WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jak poprawić równowagę?

12 listopad 2019

Jeśli Twój zmysł równowagi nie jest najlepszy, nie panikuj. Istnieje wiele różnych ćwiczeń, które możesz wykonywać, by stać się mistrzem chodzenia po linie (albo prawie).


Podobnie jak siła i elastyczność mięśni, równowaga jest kluczowym elementem dobrego samopoczucia i pełnego wdzięku procesu starzenia się organizmu. W codziennym życiu pomaga nam unikać upadków i z łatwością się poruszać, niezależnie od przeszkód, jakie napotykamy na swojej drodze. W świecie sportu sprzyja zaś lepszym wynikom i również chroni przed upadkami podczas gry.

Poprawa równowagi na co dzień

Łatwo jest poprawić zmysł równowagi, nawet nie zauważając, że się to robi. Ilekroć na przykład jedziesz autobusem lub metrem, spróbuj stać przez całą podróż, nie trzymając się zbyt mocno poręczy. To pobudzi mięśnie nóg do aktywności, a także zapewni współpasażerom niezły ubaw, jeśli stracisz równowagę. A w domu – czemu by nie wykonywać niektórych codziennych czynności, stojąc na jednej nodze? Mycie zębów, prasowanie, rozwieszanie prania czy robienie makijażu (upewnij się tylko, że malujesz prostą kreskę) to świetne opcje. Jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia!

Fot 1. Materiał własny | Nawet podczas prostych czynności w domu, możesz pracować nad swoją równowagą

Konkretne ćwiczenia na równowagę

Istnieją najróżniejsze ćwiczenia, które można łatwo wykonać w domu lub na siłowni i które poprawią Twój zmysł równowagi. Oto kilka przykładów. Przysiady (squaty) – aby mieć dobrą równowagę, musisz mieć silne nogi! Wykonując przysiady, zbudujesz wszystkie mięśnie nóg. Stanie na jednej nodze – proste, lecz skuteczne. Zwiększ poziom trudności, podnosząc nogę wyżej lub na dłużej, w zależności od tego, jak dobrze Ci idzie. Bosu – ta miękka półpiłka jest często stosowana przez fizjoterapeutów i naprawdę poddaje próbie Twój zmysł równowagi.

Sporty, które poprawią Twoją równowagę

Niezależnie od tego, jaki sport uprawiasz, aby uzyskiwać najlepsze wyniki, zawsze potrzebujesz dobrej równowagi. Jednak niektóre sporty wymagają lepszego zmysłu niż inne. Przyjrzyjmy się im.

Fot 2. Materiał własny| Równowag przyda się na co dzień, przyda się też w sporcie :)

Joga i pilates – te dwie dyscypliny są szczególnie dobrze znane i zarazem doskonałe do ćwiczenia stabilności. Wzmocnią także mięśnie głębokie, niezbędne do utrzymywania równowagi.
Jeździectwo – tak jest! Często o tym zapominamy, ale siedzenie na końskim grzbiecie to nie lada wyczyn i wymaga całkiem niezłego zmysłu równowagi.
Jazda na rolkach – z czterema kółkami pod każdą stopą wszystko staje się nieco chwiejne! Im większej wprawy nabierzesz, tym bardziej imponujące triki nauczysz się wykonywać. I pamiętaj o kasku!
Surfing – stanie boso na desce sunącej po falach. Możemy Ci jedynie życzyć powodzenia.

Wykonując tę ciężką pracę, wyrobisz sobie zmysł równowagi lepszy niż kiedykolwiek. Pamiętaj też, by podzielić się z nami swoimi wskazówkami – uwielbiamy wiadomości od naszych czytelników!

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
CROSS TRENING, FITNESS

4 ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

4 ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej
FITNESS, FIZJOTERAPIA

4 ćwiczenia na ból pleców

4 ćwiczenia na ból pleców

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu