nie odnieść kontuzji. Zanim zainwestujesz w sprzęt tego rodzaju, zasięgnij opinii lekarza i dowiedz się, czy możesz uprawiać taki sport.

Można również zapoznać się z opisem załączonym do produktu, który pomoże dokonać wyboru najbardziej odpowiedniego sprzętu!

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

CROSS TRENING, FITNESS

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?

Jak używać kółka do ćwiczeń mięśni brzucha?
CROSS TRENING, FITNESS

Jak oddychać podczas treningu siłowego?

Jak oddychać podczas treningu siłowego?
CROSS TRENING, FITNESS

4 ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

4 ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu