WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jak się nie nudzić podczas treningów?

27 listopad 2019
#PORADY

Krok za krokiem podczas biegu, kolejna długość basenu, następny obrót pedałów… i czas zaczyna się dłużyć. Uważaj, powtarzalność prowadzi do nudy. Mamy dla Ciebie kilka propozycji. Chodź, poprowadzimy Cię ku nowym ścieżkom, gdzie sport nabiera aromatu nowości i świeżości.


Twórz interwały

Treningi na bieżni elektrycznej zdecydowanie mogą się znudzić. Jednym z rozwiązań są zmiany tempa między interwałami wolnymi (5 minut) a szybszymi (3 minuty). Regularne zmiany intensywności dzięki interwałom odciągną Cię od niezbyt ekscytującego wpatrywania się w licznik. Przeplatanie aktywności cardio to kolejny dobry sposób, by przełamać monotonię. 15 minut biegu, 15 cross treningu i kolejne 15 na wioślarzu nie pozostawią miejsca na jakąkolwiek nudę.

Fot 1. Materiał własny

Urozmaicaj aktywności

Jeśli zajęcia z jogi nie mają już dla Ciebie tajemnic, spróbuj aerobiku, pilatesu czy zumby. Odkrywanie nowych sportów jako dodatku do regularnej aktywności to doskonały sposób na sprawdzenie swojej kondycji poprzez wykonywanie nowych ruchów i opanowywanie nowych technik, nie wspominając o nowych celach, które możesz sobie wyznaczyć. Od sportów zespołowych po te zimowe czy rakietowe, do wyboru masz szeroką gamę aktywności. Skoro więc możliwości stoją otworem, wybór, jak uciec od nudy, należy do Ciebie.

Fot 2. Materiał własny

Postaw na wspólną zabawę

Wybuchy śmiechu na spacerze w słońcu z pewnością nie brzmią nudno. Zdecydowanie jednak jest to aktywność raczej grupowa, bo śmianie się do samego siebie zdarza się rzadko i bywa lekko niepokojące. To proste – sporty uprawiane w grupie przeganiają wszelkie smutki. Ponadto treningi z przyjaciółmi czy bliskimi upływają błyskawicznie. Zarówno rozmowy, jak i momenty ciszy ramię w ramię to doskonałe chwile, które warto przeżyć razem. Taki dobry czas.

Fot 3. Materiał własny

Skoncentruj się na technice

Rozpoczynasz kolejny basen, Twoje ciało jest przyzwyczajone do tego typu treningu, czujesz się komfortowo, może aż nadto – „co by tu zjeść, gdy wrócę do domu?”… OK, zaczynasz się nudzić. W takich przypadkach praca nad techniką kraula utrzyma Twoje myśli w ryzach. Skoncentruj się na swojej sile, pomyśl o ruchach bioder, doszlifuj technikę nawrotów – wszystko to całkiem zaprzątnie Twoją uwagę i pozwoli Ci zanurzyć się w tu i teraz. Kulinarne rozważania mogą poczekać.

Oderwij się

Nie, dziś nie obrałeś standardowej drogi – odkryłeś nieznane trasy rowerowe wśród pięknych krajobrazów, obfitujące w nowe wrażenia. To się więcej nie powtórzy. Będziesz regularnie zmieniał miejsca swoich treningów. To doskonały sposób, by otworzyć oczy i przestać rozmyślać o upływającym czasie. Ale oderwanie się podczas ćwiczeń może też oznaczać słuchanie muzyki lub wsłuchanie się w audiobook, w zależności od nastroju. Tak czy inaczej, to zastrzyk nowej przyjemności podczas treningu.

Fot 4. Materiał własny

Czy udało Ci się uniknąć nudy podczas treningów? Jaki jest Twój sekret? Podziel się z nami swoim doświadczeniem!

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

SPORT W ŻYCIU

Jakie sporty są dobre dla seniorów?

Jakie sporty są dobre dla seniorów?
FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
FITNESS, SPORT W ŻYCIU

5 wskazówek: uprawiaj sport bez ryzyka dla serca

5 wskazówek: uprawiaj sport bez ryzyka dla serca

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu