WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Sport w zimne dni

12 listopad 2019

Zima tuż za rogiem, temperatura spada – to może zniechęcić niektórych sportowców do aktywności. Czy powinieneś w tym czasie rezygnować z ulubionej dyscypliny? Odpowiedź brzmi: nie!


Uprawianie sportu jest wówczas nadal zalecane, ponieważ ciało potrafi przystosować się do zimna. Główne cele w chłodne dni to: utrzymać ciepłotę, zapobiec odwodnieniu i dostarczyć ciału wystarczająco dużo energii do zaspokojenia jego potrzeb.

Sport w zimne dni – czy zimą potrzebujesz cieplejszej odzieży?

Przede wszystkim, aby chronić się przed zimnem, trzeba zadbać o właściwy ubiór i zapewnienie ochrony kończynom, gdyż to one jako pierwsze odczuwają chłód. Mróz przede wszystkim atakuje właśnie te części ciała. Wyziębiający wiatr powoduje zmniejszenie przepływu krwi w tych obszarach. Palce stóp i dłoni można chronić przed zimnem za pomocą ogrzewaczy Aptonia.

Fot 1. Materiał własny| Chroń dłonie i stopy, to one najbardziej odczuwają chłód

Sport w zimne dni – czy zimą potrzebujesz większego nawadniania?

Nawet zimą ważne jest, aby regularnie pić. Gdy jest zimno, niekoniecznie odczuwamy pragnienie. I to jest ten haczyk! Ciało bowiem poci się zimą tak samo jak i latem. Poza tym zimne powietrze ma mniejszą wilgotność niż ciepłe, co zwiększa utratę wody z dróg oddechowych. Sportowcy trenujący w zimne dni muszą pamiętać o regularnym nawadnianiu. Aby uniknąć odwodnienia, pij napój izotoniczny co około 10 minut. Jeśli ćwiczysz w pomieszczeniu, uważaj – w sali jest zwykle zbyt ciepło, co sprzyja odwodnieniu.

Sport w zimne dni – czy zimą powinieneś jeść tłustsze posiłki?

„Najodpowiedniejsze pokarmy, kiedy ćwiczymy w zimnie, to przede wszystkim te, które umożliwią mięśniom pracę. Innymi słowy – te oparte na węglowodanach. Sportowcy nie potrzebują nadmiaru tkanki tłuszczowej, jeśli odpowiednio się ubierają, jedzą wystarczająco dużo i utrzymują aktywność” – wyjaśnia francuski specjalista mikroodżywiania Denis Riche.

Fot 2. Materiał własny| Twoja dieta powinna być zbalasnowana i dostsoswana do potrzeb organizmu

Ważne, by zaspokoić podstawowe zapotrzebowanie na energię. Mówiąc inaczej, należy dostarczać do organizmu ilość energii niezbędną danej osobie do utrzymania wydatków energetycznych. Dlatego istotne jest zwiększenie spożycia węglowodanów przy jednoczesnym ograniczeniu spożycia tłuszczów.

Lubisz uprawiać sport w zimowe dni? Podziel się swoim doświadczeniem w komentarzach! :)

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
SPORT W ŻYCIU

5 nawyków, które uczynią Twoje życie lepszym

5 nawyków, które uczynią Twoje życie lepszym
BIEGANIE, SPORT W ŻYCIU

Oddychaj bez przeszkód, pokonaj alergię

Oddychaj bez przeszkód, pokonaj alergię

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu