WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Jak zarządzać stresem? Sport – droga warta odkrycia

21 styczeń 2019
#PORADY

Problemy z kolegami w pracy, niekończące się korki, rosnąca sterta zadań do wykonania – przyczyn pojawienia się stresu w ciągu dnia jest całe mnóstwo. To jednak tylko kolejny powód, by znaleźć czas dla siebie i trochę się rozładować!

Sport jest świetnym rozwiązaniem. Zastanówmy się, dlaczego stanowi on doskonały sposób walki ze stresem, zwracając uwagę na kilka przykładowych aktywności, które warto wziąć pod uwagę.

Ćwicz, by zwalczyć stres

     Gdy jesteś zestresowany, niezależnie od przyczyny, Twoje ciało produkuje substancję zwaną kortyzolem, aby radzić sobie ze stresującą sytuacją. Działa ona jak środek przeciwbólowy, uwalnia energię, której potrzebujesz w kulminacyjnym momencie, i wyostrza zmysły… Innymi słowy, to prawdziwy wyrzut adrenaliny w Twoim ciele! Problem? W przypadku ciągłego stresu ilość wydzielanego kortyzolu jest większa od zapotrzebowania organizmu, co może prowadzić do cukrzycy, przyrostu wagi, a w dłuższym czasie – do depresji… Ćwiczenia poleca się jako sposób na kontrolowanie owego nadmiernego stresu. Uprawiając aktywność fizyczną, uwolnisz w swoim ciele coś innego: endorfiny, które mają działanie uspokajające. To prawdziwe źródło szczęścia!

decathlon

Fot 1. Materiał własny / Aktywność fizyczna pomaga kontrolować nadmierny stres

Jakiego sportu spróbować, by uwolnić się od stresu?

     Wszystkie sporty są dobre w walce ze stresem! Niektóre dyscypliny działają jednak skuteczniej od innych. Sprawdźmy które:

1. Intensywny marsz/bieganie

Cóż może być bardziej relaksującego od oddychania świeżym powietrzem podczas ćwiczeń na zewnątrz? Idąc na spacer lub przebieżkę, spędzisz czas sam ze sobą i odczujesz dobroczynny wpływ natury. Na pewno masz gdzieś w pobliżu park albo las, prawda? Skorzystaj z tego!

2. Jazda na rowerze

Irytują Cię korki w drodze do pracy? Połącz więc przyjemne z pożytecznym i wsiądź na rower! Poza tym, że jest przyjazny środowisku, rower często umożliwia Ci szybszą jazdę niż samochód. Teraz Ty pośmiej się z tych, co stoją w korkach!

decathlon

Fot 2. Materiał własny | Wybierz ten sport, który da Ci jak najwięcej przyjemności

3. Joga

Trudno nie wspomnieć jogi, kiedy mówimy o stresie. Dzięki niej nauczysz się oczyszczać umysł, myśleć wyłącznie o bieżącej chwili oraz kontrolować swoje ciało i energię, a wszystko to przy jednoczesnym zwiększaniu siły i elastyczności! Spróbuj koniecznie, korzyści są ogromne.

4. Sporty walki

Odpręż się całkowicie dzięki sportom walki! Boks, karate, judo: lista aktywności jest długa, a wszystkie pozwolą Ci pozbyć się negatywnej energii nagromadzonej w ciągu dnia.

5. Wędkarstwo

A może by tak złowić rybkę? Trochę wody, dobra wędka, spokojne otoczenie… Nie potrzebujesz niczego więcej, by się zrelaksować i uwolnić od stresu, który błyskawicznie z Ciebie uleci.

Gotowy na walkę ze stresem? Który sport wybierasz? 🙂 

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
SPORT W ŻYCIU

5 nawyków, które uczynią Twoje życie lepszym

5 nawyków, które uczynią Twoje życie lepszym
FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Sport w domu bez (lub prawie bez) sprzętu

Sport w domu bez (lub prawie bez) sprzętu

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu