WYBIERZ DYSCYPLINĘ SPORTU

Obozy sportowe na zdrowo. Sprawdź!

07 luty 2020
#PORADY

Obozy sportowe tylko dla dzieci? Czy może jednak również dla osób dorosłych? Co tak właściwie się tam dzieje? Jak wygląda dzień? Dlaczego warto trenować i ćwiczyć w grupie? Na te pytania pragniemy Ci dzisiaj powiedzieć kilka słów.


Przyjął  się  zwyczaj, że  obozy  sportowe  są  organizowane  głównie  dla  dzieci i młodzieży. Jest to forma integracji, rozwoju, zwiększenia motywacji oraz zachęcenie do aktywnego trybu życia. Ale gdyby się nad tym głębiej zastanowić, czy tylko dzieci tego potrzebują? Oczywiście, że nie. Jedyna różnica bierze się ze świadomości wyborów, jakich dokonujemy, świadomości potrzeb oraz chęci. Czy nie masz ochoty oderwać się od codziennej rzeczywistości, zmienić otoczenie, poznać nowych, wartościowych ludzi i zobaczyć nowe miejsca? Poznać siebie, swoje możliwości i spróbować po prostu czegoś nowego?

Założę się, że uśmiechasz się teraz do ekranu monitora lub kiwasz znacząco głową. Taka jest właśnie natura człowieka. Jeśli więc jeszcze zastanawiasz się nad tym, czy wybrać się na obóz sportowy dla dorosłych, czytaj dalej, a my postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości.

Fot 1. Magdalena Zych

Na polskim rynku istnieje mnóstwo ofert. Przy wyborze odpowiedniego miejsca zwróć uwagę na kwalifikacje i doświadczenie trenerów, program obozu oraz do kogo jest skierowany. Do naszej recenzji wybraliśmy obozy sportowe Vege Camp, ponieważ są to jedyne w Polsce obozy, które swoją wyjątkowość zawdzięczają popularnej w dzisiejszych czasach kuchni roślinnej.

Górskie wycieczki to podstawa obozów Vege Camp. Trasy dobierane są tak, aby zobaczyć jak najwięcej pięknych miejsc w górach. Na każdym z obozów są minimum dwie grupy zaawansowania. To znaczy, że wcale nie musisz być biegaczem górskim lub osobą często bywającą w górach. Wystarczy minimalna aktywność – resztą zajmą się trenerki podczas obozu! To, co najbardziej się liczy, to chęci, dlatego obozy mogą być świetnym początkiem i motywacją do dalszej aktywności sportowej. Trenerki przekażą Ci niezbędną wiedzę dotyczącą zdrowia i uprawiania sportu oraz zadbają o odpowiednią regenerację. Możesz mieć pewność, że zarażą Cię swoją pozytywną energią i zmotywują do działania.

Fot 2. Magdalena Zych

Dzień  na  obozie  rozpoczyna  się  zwykle  od  porannego  rozciągania  i  rozruchu  ciała.

Następnie uczestnicy jedzą wspólne, zdrowe, roślinne śniadanie i wyruszają na wycieczkę. Należy pamiętać, że trasy dopasowane są do warunków pogodowych oraz poziomu sportowego uczestników. Po powrocie czeka lunch, a następnie cała grupa udaje się na popołudniowy trening wzmacniający, trwający ok. 1,5-2 godzin. Treningi te to nie tylko ćwiczenia, ale również zabawa. Wydaje się dziecinne? Nic bardziej mylnego. Pamiętacie słynnego berka? Ta zabawa potrafi obudzić dziecko w każdym z nas! Po takiej rozgrzewce pora na trening właściwy. Treningi są przygotowane w taki sposób, aby uczestnicy mogli sami w domowych warunkach wykorzystać poznane ćwiczenia. Do treningu stosujemy własny ciężar ciała, gumy oporowe oraz inny sprzęt treningowy Decathlon. Stawiamy na maksymalny rozwój ciała i ćwiczenia angażujące wiele partii mięśniowych.

Wieczór to czas na ćwiczenia regeneracyjne. Uczestnicy pod okiem trenerek wykonują automasaż z użyciem piłek oraz rollerów firmy Decathlon. Oprócz masażu w programie są również ćwiczenia rozciągające oraz zwiększające mobilność stawów. Po aktywnym dniu pełnym wrażeń wszyscy udają się na zasłużoną kolację. Posiłki na obozie są przygotowywane z mocnym nastawieniem na różnorodność oraz odpowiednio zbilansowane pod kątem treningów i wycieczek. Wieczór dla uczestników to wykłady i pogadanki z dziedziny fizjoterapii. Trenerki przekazują wiedzę i niezbędne informacje na temat wycieczek, bezpieczeństwa w górach oraz przedstawiają plan na kolejny aktywny dzień. Wieczory to również czas rozmów – po prostu. O życiu, codzienności, zainteresowaniach. Czas wymiany zdań, poglądów i nawiązywania nowych przyjaźni. Nic tak nie łączy ludzi jak wspólna pasja oraz cele.

I wreszcie dochodzimy do ostatniego pytania – dlaczego warto trenować w grupie? Chciałoby się wykrzyczeć: bo w grupie jest super! Ale mówiąc całkowicie poważnie, z opinii uczestników wynika, że jest to niesamowita okazja, aby zobaczyć miejsca, o których nie przeczyta się w przewodnikach, zaczerpnąć profesjonalnej wiedzy treningowej, poznać nowe smaki roślinnych dań, a przede wszystkim znaleźć motywację do aktywnego trybu życia. Każdy z nas miewa czasami spadek formy i motywacji do zmiany, rozpoczęcia nowych wyzwań czy wdrożenia nowych nawyków.

Autor: Magdalena Zych i Monika Mikołajek, Vege Camp

Polub artykuł
Komentarze Chmurka komentarza
Udostępnij
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

DIETETYKA

Dieta dla seniora -w zdrowym ciele, zdrowy duch!

Dieta dla seniora -w zdrowym ciele, zdrowy duch!
DIETETYKA

Jeść, by schudnąć

Jeść, by schudnąć
BIEGANIE, DIETETYKA

Suplementy dla biegaczy - które z nich są najskuteczniejsze?

Suplementy dla biegaczy - które z nich są najskuteczniejsze?

ŚLEDŹ
DECATHLONPOLSKA
NA INSTAGRAM

#SprawdzaSiewSporcie #SportzDecathlon #PasjaDoSportu