WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Mini-stepper: dlaczego jest skuteczny?

21 grudzień 2019
#PORADY

Czy znasz to niewielkie urządzenie do fitnessu pozwalające skutecznie ujędrniać ciało w domowym zaciszu? Odkryj przyrząd, który pozwoli ci wspinać się coraz wyższej... aż na szczyty formy!


Trzeba przyznać, że nie zawsze łatwo jest znaleźć czas na wyjście do klubu fitness. Niech nie dręczy cię poczucie winy: możesz trenować i ujędrniać ciało w domu! W jaki sposób? Dzięki niewielkiemu, skutecznemu przyrządowi fitness, który pomoże ci zachować formę przez cały rok.

Marsz po formę!

Dbanie o formę to konieczność. Wszelkie sposoby pozwalające utrzymać kondycję fizyczną są dobre, również domowe treningi! Wśród wszystkich form aktywności fitness chętnie wybierany step, który z przyjemnością uprawiasz w klubie i w domu, pozwala dać upust energii i spalić sporo kalorii. Koncept jest prosty: trenujesz na stopniu umożliwiającym wykonywanie rozmaitych ćwiczeń. Cel? Poprawić kondycję fizyczną i pracę układu sercowo-naczyniowego, zwiększając swoją wydolność aerobową (wytrzymałość). Podczas ćwiczeń ze stopniem pobudzasz do pracy zarówno układ mięśniowy, jak i sercowo-naczyniowy. W trakcie kolejnych treningów poprawia się oddech oraz koordynacja ruchowa.

Fot 1. Materiał własny | Koncept jest prosty: trenujesz na stopniu umożliwiającym wykonywanie rozmaitych ćwiczeń.

Do czego służy mini - stepper?

Jeżeli szukasz okazjonalnej, ale dobroczynnej dla ciała aktywności fizycznej, spróbuj sił na mini stepperze: niewielkim, kompletnym przyrządzie fitness, dzięki któremu możesz wzmacniać ogół mięśni. W przeciwieństwie do standardowych modeli stepper w wersji mini posiada dodatkową funkcję: pozwala nie tylko stracić na wadze i ćwiczyć w trybie cardio, ale także rzeźbić i ujędrniać kończyny dolne (pośladki, odwodziciele, przywodziciele, mięśnie czworogłowe ud, łydki…). Jego mały format jest niezwykle praktyczny: dzięki niemu możesz modelować sylwetkę, nie wychodząc z domu. Wystarczy stanąć na dwóch małych stopniach i wykonywać takie ruchy, jak przy wchodzeniu po schodach.

Fot 2. Materiał własny | Wystarczy stanąć na dwóch małych stopniach i wykonywać takie ruchy, jak przy wchodzeniu po schodach.

Mini-steppery Domyos

Masz do wyboru kilka modeli, które pomogą ci utrzymać formę: mini stepper MS100 pozwala wzmacniać dolne partie ciała dzięki ruchowi bocznemu pedałów, który pobudza do pracy dolne partie ciała, uda, pośladki i działa wysmuklająco na talię. Stepper MS120 ułatwi Ci zadanie - zachowasz proste plecy i lepsze trzymanie postawy, dzięki regulowanej kierownicy. Jeszcze bardziej kompletny przyrząd, mini stepper MS500, pomaga modelować i ujędrniać ciało od stóp do głów. Zintegrowane uchwyty zapewniają podwójną funkcję: pracujesz jednocześnie nad górnymi i dolnymi partiami ciała..

Każdy przyrząd wyposażony jest w licznik wskazujący:

  • powtórzenia,
  • czas,
  • częstotliwość,
  • spalone kalorie.

Fot 3. Materiał własny | Dzięki stepperowi możesz pracować jednocześnie nad górnymi i dolnymi partiami ciała.

Trenuj z mini stepperem

Każdy trening ze stepperem należy rozpocząć od 3 - 5 minutowej rozgrzewki (a nawet dłuższej, jeśli masz ponad 50 lat). Każde ćwiczenie zacznij od stopniowego rozgrzania organizmu i zakończ wyciszeniem. Przechodząc zbyt szybko do treningu właściwego, zwiększasz ryzyko kontuzji i tracisz energię, ponieważ wydatkujesz ją w nieprawidłowy sposób. Podnoś tętno powoli. Stopniowo zwiększaj wytrzymałość.

Jeśli trenujesz codziennie, ćwicz po 10 minut, jeśli 2 - 3 razy tygodniowo: niech będą to sesje trwające po 20 - 30 minut, a jeśli 1 - 2 razy w tygodniu: przejdź do treningów 60 - minutowych. W przypadku osób początkujących intensywność oraz czas trwania wysiłku muszą być progresywne i dostosowane do ich poziomu, aby zapewnić maksymalną skuteczność i bezpieczeństwo treningu.

Po koniec każdej sesji ćwiczeń ze stepperem przejdź do fazy wyciszenia (zmniejszenia wysiłku), a następnie do fazy relaksacyjnej. Każde ćwiczenie zacznij i zakończ rozciąganiem. Rozciągnięcie się przed ćwiczeniem zwiększa elastyczność mięśni, pomagając uniknąć kontuzji. Po treningu pomaga rozluźnić mięśnie i uniknąć zakwasów. Rozciągaj się powoli i łagodnie, pozostań w każdej pozycji rozciągnięcia przez 30 - 60 sekund, robiąc wydech.

Fot 4. Materiał własny | Każdy trening ze stepperem należy rozpocząć od 3 - 5 minutowej rozgrzewki.

Mini stepper pomoże ci poprawić sylwetkę, zanim wyruszysz ponownie do klubu fitness. Aby jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność, ćwiczyć talię i pobudzić do pracy mięśnie brzucha, wykonuj skręt bioder przy każdym wznoszeniu nóg. Nie zwlekaj dłużej: spróbuj sił na mini-stepperze!

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

FITNESS, FIZJOTERAPIA

4 ćwiczenia na ból pleców

4 ćwiczenia na ból pleców
FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
FITNESS

5 sposobów na płaski brzuch

5 sposobów na płaski brzuch

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu