WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Wybór sportu o działaniu odchudzającym

10 marzec 2020
#PORADY

W odchudzaniu nie ma cudów: musisz regularnie ćwiczyć i stosować zrównoważoną dietę. Wniosek jest praktycznie zawsze taki sam! Warto to wiedzieć, ale jaki sport (lub sporty) jest najlepszy, by szybko spalić tłuszcz? I jaki jest najlepszy rytm ćwiczeń, by zmaksymalizować ich skuteczność? Odpowiadamy na te pytania.


Sporty na odchudzanie

Niezależnie od swoich sportowych upodobań na pewno znajdziesz aktywność, dzięki której skutecznie spalisz tłuszcz i schudniesz. Najefektywniejszymi sportami w tej kwestii są te, które mocno pobudzają Twoje serce. Oto ich przegląd:

Wielka klasyka: chodzenie i bieganie. Jeśli chcesz szybko spalić kalorie, wszystko, czego potrzebujesz, to para dobrych butów biegowych i spora dawka odwagi, by wyjść pochodzić lub pobiegać. Rób to stopniowo – nie chcesz przecież stracić motywacji albo się zniechęcić! Sukcesywnie, z treningu na trening zwiększaj odległość, a efekty szybko spełnią Twoje oczekiwania. Możesz też wypróbować nordic walking – używane w nim kije wzmocnią Twoje ramiona. Nie odmawiaj sobie!

Fot 1. Materiał własny

Ćwiczenia w wodzie: pływanie, aqua-cycling, aqua-running… Czemu by nie spróbować dla odmiany treningu w wodzie? To nie tylko skuteczna praca nad wytrzymałością, która dodatkowo spala tłuszcz – ćwiczenia w wodzie są także łagodne dla Twoich stawów. Pomyśl o swojej starości! Pływając, skup się na kraulu i stylu klasycznym. Angażują one całe ciało, co przełoży się pozytywnie na Twoją sylwetkę. Bardzo modne są również aqua-cycling i aqua-running. To takie same aktywności jak te, które normalnie uprawiałbyś na suchym lądzie – tyle że w wodzie! Dzięki oporowi, jaki woda stawia Twojemu ciału, będziesz ćwiczyć bardziej efektywnie.

Fot 2. Materiał własny

Z nieco innej beczki: rolki, biegi narciarskie, taniec… Jeśli masz ochotę na odmianę od zwyczajnych sportów, proponujemy pełną gamę aktywności, które pomogą Ci zadbać o sylwetkę. Pierwsza z nich to jazda na rolkach. Podczas jazdy nieświadomie rzeźbisz łydki, uda, pośladki i mięśnie brzucha, a wszystko to dobrze się bawiąc. Nie zapomnij o wyposażeniu ochronnym: szczególnie zalecane są ochraniacze łokci i kolan. Jeśli masz szczęście mieszkać w górach, może warto spróbować biegów narciarskich? To wszechstronny sport, skutecznie podwyższający tętno i spalający kalorie jak żaden inny – prawie 500 kalorii w godzinę w umiarkowanym tempie i aż do 1000 kalorii przy dużej prędkości! Doskonały sposób na zbudowanie mięśni ramion i nóg. Do tej kategorii zalicza się też taniec (klasyczny, towarzyski, zumba itd.), który stanowi prawdziwy trening dla mięśni i jest skutecznym spalaczem tłuszczu.

Częste ćwiczenia, aby schudnąć

To żadna tajemnica – jeśli chcesz schudnąć, musisz ćwiczyć regularnie! Nie ma sensu robić jeden długi, dwugodzinny trening, a potem przez cały tydzień nic. Zdecydowanie zalecamy, byś rozłożył wysiłek w czasie: trochę ćwiczeń każdego dnia raczej niż wszystko naraz. W perspektywie długofalowej z pewnością zauważysz efekty. Dopiero po kilku miesiącach regularnych treningów będziesz w stanie naprawdę ocenić swój rozwój pod względem fizycznym.

Fot 3. Materiał własny

Teraz pozostaje Ci już tylko zebrać się na odwagę i wybrać sport z listy. Który z nich Cię kusi? A może masz jakiś inny pomysł?

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!

Jak zmotywować się do ćwiczeń? TOP 10 wskazówek!
FITNESS, SPORT W ŻYCIU

Sport w domu bez (lub prawie bez) sprzętu

Sport w domu bez (lub prawie bez) sprzętu
SPORT W ŻYCIU

Jaki sport uprawiać w domu?

Jaki sport uprawiać w domu?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu