WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Skakanie na skakance — jakie ma zalety?

16 grudzień 2019
#PORADY

Nie, skakanka nie jest przeznaczona tylko dla dzieci w szkole! Ćwiczenia ze skakanką mają wiele zalet i stanowią doskonały sposób, na odchudzanie. Kształtowanie sylwetki w zabawny sposób jest możliwe poprzez połączenie ćwiczeń układu sercowo-naczyniowego ze wzmocnieniem mięśni. Nie zwlekaj, także Ty możesz zacząć ćwiczyć!


Zalety skakanki — trening wytrzymałościowy i oddechowy

Skakanie na skakance to doskonałe ćwiczenie dla serca, zapewniające trening wytrzymałościowy, układu sercowo-naczyniowego i oddechowego.

Czym jest wytrzymałość mięśniowa? To zdolność naszych mięśni do wykonywania aktywności fizycznej przez dłuższy czas. Im większa będzie Twoja wytrzymałość mięśniowa, tym łatwiej osiągniesz swoje cele i będziesz poprawiać uzyskiwane wyniki.

Fot 1. Materiał własny | Im większa będzie Twoja wytrzymałość mięśniowa, tym łatwiej osiągniesz swoje cele i będziesz poprawiać uzyskiwane wyniki.

Zalety skakania na skakance — kształtowanie sylwetki

Skakanie przez skakankę do ćwiczeń stanowi kompletny trening fitness, ponieważ umożliwia ćwiczenie wszystkich partii mięśniowych.

  • Górna część ciała: ruch obrotowy wykonywany podczas skakania stanowi umożliwia ćwiczenie ramion, barków i mięśni klatki piersiowej.
  • Dolna część ciała: powtarzanie skoków przez dłuższy lub krótszy czas powoduje naprężanie mięśni. Łydki pracują, amortyzując każde kolejne dotknięcie podłoża, przez stopy. Mięśnie kształtują się bez efektu nabierania objętości. Także Ty możesz mieć nogi jak marzenie!
  • Pas brzuszny: aby zapewnić prawidłową pozycję i zachować równowagę podczas ćwiczenia, należy naprężać mięśnie na wysokości pasa brzusznego. Zapewnia to stopniowe kształtowanie mięśni brzucha i wyszczuplenie talii.

Fot 2. Materiał własny | Łydki pracują, amortyzując każde kolejne dotknięcie podłoża przez stopy.

Skakanie na skakance zapewnia spalanie dużej liczby kalorii

Czy wiesz, że? skakanka to akcesorium fitness zapewniające spalanie mnóstwa kalorii! Podczas wykonywania ćwiczeń ze skakanką pracują równocześnie wszystkie partie mięśni. Aby poradzić sobie z ćwiczeniem wykonywanym z dużą intensywnością, nasz organizm musi czerpać ze swoich rezerw energetycznych: umożliwia to spalanie kalorii.

Skakanie na skakance zapewnia zwalczanie cellulitu

Skuteczne również dla zwalczania cellulitu, wykonywane podczas skakania ruchy wahadłowe w pionie zapewniają masaż tkanki mięśniowej, stymulując w ten sposób krążenie krwi i przyczyniając się do zapobiegania żylakom oraz innym schorzeniom układu krążenia.

Podczas jednej godziny ćwiczeń ze skakanką organizm spala tyle samo kalorii, co podczas godziny joggingu, czyli średnio 700 kalorii w przypadku osoby ważącej 60 kg.

Fot 3. Materiał własny | Podczas wykonywania ćwiczeń ze skakanką pracują równocześnie wszystkie partie mięśni.

Zalety skakania na skakance — rozwój zręczności

Na początku nie jest łatwe zapewnienie właściwej koordynacji ruchów ramion, stóp, a nawet wykonanie skoku w odpowiedniej chwili… Właśnie dlatego skakanie przez skakankę stanowi doskonałe ćwiczenie zręczności. Umożliwia lepsze poznanie swojego ciałaoraz ćwiczenie płynności i synchronizacji ruchów.

Wykonywanie różnego rodzaju skoków w zmiennym rytmie umożliwia kształtowanie sylwetki i ćwiczenie równowagi. Nasza porada: należy wykonywać naprzemiennie ćwiczenia obejmujące skoki na jednej nodze, podwójne, ze skrzyżowaniem skakanki i podnoszeniem kolan, a także skoki w lewo/w prawo, w przód i w tył… możliwości są nieograniczone! Złota zasada: ćwiczenie powinno zawsze stanowić przyjemność.

Fot 4. Materiał własny | Skakanie na skakance umożliwia lepsze poznanie swojego ciałaoraz ćwiczenie płynności i synchronizacji ruchów.

Skakanie na skakance — porady trenera

  • Prawidłowa długość skakanki: kiedy ustawimy stopę w środku skakanki, jej uchwyty powinny znajdować się na poziomie ramion.
  • Prawidłowe ustawienie sylwetki: stojąc na czubkach palców, lekko ugiąć tułów i nogi, aby uniknąć nadmiernego obciążenia stawów kolanowych.
  • Ruch obrotowy skakanki powinien być wywoływany wyłącznie przez ruch nadgarstków.
  • Należy raczej wykonywać niskie skoki: zbyt wysokie powodują szybkie zmęczenie, a ponadto można łatwo stracić równowagę.
  • Dla bardziej skomplikowanych ćwiczeń, dostępne są skakanki z obciążonymi uchwytami lub obciążoną linką.
  • Należy pamiętać o naprzemiennym wykonywaniu różnych ćwiczeń, aby zapewnić odpowiednią dynamikę treningu i zapobiec znużeniu. Możesz wykonywać serie różnego rodzaju skoków w rytm muzyki, która będzie Cię motywować!

Systematyczne ćwiczenie szybko przynosi efekty: kształtowanie mięśni, wyszczuplenie sylwetki i wzrost wytrzymałości. Z pewnością przekonasz się, że skakanka to naprawdę cenne akcesorium do ćwiczeń fitness!

Sprawdź: Skakanki treningowe w sklepach Decathlon

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

FITNESS

Odkryj kolekcję fitness Moniki Kołakowskiej

Odkryj kolekcję fitness Moniki Kołakowskiej
FITNESS

Trening oporowy – poznaj najważniejsze zasady

Trening oporowy – poznaj najważniejsze zasady
FITNESS

Rozgrzewka przed treningiem — najlepsze ćwiczenia rozgrzewkowe

Rozgrzewka przed treningiem — najlepsze ćwiczenia rozgrzewkowe

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu